De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis


  1. Lucruri pe care sa le iei in considerare despre companii
  2. Lucruri pe care sa le iei in considerare in relatia ta cu companiile


Lucruri pe care sa le iei in considerare despre companii

Primul lucru pe care-l poti observa despre o companie este procesul de recrutare prin care tocmai ai trecut. Modul in care acesta s-a desfasurat iti poate inspira sau nu siguranta si iti poate arata cat de sanatos este mediul de lucru. In continuare, fii atent si la urmatoarele aspecte:

  • Imaginea acelei companii in piata
  • Pozitia sa in industria in care lucreaza
  • Atitudinea angajatorilor fata de echipele lor
  • Multumirea angajatilor si traseul lor profesional
  • Crizele de PR in care compania a fost implicata si cum au gestionat acestea gestionate

Afla mai multe despre cultura organizationala

Cea mai buna metoda de a intelege mai multe despre cultura organizationala a unei companii este sa iei contact cu oameni care au lucrat sau lucreaza cu ea. Desi fiecare este diferit, poate avea o viziune subiectiva sau usor distorsionata, poti observa povestile comune si tiparele care apar odata ce asculti mai multe povesti.

Cultura organizationala te va influenta in activitatea zilnica, in ritmul de lucru al proiectelor, in stilul de comunicare al managerilor si in cum vei percepe atmosfera de zi cu zi de la birou. De asemenea, aici vei observa si daca vei mai avea timp sa te ocupi si de proiectele tale de freelance sau antreprenoriat, in cazul ca te intereseaza acest lucru.

i.php?p=oferte-body1.png

Afla mai multe despre istoria de business a companiilor

Istoria de business vorbeste si despre cultura organizationala a companiei: vei putea observa ce decizii au luat in timp, care au fost factorii care le-au influentat actiunile si ce aleg in momente de criza.

Fa un research despre ce spun altii despre companii

Pe langa word of mouth, exista si site-uri dedicate experientei de munca ale angajatilor in diverse companii. De cele mai multe ori, oamenii scriu pentru a raporta abuzurile, insa sunt si utilizatori care-si fac timp sa povesteasca despre mediile sanatoase de lucru.

Afla mai multe despre manageri si compara-i

Managerul tau direct poate fi un factor motivational excelent sau motivul pentru care esti nemultumit de jobul tau. Daca mai cunosti oameni in industria in care lucrezi, contacteaza-i pentru a afla mai multe despre persoana cu care ai lucra in mod direct.

Evalueaza mediul de lucru

Exista multi factori care te ajuta sa alegi un loc de munca:

  • Localizarea geografica a biroului
  • Cat de des ti se cere sa fii prezent la sediu
  • Cat de des poti lucra de acasa sau remote
  • Daca cladirea este una in care se pot deschide geamurile, sau functioneaza doar pe baza de AC
  • Daca biroul se afla intr-o zona care se conecteaza cu localuri si cafenele, sau hobby-uri de legatura, precum sala ta de sport, sau sali de spectacole in apropiere
  • Traficul pe care l-ai parcurge zilnic
  • Atmosfera de la birou, valorile echipei, obiectivele managementului.

Analizeaza ce conteaza pentru tine, ce face diferenta si care sunt lucrurile la care nu ai renunta niciodata. Astfel vei putea sa iei mai usor o decizie atunci cand nu stii cum sa alegi intre doua oferte.


Lucruri pe care sa le iei in considerare in relatia ta cu companiile


Identifica daca joburile se pliaza pe planurile tale profesionale de viitor

Chiar daca pe moment o oferta pare mai buna, atunci cand vine vorba de viata profesionala este important sa ne uitam la alegerile care vor avea sens pe termen lung. Scopul este ca atunci cand ne uitam in urma dupa mai mult timp sa ne dam seama ca am facut cea mai buna alegere, chiar daca initial am trecut printr-un proces de crestere dificil.

Pune in balanta salariul si viata personala

Pentru multi, aceasta dilema nici nu exista atunci cand exista o diferenta substantiala intre doua oferte de job. Cu toate acestea, altii s-ar intreba daca ar mai avea la fel de mult alaturi de copiii lor, sau suficient timp pentru hobby-uri, sau pur si simplu spatiu mental in care sa se detaseze de ziua de lucru. Tine de fiecare sa isi identifice aceste nevoi si dorinte, pentru a facilita luarea deciziei.

i.php?p=oferte-body2.png

Afla la care dintre cele doua poti avea negocieri periodice ale pachetului de beneficii

Beneficii extrasalariale se resimt mult atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Majoritatea angajatilor se simt mai motivati si apreciati atunci cand se pot bucura de cardul de masa, cardul cadou, cardul cultural sau cel de vacanta. Orice tip de bonus sau beneficiu pe langa cel de baza poate aduce o imbunatatire in calitatea vietii, precum abonamentele la clinici medicale private, abonamente la sali de sport sau cursuri platite.

Schiteaza o zi de lucru la fiecare dintre cele doua joburi

Aceasta simulare trece prin toate criteriile de mai sus despre trafic, sediu, atmosfera, modul in care actioneaza managementul si asa mai departe. O zi de lucru pare neinsemnata, insa ea de fapt schiteaza starea de spirit zilnica, inclusiv viata personala.

Gandeste-te la ce conteaza cu adevarat pentru tine

Aceasta dilema este o oportunitate foarte buna pentru a te autoevalua. Intreaba-te:

  • Ce beneficii iti aduce jobul tau?
  • Care sunt sentimentele pozitive pe care le ai atunci cand te gandesti la cariera ta?
  • Care sunt motivatiile intrinseci? Care sunt cele extrinseci?
  • Unde te simti cel mai confortabil? Atunci cand esti ghidat, sau atunci cand esti cel responsabil?
  • Ce ti-a lipsit in joburile anterioare?
  • Ce ai lucra daca nu ai face-o pentru bani, chiar si in regim de voluntariat?

Bazeaza-te pe intuitia ta

Intuitia nu este un instrument ezoteric care nu poate fi dovedit, ci un mod prin care percepem mai repede lucrurile care ne plac sau nu, care ne sunt confortabile sau nu. Ratiunea este in spatele acestor lucruri, insa motivele nu sunt verbalizate. Daca simti ca instinctul cantareste mai mult in directia uneia dintre ofertele de munca pe care le ai, intreaba-te de ce si asculta-l, daca motivele sunt corecte.

Refuza cu finete oferta perdanta

Sa actionezi cu bunatate, respect si fair play este intotdeauna solutia corecta in business. Contribuie stimei tale de sine, reputatiei tale si ulterioarelor relatii de business pe care le vei aveai in industria respectiva si in networking.


Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 11-06-2021
Data actualizarii: 21-12-2021

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Despre curajul de a te cunoaste pe tine insati/insuti si de a-ti pune intrebarile care conteaza

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

In viata, orice se construieste caramida cu caramida

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Cariera este o calatorie, iar implinirea vine proportional cu iesirea din zona de confort

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Vanzarile sunt ca sportul. Daca te opresti, pierzi tot ce ai realizat inainte

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe