Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

  1. Informatii generale
  2. Comunicarea folosita pentru motivarea si retentia angajatului
  3. Principiile comunicarii de succes
  4. Cultura organizationala folosita pentru motivarea si retentia angajatului

Cultura organizationala pare uneori un concept vehiculat frecvent, dar care nu inseamna nimic. Termenul nu este insa fara continut, dimpotriva. Este esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Informatii generale

Iata care sunt intrebarile in functie de care se face diferenta intr-o companie:

  • Care este atmosfera de peste zi la birou?
  • Cum este tratat statul peste program?
  • Cum interactioneaza cei din echipa?
  • Cat de des ai ocazia sa discuti cu managerul tau direct?
  • Cum te adresezi celor din boardul de conducere?
  • Cum se sarbatoresc proiectele reusite?
  • Cat de mult esti respectat?
  • Cat de mult esti inteles?
  • Cum reactioneaza cineva atunci cand gresesti?
  • Care este atitudinea fata de procesele de invatare?

Asa se petrece si atunci cand pui intrebari seci despre o companie: unde are sediul? Ce salarii are? Ai bonuri de masa sau abonament medical? Sunt intrebari pertinente, insa exclud alte detalii care fac toata diferenta.

i.php?p=1200x800(1).jpg

Comunicarea folosita pentru motivarea si retentia angajatului

Daca incerci sa compari un business cu o familie, atunci cultura organizationala ar fi formata nu doar din regulile acelei case, dar si din lucrurile care o fac specifica. Din lucrurile pe care le poti recunoaste ca apartinand oamenilor respectivi. Din regulile fara precedent, dar la care ai raspuns instant deoarece ai valorile clare.

  • Intr-o organizatie cultura organizationala tine de foarte multe elemente:
  • Dress code-ul - si eventuala absenta a acestuia
  • Regulile sediului
  • Atitudinea fata de program
  • Atitudinea fata de tehnologia la care ai acces
  • Raportarea la persoanele de pe pozitii ierarhice superioare
  • Stresul inregistrat de echipe
  • Teama pe care o pot avea membrii departamentelor sa isi exprime ideile
  • Accesul si usurinta resimtite pentru orice schimbare propusa
  • Cat de mult se rade, cat de mult se plange, cat de mult se mananca impreuna etc

In prezent, un angajat isi petrece intr-o companie aproximativ patru ani. Patru ani sunt foarte mult, deoarece fiecare decada este foarte reprezentativa in viata cuiva, iar patru ani sunt aproape jumatate dintr-una. De aceea, modul in care o persoana se simte intr-o organizatie este complet relevant pentru viata lui profesionala, pentru ascensiunea sau descensiunea in cariera, pentru productivitate si deciziile de a ramane sau a pleca.

Toate studiile confirma ca angajatii fericiti sunt factori mult mai productivi in orice proiect, iar o relatie cat mai buna cu managerul direct elimina majoritatea barierelor sau procrastinarii. De aceea, fiecare manager este responsabil sa construiasca o cultura organizationala care mentine angajati fericiti si o sa comunice cat mai bine.

Insa toate acestea tin de comunicarea interna din organizatii si de relatiile construite in timp. Majoritatea nu se regasesc intr-un regulament de ordine interioara, mai degraba sunt observate in timp. Pentru asta, ca in orice relatie, familie, casa sau organizatie, comunicarea este cheia.

i.php?p=1200x800_2(1).jpg

Beneficiile unei culturi organizationale sanatoase, bine comunicate, ale unei organizatii care isi cunoaste identitatea sunt:

  • Angajati mai fericiti, mai calmi, mai nestresati
  • Mediu neanxios, calm, orientat pe productivitate
  • Crestere a moralului echipelor si a atitudinii pozitive
  • Comunicare interna eficienta
  • Cresterea calitatii muncii indeplinite
  • Cresterea calitatii relatiilor cu publicul
  • Cresterea proactivitatii si a profiturilor

Transparenta este esentiala deoarece lipsa acesteia duce la anxietatea angajatilor. Atunci cand un angajat nu are asteptarile sau schimbarile clar comunicate, acesta lasa productivitatea la o parte si incearca sa le afle singur, sa se framante, iar locul de munca nu mai devine un loc in care cineva isi indeplineste sarcinile si proiectele cu drag.

Sa iti cunosti identitatea si valorile, ca om sau ca organizatie, presupune ca atunci cand ai o noua decizie de luat, sa stii automat raspunsul, bazat pe lucrurile in care crezi si cele la care vrei sa ajungi. Odata construita aceasta identitate, managerii pot transmite valorile mai departe celorlalti angajati, deoarece inteleg firul rosu comun, iar abaterile ar fi evidente.

Principiile comunicarii de succes:

  • O abordare sistematica si sistematizata a problemelor organizatiei
  • O comunicare structurata, atat 1 la 1, cat si 1 la multi
  • Cate un canal de comunicare pentru fiecare tip de interactiune necesar
  • Lideri asumati
  • Instrumente clare de masurare a performantelor, pentru a fixa asteptari clare si a evita subiectivitatea si relativitatea.

i.php?p=1200x800_3(2).jpg

Cultura organizationala folosita pentru motivarea si retentia angajatului

Daca nu simti ca organizatia ta este in acest moment acolo, atunci poti incepe sa faci urmatoarele:

  • Sa asculti echipa si sa primesti un feedback constructiv, ca sa intelegi intreruperile de comunicare si neclaritatile
  • Sa derulezi traininguri specifice pentru fiecare aspect care merita integrat in cultura organizationala
  • Sa asiguri diversitatea echipelor, avand grija atat la discriminari accidentale bazate pe gen, varsta etc, cat si la interactiuni diferite pe proiecte diferite, pentru a nu crea echipe segregate
  • Le poti lasa angajatilor tai libertatea de a-si alege beneficiile (nu toata lumea isi doreste sa lucreze remote, unii au copii la scoala de langa birou; nu toata lumea doreste abonament medical privat, deoarece au deja unul de la partener etc)
  • Creeaza o poveste a companiei, a proiectelor, a mizei: angajatii se simt mai motivati atunci cand se simt parte din povestea si istoria unui business
  • Ofera-le increderea sa isi exprime creativitatea si arata-le ca ideile lor sunt ascultate
  • Asigura un mediu sanatos, care mentine echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
  • Mentine o atmosfera placuta in birouri
  • Castiga loialitatea angajatilor, fiind loial fata de ei si meritele lor.

Toate acestea fac diferenta dintre un mediu modern si sanatos, fata de unul care nu da atentie acestor elemente. Orice cultura organizationala este produsul oamenilor din compania respectiva si a valorilor acelui business.

Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 10-09-2019
Data actualizarii: 10-10-2024

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta

Citeste mai mult

Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi

Citeste mai mult

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera

Citeste mai mult

Schimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022

Citeste mai mult

Vesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei

Citeste mai mult

Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii

Citeste mai mult

Up Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv

Citeste mai mult

Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare

Citeste mai mult

Burnout de la pasiune la epuizare

Citeste mai mult

Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei

Citeste mai mult

Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor

Citeste mai mult

Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale

Citeste mai mult

Eficienta si eficacitatea in managementul timpului

Citeste mai mult

Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR

Citeste mai mult

Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase

Citeste mai mult

Cum atragi cei mai buni angajati in companie

Citeste mai mult

Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic

Citeste mai mult

Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta

Citeste mai mult

Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene

Citeste mai mult

Cum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding

Citeste mai mult

Importanta agriculturii ecologice

Citeste mai mult

Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio

Citeste mai mult

Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?

Citeste mai mult

Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei

Citeste mai mult

Beneficii de poveste, nu povesti

Citeste mai mult

Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca

Citeste mai mult

Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca

Citeste mai mult

Traditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie

Citeste mai mult

Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro

Citeste mai mult

Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca

Citeste mai mult

Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor

Citeste mai mult

Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor

Citeste mai mult

Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week

Citeste mai mult

Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand

Citeste mai mult

Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV

Citeste mai mult

Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?

Citeste mai mult

Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi

Citeste mai mult
Up Romania Olimpiada de gatit

Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Pentru a fi siguri ca esti o persoana, da click pe dolar.

Comentarii