Cere o oferta personalizata

Pentru a fi siguri ca esti o persoana, da click pe dolar.


Campurile marcate cu (*) sunt obligatorii

Up Dejun, pentru pauze de masa care deconecteaza oamenii de la munca
card de masa Up Dejun

De la Tichete de Masa la Card de Masa: Descopera beneficiile Up Dejun


Cardul de tichete de masa Up Dejun este versiunea moderna si simplificata a tichetului de masa, un instrument de plata rapid si sigur prin care iti motivezi angajatii si iti optimizezi bugetele si timpul. Acesta iti ofera aceleasi avantaje fiscale ca si tichetele pe hartie si te ajuta sa-ti incurajezi echipa luna de luna, in timp ce economisesti pana la 30% din valoarea unei prime in bani sau a unei cresteri a salariului. 

Cardul Up Dejun are acum doua optiuni de acordare: virtual sau fizic! Alege sa oferi angajatilor tai carduri virtuale si pana pe 31.12.2024 Up Romania va dona 1 euro pentru fiecare angajat al tău care beneficiază de card virtual. 


Donatia va fi directionată catre Fundatia Inovatii Sociale Regina Maria, pentru a sprijini educatia copiilor defavorizati. Alegerea ta conteaza! 


Ofera echipei tale un sentiment de apartenenta cu Up Dejun

Dezvoltat sub licenta Mastercard, cardul de tichete de masa Up Dejun iti da posibilitatea, in calitate de angajator, sa oferi salariatilor cel mai popular beneficiu extrasalarial pe un suport electronic, pentru a fi in pas cu noile tendinte de cumparare. Pentru mai multa rapiditate si flexibilitate, utilizatorii cardului de masa pot folosi tehnologia contactless pentru sume mai mici de 100 lei. De asemenea, comisionul este 0 lei atat pentru plata in magazine, cat si online.

Care este valoarea tichetelor de masa?

Acordarea biletelor de valoare aduce multiple avantaje si multi angajatori se intreaba care este suma pe care o pot oferi. In baza legii 165/2018, poti alimenta cardurile salariatilor in fiecare luna cu contravaloarea tichetelor de masa pe fiecare zi lucrata, inclusiv pentru pozitiile part-time. Valoarea nominala maxima a unui tichet este de 40,04 lei, iar acestea pot fi folosite pentru cumpararea de produse alimentare de la magazinele sau restaurantele afiliate la reteaua Up Romania. Sumele alimentate pe card sunt scutite integral de plata contributiilor patronale si salariale.

Cardul de tichete de masa - avantaje pentru angajati si angajatorul implicat

CE AVANTAJE AU TICHETELE DE MASA PENTRU ANGAJATOR?

  • Economisesti pana la 367 lei pentru fiecare angajat fata de o prima in bani sau o crestere salariala

  • Implementezi rapid si gestionezi usor: o comanda de carduri la 5 ani si alimentare lunara online

  • Castigi timp datorita logisticii simplificate - nu mai distribui lunar tichetele fiecarui angajat

  • Prin acordarea cardului de tichete de masa ai o echipa mai motivata, mai energica si mai stabila

 

AVANTAJELE TICHETELOR DE MASA PENTRU ANGAJAT

  • Flexibilitate la plata oricarei sume, independent de valoarea individuala a tichetului

  • Acces la o retea variata de restaurante, hypermarketuri, fast-food-uri sau magazine online

  • Oferte promotionale dedicate pentru utilizatori. Cresterea productivitatii angajatilor prin cardurile de tichete de masa.

  • Metoda rapida si sigura de plata a alimentelor

Calculeaza acum cat poti economisi oferind carduri de masa

Numar de angajati

Numar de tichete/luna

Valoarea tichetului


30% economie la buget

Cheltuiala anuala cu tichetele a angajatorului


Impozit venit angajat


Economie angajator


30% economie la buget

Cheltuiala lunara cu tichetele a angajatorului


Impozit venit angajat


Economie angajator

Cere o oferta personalizata

Pentru a fi siguri ca esti o persoana, da click pe dolar.


Campurile marcate cu (*) sunt obligatorii

Solutia Up Dejun pentru tichetele de masa

1

Solicita o oferta personalizata

Completeaza formularul de mai sus si vei primi in cel mai scurt timp o oferta.

2

Plaseaza comanda

Online sau prin e-mail

3

Livrarea cardurilor Up Dejun

Livrarea cardurilor de tichete de masa se realizeaza rapid, prin curier

Unde poate fi folosit cardul de tichete de masa conform legii?

Cardul de masa Up Dejun poate fi folosit la plata alimentelor intr-o retea vasta si variata de furnizori – de la hypermarketuri pana la fast-food-uri si restaurante – la nivel national.

HARTA AFILIATI

Serviciile noastre

Pe care ti le oferim daca te intereseaza cardurile de tichete si acordarea acestora

COMANDA ONLINE

FACTURA ELECTRONICA

PIN PRIN IVR

APLICATIE MOBILA UTILIZATORI

AFILIERE LA CERERE

ASISTENTA DEDICATA

SERVICIU MULTIADRESA

TRACKING AWB

LISTA DISTRIBUTIE

Esti client Up Romania si oferi bonuri de masa pe card?

Eficientizeaza si mai mult procesul de oferire a cardurilor de masa accesand platforma Up Online. Aceasta iti permite sa dai simplu si rapid fiecare comanda si sa obtii acces imediat la facturi.

ACCESEAZA UP ONLINE

Ordinul 4679/2024 din 2024

Ordinul 4679/2024 publicat in Monitorul Oficial nr. 956 din 24.09.2024 mentioneaza ca, pentru semestrul II al anului 2024, incepand cu luna octombrie 2024, valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi cuantumul de 40.04 lei. Aceasta prevedere se aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I ale anului 2025, respectiv februarie 2025 si martie 2025.

Ordonanta de Urgenta nr. 69 din 2023

Ordonanta de Urgenta nr. 69 din 2023 publicata in Monitorul Oficial nr. 691/27.07.2023 stipuleaza ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, valoarea nominala a unui tichet de masa este de 40 de lei.

Legea nr. 187 din 2022

Legea 187/2022 publicata in Monitorul Oficial nr. 613/22.06.2022 stipuleaza ca, incepand cu data de 1 iulie 2022, valoarea nominala a unui tichet de masa este de 30 de lei. De asemenea, angajatorii pot acorda suplimentar, in luna iulie 2022, tichete de masa avand valoarea corespunzatoare diferentei dintre valoarea maxima de 30 de lei si valoarea acordata inainte de 1 iulie 2022. Legea se aplica in semestrul II al anului 2022, precum si in primele doua luni ale semestrului I al anului 2023, respectiv februarie si martie 2023.

Ordin nr. 336/209/2022

Ordinul Nr. 336/209/2022, publicat in Monitorul Oficial nr. 328 din 4 aprilie 2022, stipuleaza ca, incepand cu luna aprilie 2022, valoarea nominala a unui tichet de masa in format electronic nu poate depasi suma de 20,17 lei. Aceasta prevedere se aplica si pentru primele doua luni ale semestrului II al anului 2022, respectiv august 2022 si septembrie 2022.

Ordin nr. 1.245/902/2021

Ordinul Nr. 1.245/902/2021, publicat in Monitorul Oficial nr. 956 din 6 octombrie 2021, stipuleaza ca, incepand cu luna octombrie 2021, valoarea nominala a unui tichet de masa in format electronic nu poate depasi suma de 20,09 lei. Aceasta prevedere se aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I al anului 2022, respectiv februarie 2022 si martie 2022.

Legea nr. 59 din 2020

Conform legii 59/2020, publicata in Monitorul Oficial din 19 mai 2020, angajatorii pot acorda tichete de masa pe suport electronic si salariatilor ale caror contracte de munca sunt suspendate.

Legea nr 165 din 2018

Legea 165/2018 reglementeaza acordarea si utilizarea biletelor de valoare in conditiile legii 227/2015, cu actualizarile ulterioare. Conform acestei legi, cardurile de masa sunt alimentate in ultima decada a fiecarei luni cu contravaloarea tichetelor cuvenite pentru acea luna, conform numarului de zile lucrate. Suma maxima cuvenita pentru fiecare zi lucrata este 15.18 lei, iar aceasta poate fi folosita doar pentru achitarea mesei sau a produselor alimentare in reteaua de restaurante si comercianti afiliata emitentului.

Legea nr. 24 din 2020

Legea 24, intrata in vigoare la 01.04.2020, modifica articolul 14 din Legea 165 pe 2018 care reglementeaza conditiile de acordare si utilizare a tichetelor valorice, mai exact valoarea maximala a unui tichet alimentat pe cardul de masa care creste de la 15.18 lei la 20 lei.

Norme metodologice de aplicare a legii 165/2018

Cardurile de masa le pot fi oferite doar salariatilor, la functia de baza, pentru achitarea produselor alimentare. Sumele alimentare pe carduri sunt valabile in anul calendaristic in care au fost emise, cu exceptia celor incarcate in perioada 1 noiembrie - 31 decembrie, care pot fi folosite si in anul urmator. Angajatii au obligatia sa returneze sumele care nu au fost cuvenite la sfarsitul fiecarei luni, la incetarea contractului de munca sau la expirarea perioadei de valabilitate.

HG nr 1045 din 2018

Hotararea 1045/2018 aduce completari privind modul de aplicare a noii legi ce reglementeaza tichetele valorice, respectiv Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, din 1 ianuarie 2019.

La ce numar de telefon pot suna utilizatorii de carduri?

Beneficiarii de cardul de masa emise de Up Romania ne pot contacta la numarul de telefon 0374 66 22 73 de luni pana vineri, intre orele 8:30-17:30.

In cat timp ajung cardurile si PIN-urile?

Cardurile noi si PIN-urile pe hartie iti vor parveni in maximum 7 zile lucratoare de la data incasarii.

Pot incarca si tichete cadou pe cardul de masa?

Legea 165/2018 prevede folosirea unui singur suport electronic pentru fiecare tip de tichet acordat. De asemenea, ea prevede suport electronic si pentru tichetul cadou. Astfel, ai la dispozitie suporturi electronice atat pentru tichetele de masa Up Dejun, cat si pentru tichetul cadou, Up Cadou.

In cazul in care am ales pentru angajati PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Daca ai ales deja un tip de PIN, nu il poti obtine si pe celalalt. Recomandarea noastra e PIN-ul prin IVR, pentru ca este mai sigur si mai usor de folosit de catre angajati.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Daca vrei sa optezi pentru PIN-ul pe hartie, e suficient sa ne anunti printr-un e-mail la adresa info@upromania.ro.

Se pot face plati online cu cardul de masa?

Da, Prevederile referitoare la plata online cu cardurile de tichete au fost introduse prin Legea 165/2018.

La cat timp primesc banii in cont dupa efectuarea tranzactiei cu cardul de masa?

Vei primi banii la fel cum ii primesti pentru orice tranzactie efectuata cu cardul in magazinul tau. Verifica la banca de la care ai POS-ul care este termenul in care ti se vor vira banii pentru tranzactiile cu cardul efectuate la POS. De obicei, bancile vireaza banii a doua zi.

Cine imi vireaza banii?

Vei primi banii de la banca de la care ai POS-ul pentru ca platile vor fi transferate de UP Romania.

Trebuie aprobare/setare din partea bancii care mi-a pus la dispozitie POS-ul pentru a putea incasa cu cardul de masa?

Orice POS inrolat in reteaua Mastercard accepta plati cu cardul de masa Up Dejun, fara a fi necesara o aprobare sau setari din partea bancii acceptatoare. Cu toate acestea, este necesar sa transmiti catre Up Romania MID/BID pentru a putea accepta la plata cardurile emise de Up Romania. De cate ori se modifica MID/BID trebuie sa comunici catre Up Romania noile informatii.

Mi se ofera un raport la final de luna cu tranzactiile efectuate?

Da, poti extrage un raport cu tranzactiile efectuate in anumite intervale de timp din contul tau de partener afiliat de pe www.uponline.ro.

Comisionul se retine la tranzactie sau se plateste ulterior?

Comisionul nu se retine din valoarea tranzactiei, vei primi prin intermediul bancii de la care ai POS-ul, intreaga valoare a tranzactiei. Pentru comision, Up Romania iti va emite factura. Valoarea facturii se poate deduce din valoarea tichetelor pe suport de hartie pe care le-ai trimis catre Up Romania iar in cazul in care nu ai returnat tichete pe suport hartie va trebui sa efectuezi plata prin virament bancar.

Produsele nealimentare pot fi achitate cu cardurile de masa?

Acceptarea tichetelor de masa pentru plata produselor nealimentare, a tigarilor si bauturilor alcoolice este interzisa prin Legea 165/2018.

Daca fac contract de afiliere cu Up Romania, pot incasa cu cardurile emise de catre toti emitentii de tichete valoare?

Este necesar sa inchei un contract cu fiecare emitent de tichete de valoare pentru a accepta la plata cardurile emise de acestia.

Unde pot folosi aceste carduri de masa?

Cardul de masa Up Dejun poate fi folosit in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Dejun din locatiile comerciantilor afiliati.

Cum ma pot loga in aplicatia mobila pentru carduri de masa?

Daca nu te-ai logat niciodata in aplicatia mobila sau daca te-ai logat, insa nu ti-ai modificat parola dupa prima logare, te poti loga folosind ultimele 6 cifre de pe card si ultimele 4 cifre din CNP. Daca ti-ai pierdut parola aleasa dupa prima logare, te rugam sa soliciti o noua parola direct din aplicatie, prin optiunea ‘Am uitat parola’.

Cat timp sunt valabile sumele de pe cardul de masa?

Sumele sunt valabile in anul calendaristic in care au fost incarcate. Exceptie fac sumele incarcate in perioada 1 noiembrie - 31 decembrie care pot fi utilizate pana la data de 31 decembrie a anului urmator.

In cazul in care am PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Optiunea pentru modalitatea in care primesti PIN-ul apartine angajatorului tau. Poti primi o singura varianta de PIN, prin hartie sau prin IVR.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie pentru tichetele de masa pe card?

Poti sa te adresezi angajatorului tau pentru a solicita modificarea optiunii pentru PIN prin IVR in PIN prin hartie, insa aceasta optiune trebuie sa fie valabila pentru toti colegii tai din cadrul companiei.

Se pot face plati online cu cardul de masa?

Da, prevederile referitoare la plata online cu cardurile electronice de tichete au fost introduse prin Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Cum pot recupera pin-ul?

Daca angajatorul tau a optat pentru PIN pe hartie, te vei adresa acestuia pentru a solicita reemiterea PIN-ului pe hartie. Daca ai obtinut PIN-ul prin IVR, poti cere reemiterea printr-un apel la 0374 66 22 73.

De ce nu am primit sms?

Te poti adresa angajatorului tau pentru a verifica daca este vorba despre o disfunctionalitate tehnica sau daca acesta a renuntat la optiunea SMS. In acest din urma caz, iti poti verifica istoricul tranzactiilor in aplicatia mobila.

Care sunt pasii de logare in contul online?

Accesezi www.uponline.ro, sectiunea Utilizator. Folosesti la prima logare ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre pentru card in ambele campuri – Utilizator si parola si, ulterior, iti poti modifica parola.

Pot schimba codul pin al cardului de tichete de masa?

Codul PIN ramane valabil pe toata durata de valabilitate a cardului. In cazul in care l-ai pierdut, poti cere reemiterea lui angajatorului (in cazul PIN-ului pe hartie) sau ne poti contacta la telefon 021.402.82.23 (in cazul PIN-ului prin IVR).

Trebuie sa am internet ca sa pot folosi aplicatia pentru tichetele de masa?

Da, este necesar accesul la internet pentru a intra in aplicatia mobila.

La ce numar de telefon pot suna utilizatorii de carduri?

Beneficiarii de cardul de masa emise de Up Romania ne pot contacta la numarul de telefon 0374 66 22 73 de luni pana vineri, intre orele 8:30-17:30.

In cat timp ajung cardurile si PIN-urile?

Cardurile noi si PIN-urile pe hartie iti vor parveni in maximum 7 zile lucratoare de la data incasarii.

Pot incarca si tichete cadou pe cardul de masa?

Legea 165/2018 prevede folosirea unui singur suport electronic pentru fiecare tip de tichet acordat. De asemenea, ea prevede suport electronic si pentru tichetul cadou. Astfel, ai la dispozitie suporturi electronice atat pentru tichetele de masa Up Dejun, cat si pentru tichetul cadou, Up Cadou.

In cazul in care am ales pentru angajati PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Daca ai ales deja un tip de PIN, nu il poti obtine si pe celalalt. Recomandarea noastra e PIN-ul prin IVR, pentru ca este mai sigur si mai usor de folosit de catre angajati.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Daca vrei sa optezi pentru PIN-ul pe hartie, e suficient sa ne anunti printr-un e-mail la adresa info@upromania.ro.

Se pot face plati online cu cardul de masa?

Da, Prevederile referitoare la plata online cu cardurile de tichete au fost introduse prin Legea 165/2018.

La cat timp primesc banii in cont dupa efectuarea tranzactiei cu cardul de masa?

Vei primi banii la fel cum ii primesti pentru orice tranzactie efectuata cu cardul in magazinul tau. Verifica la banca de la care ai POS-ul care este termenul in care ti se vor vira banii pentru tranzactiile cu cardul efectuate la POS. De obicei, bancile vireaza banii a doua zi.

Cine imi vireaza banii?

Vei primi banii de la banca de la care ai POS-ul pentru ca platile vor fi transferate de UP Romania.

Trebuie aprobare/setare din partea bancii care mi-a pus la dispozitie POS-ul pentru a putea incasa cu cardul de masa?

Orice POS inrolat in reteaua Mastercard accepta plati cu cardul de masa Up Dejun, fara a fi necesara o aprobare sau setari din partea bancii acceptatoare. Cu toate acestea, este necesar sa transmiti catre Up Romania MID/BID pentru a putea accepta la plata cardurile emise de Up Romania. De cate ori se modifica MID/BID trebuie sa comunici catre Up Romania noile informatii.

Mi se ofera un raport la final de luna cu tranzactiile efectuate?

Da, poti extrage un raport cu tranzactiile efectuate in anumite intervale de timp din contul tau de partener afiliat de pe www.uponline.ro.

Comisionul se retine la tranzactie sau se plateste ulterior?

Comisionul nu se retine din valoarea tranzactiei, vei primi prin intermediul bancii de la care ai POS-ul, intreaga valoare a tranzactiei. Pentru comision, Up Romania iti va emite factura. Valoarea facturii se poate deduce din valoarea tichetelor pe suport de hartie pe care le-ai trimis catre Up Romania iar in cazul in care nu ai returnat tichete pe suport hartie va trebui sa efectuezi plata prin virament bancar.

Produsele nealimentare pot fi achitate cu cardurile de masa?

Acceptarea tichetelor de masa pentru plata produselor nealimentare, a tigarilor si bauturilor alcoolice este interzisa prin Legea 165/2018.

Daca fac contract de afiliere cu Up Romania, pot incasa cu cardurile emise de catre toti emitentii de tichete valoare?

Este necesar sa inchei un contract cu fiecare emitent de tichete de valoare pentru a accepta la plata cardurile emise de acestia.

Unde pot folosi aceste carduri de masa?

Cardul de masa Up Dejun poate fi folosit in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Dejun din locatiile comerciantilor afiliati.

Cum ma pot loga in aplicatia mobila pentru carduri de masa?

Daca nu te-ai logat niciodata in aplicatia mobila sau daca te-ai logat, insa nu ti-ai modificat parola dupa prima logare, te poti loga folosind ultimele 6 cifre de pe card si ultimele 4 cifre din CNP. Daca ti-ai pierdut parola aleasa dupa prima logare, te rugam sa soliciti o noua parola direct din aplicatie, prin optiunea ‘Am uitat parola’.

Cat timp sunt valabile sumele de pe cardul de masa?

Sumele sunt valabile in anul calendaristic in care au fost incarcate. Exceptie fac sumele incarcate in perioada 1 noiembrie - 31 decembrie care pot fi utilizate pana la data de 31 decembrie a anului urmator.

In cazul in care am PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Optiunea pentru modalitatea in care primesti PIN-ul apartine angajatorului tau. Poti primi o singura varianta de PIN, prin hartie sau prin IVR.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie pentru tichetele de masa pe card?

Poti sa te adresezi angajatorului tau pentru a solicita modificarea optiunii pentru PIN prin IVR in PIN prin hartie, insa aceasta optiune trebuie sa fie valabila pentru toti colegii tai din cadrul companiei.

Se pot face plati online cu cardul de masa?

Da, prevederile referitoare la plata online cu cardurile electronice de tichete au fost introduse prin Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Cum pot recupera pin-ul?

Daca angajatorul tau a optat pentru PIN pe hartie, te vei adresa acestuia pentru a solicita reemiterea PIN-ului pe hartie. Daca ai obtinut PIN-ul prin IVR, poti cere reemiterea printr-un apel la 0374 66 22 73.

De ce nu am primit sms?

Te poti adresa angajatorului tau pentru a verifica daca este vorba despre o disfunctionalitate tehnica sau daca acesta a renuntat la optiunea SMS. In acest din urma caz, iti poti verifica istoricul tranzactiilor in aplicatia mobila.

Care sunt pasii de logare in contul online?

Accesezi www.uponline.ro, sectiunea Utilizator. Folosesti la prima logare ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre pentru card in ambele campuri – Utilizator si parola si, ulterior, iti poti modifica parola.

Pot schimba codul pin al cardului de tichete de masa?

Codul PIN ramane valabil pe toata durata de valabilitate a cardului. In cazul in care l-ai pierdut, poti cere reemiterea lui angajatorului (in cazul PIN-ului pe hartie) sau ne poti contacta la telefon 021.402.82.23 (in cazul PIN-ului prin IVR).

Trebuie sa am internet ca sa pot folosi aplicatia pentru tichetele de masa?

Da, este necesar accesul la internet pentru a intra in aplicatia mobila.

Ce avantaje am daca ofer tichete de masa?


Tichetele de masa sunt scutite de contributia de asigurari
sociale (25%) in conditiile precizate in Legea 165/2018. La fel
ca si pentru veniturile din salarii acordate in bani, tichetelor
de masa electronice li se aplica impozitul pe venit de 10% si contributia de
asigurari sociale de sanatate de 10% care vor fi retinute
salariatului.


In plus, in cazul firmelor care sunt platitoare de impozit pe
profit, cheltuiala cu tichetele de masa acordate propriilor
salariati, in limita de un tichet pe zi lucrata si de o valoare
maxima stabilita conform legii, sunt deductibile la calculul
impozitului pe profit.


Valoarea tichetelor de masa electronice acordate salariatilor nu intra in
baza de calcul a contributiei asiguratorie pentru munca, datorata
de angajator (2,25%).


Astfel, o companie care acorda tichete de masa electronice realizeaza o
economie lunara de aproximativ 37% comparativ cu bugetele alocate
pentru acordarea acelorasi salarii nete in bani.



Care sunt costurile, eu ce platesc la stat?

La acordarea de tichete de masa electronice catre salariati, costul pentru
emiterea tichetelor pe card, precum si costul cardului sau al
inlocuirii acestuia, se suporta de catre angajatori din bugetele
proprii. De asemenea, angajatorii vor plati unitatii emitente
contravaloarea tichetelor de masa comandate, cu care se vor
alimenta cardurile speciale pentru tichete de masa. Valorile
tichetelor de masa sunt deductibile la calculul impozitului pe
profit, in cazul firmelor care sunt platitoare de impozit pe profit
si scutite de contributii, daca sunt acordate conform Legii
165/2018. Tichetele de masa sunt venituri impozabile, iar impozitul
aferent tichetelor se adauga impozitului pe veniturile din salarii,
se calculeaza, se retine si se plateste la bugetul de stat de catre
angajator.

Ce economie fac pentru un angajat?

Pentru 880 de lei acordati in tichete de masa, angajatorul
economiseste 366 de lei, comparativ cu aceeasi valoare acordata in
bani.

40 de lei X 22 zile lucratoare = 880 de lei

Cine plateste impozitele aferente acordarii tichetelor de masa?

Angajatului i se retine atat impozitul pe venit de 10% dar si
contributia de asigurari sociale de sanatate de 10% pentru valoarea
acordata in tichete de masa pentru plata produselor alimentare, similar oricarui alt venit din
salarii, iar angajatorul, care are obligatia sa calculeze
impozitul, il va retine salariatului si il va plati la bugetul de
stat.

In ce luna li se retine salariatilor impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate?

Impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate
aferente tichetelor de masa se retin in luna in care tichetele au
fost acordate (au fost alimentate pe card).

Poate sustine angajatorul impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate? Care este procedura?

Daca angajatorul doreste ca venitul net al salariatilor sa nu fie diminuat de impozitul pe venit si de contributia de asigurari sociale de sanatate datorate de salariati pentru tichetele de masa, poate acorda o prima a carei valoare sa fie egala cu cea a impozitelor retinute. Nu exista o procedura standard, dar recomandam ca in acest scop sa se intocmeasca o decizie interna, care sa fie valabila pentru perioada pentru care se aplica.
In fiecare luna, la calculul salariului, va trebui sa li se acorde salariatilor o prima care sa acopere contravaloarea impozitului retinut.

Cum se impoziteaza tichetele de masa pentru zilieri?

Tichetele de masa pe card se pot acorda angajatilor cu care s-a incheiat un
contract individual de munca. Conform Legii nr. 52/2011 privind
exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de
zilieri, raportul de munca dintre zilier si beneficiar sau un
imputernicit al acestuia se stabileste in conditiile prevazute la
art. 2, prin acordul de vointa al partilor, fara incheierea, in
forma scrisa, a unui contract individual de munca. Conform acestor
prevederi, zilierilor nu li se pot acorda tichete de masa.

Cum se acorda si impoziteaza tichetul de masa pentru persoanele delegate?

Nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie de delegare sau de detasare.

Cum pot primi angajatii cu jumatate de norma tichete de masa?

Angajatii cu timp partial (deci si cei angajati cu jumatate de
norma) pot primi tichete de masa pentru un numar cel mult egal cu
numarul de zile lucrate, la valoarea cel mult egala cu valoarea
maxima stabilita de lege. In cazul salariatilor angajati in baza
unui contract individual de munca cu timp partial, precum si in
cazul cumulului de functii, tichetele de masa, sub forma de beneficiu extrasalarial, pot fi acordate numai
de catre angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de
baza.

Cum se calculeaza zilele lucratoare dacă angajatul munceste 12 ore pe zi?

In cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de munca este mai mare de 8 ore (in regim de tura), numarul de zile pentru care se acorda tichete de masa se determina prin impartirea numarului de ore in care salariatul a fost prezent la lucru, la durata normala a timpului de munca de 8 ore. Fractiile rezultate din calcul se considera zi de prezenta la lucru, cu conditia ca totalul zilelor rezultat sa nu depaseasca numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.

Pot sa dau un numar mai mare decat cel de zile lucrate?

Conform legislatiei in vigoare, beneficiaza de avantajele fiscale prevazute de Codul Fiscal (scutire de contributii) tichetele de masa acordate conform legii 165/2018. In cazul in care se acorda salariatilor un numar mai mare decat numarul de zile lucrate si/sau de o valoare mai mare decat cea maxima stabilita prin lege, valoarea care depaseste limita legala va intra in baza de calcul al contributiilor obligatorii.

Valoarea tichetului o poate alege administratorul?

Angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale sau cu reprezentantii salariatilor, stabilesc prin contractele colective de munca sau prin Regulamentul intern, numarul salariatilor din unitate care pot primi tichete de masa, precum si valoarea nominala acordata, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor.

Ce se intampla daca un angajat pleaca si a primit tichete?

La data incetarii raporturilor de munca, salariatul are obligatia sa restituie angajatorului contravaloarea tichetelor de masa alimentate pe card pentru luna in curs si neutilizate ori necuvenite, potrivit prevederilor legale.

Tichetele de masa ii ajuta la pensie pe salariatii care primesc tichete?

Datorita faptului ca valoarea tichetelor de masa este scutita de contributia pentru asigurari sociale (CAS) pensie– CAS in cota de 25%, acestea nu se iau in calcul la stabilirea punctului de pensie.

Se pot acorda salariatilor tichete de masa pentru mai multe luni odata?

In cazul tichetelor de masa, angajatorii nu pot acorda mai mult de
un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care
se efectueaza transferul valorii nominale a tichetelor de masa.

Valoarea unui tichet este obligatoriu sa fie maxima?

Ca sa beneficieze de avantajele fiscale (scutire de contributii),
valoarea unui tichet de masa nu poate depasi cuantumul stabilit,
potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare
a Legii nr. 165/2018. Aceasta se actualizeaza periodic, in functie
de indicele cresterii preturilor de consum, inregistrat la
produsele alimentare. In schimb, valoarea nominala a unui tichet de masa nu este
obligatoriu sa fie la valoarea maxima.

Tichetele de masa sunt deductibile la calculul impozitului pe profit?

Da, contravaloarea tichetelor de masa acordate conform legii (in
limita a 1 tichet pentru fiecare zi lucrata, dar nu mai mult decat
numarul de zile lucratoare ale lunii pentru care se acorda, la o
valoare care sa nu depaseasca valoarea maxima stabilita conform
legii) este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe
profit.

Tichetele de masa pe care le ofer angajatilor se scad din impozitul pe profit?

Cheltuiala cu tichetele de masa este deductibila la calculul
impozitului pe profit, dar nu se scade din suma impozitului pe
profit datorat.

Cum se inregistreaza tichetele de masa in contabilitate?

Iti propunem o varianta de inregistrare a tichetelor de masa aici.

Daca sunt PFA, pot acorda tichete de masa?

PFA poate acorda salariatilor tichete de masa in aceleasi conditii
ca societatile comerciale, insa nu poate primi pentru sine tichete
de masa.

Daca am doua locuri de munca, pot sa primesc tichete de masa de la ambii angajatori, in aceeasi luna?

Nu, deoarece in cazul salariatilor angajati in baza unui contract
individual de munca cu timp partial, precum si in cazul cumulului
de functii, tichetele de masa pot fi acordate numai de catre
angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de baza,
potrivit legii. In cazul in care nu se poate stabili functia de
baza, beneficiarul tichetelor de masa alege, in scris, angajatorul
care ii va acorda acest beneficiu, avand obligatia de a transmite,
in termen de maximum 10 zile lucratoare, si catre ceilalti
angajatori optiunea realizata.

Alte solutii Up care te-ar putea interesa

Solutii securizate si de calitate pentru utilizatorii cardurilor (codul pin, insemne tichete de masă electronice)

Emiterea tichetelor cu valoare implica respectarea unor conditii de securitate optima pe care noi le indeplinim cu multa rigurozitate.

specimen fata elemente securitate card sau tichet electronic masa up dejun

1. Numar card: permite identificarea unica a cardului si utilizatorului
2. Numele utilizatorului, denumire angajator, cod fiscal
3. Valabilitate: 5 ani
4. Insemne tehnologie Contactless
5. CIP – element de siguranta a suportului
6. Cuvintele «TICHET DE MASA ELECTRONIC", cu litere majuscule pe fata suportului electronic

specimen spate elemente securitate card sau tichet electronic masa up dejun

7. Banda magnetica
8. Logo-ul retelei de acceptare (Mastercard): permite recunoasterea simpla de catre comercianti
9. Interdictia de a utiliza tichetul de masa in alte locuri decat in unitatile afiliate.
10. Cod numeric CVC: cod de securitate necesar pentru platile prin internet
11. Serie unica (16 cifre) asociata suportului de card
12. Date de contact ale emitentului