Descarca Up Mobil +
Scaneaza codul QR si descarca aplicatia Up Mobil +

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum ii tii motivati

  1. Ce presupune activitatea de freelancing
  2. Meserii in regim de freelancing
  3. Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri 
  4. Metode de a tine freelancerii motivati

Ce presupune activitatea de freelancing

Pentru multe companii, colaboratorii de tip freelanceri au devenit un lucru obisnuit. Pentru altii, inca pot fi o situatie care ii sperie, in care nu stiu daca aceasta colaborare este o idee buna, sau cum sa gestioneze acest lucru din punct de vedere legal si financiar.

Freelancerii sunt persoane specializate in anumite industrii, cu aptitudini specifice si cunostinte extensive in domeniul in care activeaza. Ei lucreaza in regim de colaborare cu clienti pe care-i cunosc online si offline, care i-au abordat pe site-uri precum upwork sau 99design, sau care i-au contactat in urma recomandarilor pe care le-au primit.

Ei pot lucra mai mult sau mai putin fata de clasicele opt ore ale unui angajat, pot lucra de oriunde, pot sustine proiecte intregi, sau doar parti ale acestora. Ajung sa aiba o relatie profesionala cu cei cu care colaboreaza, prestand servicii in domenii precum comunicare, IT, traducere etc.

Meserii in regim de freelancing

joburi freelancing

Traducator

Mai ales daca business-ul tau nu are nevoie in permanenta, full time, de un traducator care sa fie zilnic la birou, atunci un traducator este un exemplu excelent de o situatie in care are mai mult sens practic si economic sa lucrezi cu un freelancer. Conteaza unde se afla acesta din punct de vedere geografic, daca lucreaza ziua sau noaptea, cum este imbracat sau daca are siguranta sediului in care se afla? Nu, atat timp cat iti preda materialele cerute la timp. Ambele parti sunt multumite de acest aranjament. Angajatorul are mai putine griji si taxe, iar traducatorul isi poate organiza programul asa cum doreste.

Developer sau mobile app developer

Programatorii sunt cei care au nevoie de un mediu de lucru specific pentru a preda proiectele. Atat timp cat acestea au setate praguri intermediare de termene limita, atunci dezvoltarea proiectului este sub control, iar angajatorii vor fi scutiti de taxele pe care le platesc pentru un salariu clasic al cuiva din IT. Majoritatea developerilor prefera sa lucreze astfel, deoarece au libertatea alegerilor proiectelor. In plus, multe business-uri nu au permanenta nevoie de un developer, mai ales daca aceste ii ajuta cu proiecte in-house, precum propriul site de companie.

In plus, daca businessul tau are nevoie sa dezvolte o aplicatie mobile interna sau pentru clientii sai, atunci un specialist extern care a mai dezvoltat multiple aplicatii este alegerea ideala.

Creative artist sau web designer

Designeri de brand sau pentru alte vizualuri, copywriters, arhitecti - toti pot aduce un suflu nou, expertiza nelimitata si idei noi de care o companie poate beneficia. Fie ca este vorba de o intreaga agentie care ajuta un brand sau doar o echipa de creativi, cu fee-uri mai mici decat ale unei agentii, majoritatea companiilor prefera sa lucreze cu cineva care le poate evalua brandul obiectiv, sa le propuna noi campanii, sloganuri, vizualuri, sa le creeze un perete personalizat la sediu sau un stand inedit la un targ. Acestia sunt obisnuiti sa se organizeze intre mai multi clienti, sa lucreze sub presiune si cu termene limita, sa factureze pe propria firma sau propriul PFA si sa mentina o buna relatie cu clientii. Aici un business ar cauta freelancerul ideal: responsive, serios, organizat, cu forma legala, portofoliu, expertiza si recomandari.

Specialist Social Media si Google

Industriile s-au schimbat mult in ultimii ani ai evolutiei tehnologice, iar acum fiecare business are nevoie de promovare prin propriul site, printr-un bun SEO, SEM si vizibilitate pe retelele sociale. Si specialistii s-au inmultit in acest domeniu, insa daca gasesti pe cineva cu suficienta expertiza si care este la zi cu noutatile si este si organizat, atunci poti dezvolta o relatie foarte buna cu un freelancer.

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri 

de ce sa angajezi freelanceri

Atunci cand este un volum prea mare de lucru 

Uneori, volumul prea mare de lucru nu este o constanta, ci doar o exceptie, in functie de anumite proiecte sau perioada anului. De aceea, angajarea unei persoane in echipa ar dura prea mult, trainingul nu ar salva volumul de munca la timp, iar dupa aceea echipa ar ramane cu un angajat cu care nu ar sti cum sa-l incarce cu taskuri potrivite si sa-l motiveze.

De aceea, lucrul cu freelancerii este ideal pentru perioadele de sarbatori, pentru proiecte speciale sau anuale, iar unele dintre aceste situatii chiar pot fi comunicate din timp catre colaboratori.

Ca ajutor auxiliar personalului intern

Tinerii autonomi, care invata singuri aptitudini si skilluri utile pentru companii, precum cele de mai sus, de design, programare sau traducere sunt foarte cautati. Ei pot suplini si veni intr-un mod complementar pentru munca celor din echipa, precum un traducator la care apeleaza toata echipa, sau un designer grafic asignat anumitor membri care au, uneori, nevoie de aceste executii.

Aptitudini deosebite

Echipa de marketing a unui brand cunoscut, de exemplu, poate fi foarte specializata in domeniul industriei respective, cu o mare expertiza, insa poate avea nevoie de un as in ale cuvintelor si povestilor, de un designer care creeaza vizualuri memorabile, de un programator care sa dezvolte un produs care nu s-a mai facut, sau de un traducator intr-un limbaj mai greoi.

De aceea, poate cineva specializat pe skillurile acestea nu si-ar gasi locul in echipa din industria respectiva, insa poate fi un om de consultanta si creatie excelent atunci cand aceasta are nevoie.

Nu este nevoie de training

Spre deosebire de un angajat careia i se redefineste fisa postului si este invatat noi skilluri, un freelancer vine deja cu expertiza necesara. Nu doar ca nu are nevoie de timp investit in training, ba chiar va aduce informatii noi pentru compania ta, lucrand ca un consultant si dand feedback in cunostinta de cauza.

Pentru diversitatea ideilor

Este important ca angajatii interni sa aiba o comunicare deschisa cu angajatorii lor. In acelasi timp, un freelancer extern va avea mai putina retinere” pentru a comunica un teren care merita imbunatatit, va avea mai multe cunostinte din domeniul lui specific si o perspectiva mai obiectiva.

Metode de a tine freelancerii motivati

metode motivare freelanceri

Nevoile freelancerilor sunt mai independente si autonome fata de nevoile unui angajat obisnuit, asa cum am scris aici. Pentru ca diversitatea proiectelor si a clientilor sa poata fi mentinuta, cele mai importante lucruri de care freelancerii tin cont sunt:

  • Transparenta din comunicarea cu clientul - aceasta se desfasoara clar, rapid, fara impiedicari si intarzieri;
  • Briefurile sunt clare, iar asteptarile setate;
  • Facturile sunt platite la timp, in baza unui contract legal;
  • Freelancerii primesc cu timp rezonabil inainte ce proiecte urmeaza si stiu, estimativ, care este volumul de munca pe care se bazeaza ambele parti.

Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 09-10-2020
Data actualizarii: 10-07-2025

Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Pentru a fi siguri ca esti o persoana, da click pe ceas.

Comentarii