Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

  1. Ce inseamna o campanie de CSR?
  2. La ce sa fii atent atunci cand cauti o campanie CSR pentru brandul tau?
  3. De ce sa faci o campanie de CSR?
  4. Cum poti demara cu succes o campanie CSR
  5. Exemple de campanii CSR

Ce inseamna o campanie de CSR?

Corporate social responsibility sau campania de responsabilizare sociala numeste actiunile pe care le ia o companie pentru a oferi ceva comunitatii din care face parte. Deoarece companiile dispun de un buget mai mare decat o persoana fizica si, de asemenea, de o audienta mai larga, acestea folosesc acest prilej pentru a atrage atentia asupra cauzelor in care cred si a le ajuta.

Evident, acest lucru poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Ce este o campanie de CSR

La ce sa fii atent atunci cand cauti o campanie CSR pentru brandul tau?

CSR poate fi cea mai buna idee pentru PR-ul unei companii, in timp ce este o fapta buna pentru comunitate. Cu toate acestea, sunt cativa factori la care este important sa fii atent:

  • Nu mereu este disponibil un buget in cadrul companiei pentru acest departament
  • Este important sa fii convingator atunci cand incerci sa propui o strategie sau un departament pentru CSR catre manageri
  • Nu este genul de actiune care poate fi intreprinsa doar pentru ca este in trend, deoarece publicul este foarte sensibil la aceste campanii si reactioneaza imediat
  • Este foarte important sa gasesti o cauza care sa aiba sens, coroborat cu comunicarea si valorile brandului tau
  • De exemplu, H&M a sustinut in luna Iunie comunitatea LGBT, deoarece valorile H&M sunt bazate pe integritate, respect si incluziune.

De ce sa faci o campanie de CSR?

Suntem in era in care brandurile, celebritatile si orice persoana sau entitate care are suficient public si suficient suport financiar este considerata responsabila pentru ceea ce comunica si pentru cauzele pe care le sustine si asupra carora atrage atentia. Publicul apreciaza campaniile bine facute, le observa pe cele care par false, asa cum observa si brandurile care nu demareaza campanii de responsabilitate sociala.

Daca ai identificat o cauza potrivita strategiei tale de comunicare, atunci poti avea urmatoarele beneficii dintr-o campanie CSR:

  • Comunicarea cu publicul va fi mai autentica si mai calitativa. Publicul iti va acorda atentie nu doar pentru ca incerci sa ii vinzi produsul sau serviciul tau, ci si pentru ca simte ca se identifica cu valorile pe care le promovezi. In urma acestei interactiuni, publicul iti poate ramane fidel si sa te prefere mereu.
  • Vizibilitatea ta creste atat online, cat si offline, iar brandul tau este mentionat in medii noi si catre audiente la care pana acum nu a ajuns.
  • Clientii vor simti ca atunci cand te aleg pe tine, plata serviciilor sau produselor va contribui si catre o cauza utila, nu doar va hrani o corporatie.
  • Angajatii tai vor fi mandri ca fac parte din aceasta poveste si vor gasi mai multa insemnatate in jobul lor.
  • Compania ta va avea noi oportunitati de business.

Campanie de CSR de succes

Cum poti demara cu succes o campanie CSR

Odata identificata cauza campaniei tale, lucreaza la urmatoarele elemente:

  • Asigura-te ca ai resursele financiare. Daca nu ai suficient public, va fi nevoie ca tu sa finantezi 100% acea campanie
  • Asigura-te ca ai o echipa dedicata pentru acest lucru. Daca pasezi acest task catre angajatii care au deja o incarcatura mare, s-ar putea sa nu poata dedica suficient timp
  • Daca te reorientezi catre angajatii pe care ii ai deja, deoarece sunt interesati de proiect, asigura-te ca ai resursele de timp necesare si redistribuie taskurile lor
  • Identifica partenerii care s-ar putea asocia cu cauza ta

Pasii pentru a avea o campanie CSR de succes nu ar trebui sa omita:

  • Valorile companiei, care sunt in coerenta cu cauza aleasa
  • Incepe lucrurile la o scara mai mica, daca nu ai mai demarat o astfel de campanie si nu esti sigur pe succesul ei
  • Fii atent la feedbackul consumatorilor primit de-a lungul timpului; acestia sunt mereu vocali fata de cauzele care ii intereseaza (de exemplu, multi se plang de cantitatea de plastic sau hartie in care sunt impachetate produsele pe care le achizitioneaza sau comanda, in contextul ecologic)
  • Comunica cu ajutorul unui specialist actiunile pe care le faci; ai grija ca reflectoarele sa fie indreptate catre cauza, iar meritul tau sa fie apreciat indirect
  • Nu toate cauzele CSR inseamna suport financiar, de multe ori atragerea atentiei sau organizarea unui festival dedicat au la fel de mult impact
  • Asigura-te ca toti angajatii si partenerii sau clientii tai iti sunt alaturi in promovarea acestei cauze

Nu uita de evitarea acestor greseli in campaniile CSR:

  • Momentele in care scopul campaniei este ales din cauza imaginii sau a trendurilor, dar nu are legatura cu brandul tau, sau chiar contrazice comportamentul acestuia
  • O campanie CSR corect facuta are o strategie si o viziune bine conturate. Asigura-te ca ai o puternica imagine de ansamblu si ca iti este clar unde vrei sa ajungi
  • Daca publicul nu este incurajat sa interactioneze, atunci nu este o campanie, ci o donatie publica. Campania ta nu ar trebui doar sa ajute o cauza, ci sa si trezeasca spiritul comunitatii pentru a o sustine, in prezent si pe viitor

Exemple de campanii CSR

Exemple de campanii CSR

Una dintre cele mai cunoscute campanii este cea de la Heineken/ Open your world, care a filmat un experiment social despre cum oameni cu viziuni si valori complet diferite pot sa interactioneze foarte bine in alte contexte si se pot placea reciproc.

Exista si campanii care nu sunt bazate pe donatii din partea companiilor: de exemplu, Starbucks si-a propus sa angajeze mai multi veterani si parteneri de viata ai celor care au servit in armata.

In Romania, Centrokinetic, un centru de recuperare, a oferit un discount egal cu procentul prezentei romanilor la vot, pentru un consult catre o coloana sanatoasa.

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
recrutare-up-romania

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Leadership in business. Cum contribuie un lider bun la cresterea afacerii si la retentia angajatilor

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Leadership in business. Cum contribuie un lider bun la cresterea afacerii si la retentia angajatilor - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica - Neuromarketingul studiaza reactiile noastre folosindu-se de emotii, atentie si memorie. Teoretic, orice marketing bine facut este neuromarketing.

Citeste mai mult [...]

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta - Tu cum iti petreci luna decembrie? Avem noi idei pentru tine: viziteaza cele mai frumoase targuri locale si bucura-te de vin fiert, mere coapte, turte dulci si mici cadouri.

Citeste mai mult [...]

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.

Citeste mai mult [...]

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse - Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram?

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste - Vrei sa faci mai putine cadouri, dar care chiar sa fie utile si de suflet? Afla in acest articol cum sa alegi cadourile de Craciun pentru cei dragi. Iti oferim si cateva idei care sa te inspire.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe