Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea? Cum putem sti daca este la cotele pe care ni le dorim, daca nu stim sa o masuram?

Informatii generale despre productivitatea muncii

In primul rand, o persoana productiva nu presupune una care munceste opt ore incontinuu, ca si cum a baut cinci cafele si energizante si alearga un maraton. De altfel, nici profesionistii alergatori nu fac un maraton zilnic.

Cele mai mari provocari atunci cand vorbim de productivitate sunt:

- Sa intelegem cum sa o masuram, astfel incat sa nu stabilim „ochiometric” daca cineva este productiv sau nu

- Sa avem indici de masurare (KPI - key performance indicators) pe care sa ii comunicam si echipei respective

- Sa mentinem nivelul de productivitate, odata ce acesta este atins

- Sa putem motiva o echipa care nu mai este productiva

Productivitatea este diferenta dintre resursele si efortul pe care il depunem intr-o activitate/ proiect si rezultatele pe care le obtinem ulterior. Productivitatea inseamna ca aceasta diferenta este pozitiva.

productivitatea muncii

Fundamentele productivitatii

Productivitatea are cinci fundamente:

1. Directionare. Aceasta presupune ca angajatii sunt directionati clar catre niste obiective concrete si masurabile, iar proiectele au niste scopuri si mize care le sunt clare si care ii motiveaza.

2. Suport. Acesta previne de la managerii echipelor, care ii ghideaza, inteleg, asculta si indruma pe cei din subordine. Angajatii nu se simt singuri sau fara o calauza.

3. Abilitati. Omul potrivit la locul potrivit se aplica si in business, si de aceea cautam oameni cu priceperi specifice pentru fiecare pozitie in parte. Pe langa experienta in munca, fiecare om are o abilitate de multi-tasking sau single-tasking, care poate prezenta avantaje sau nu.

4. Resurse. Businessul in care lucreaza angajatii le pune la dispozitie (sau nu) cele necesare pentru ca acestia sa se poata concentra, sa poata avea un loc in care sa ia masa, sa se deconecteze, sa aiba intalniri, este aerisit, luminos etc.

5. Factori aleatori. Personalul are probleme pe care le nu le cunoastem, care pot tine de viata de familie, de starea de sanatate, poate avea alergii pe timp de vara sau sa fie meteosensibil pe timp de iarna, poate sa nu fie productiv in temperatura sau zgomotul de la birou, poate sa fie stresat de stirile negative citite.

Cum cresti productivitatea ca manager

Odata ce acestea sunt indeplinite, ce poate face un manager pentru a aduce, creste si mentine productivitatea in businessul sau?

  • Recruteaza avand doua lucruri in minte: cultura organizatiei pe care o dezvolti si specificitatile pozitiei pe care o cauti. In prima parte, persoana pe care o cauti trebuie sa fie potrivita cu valorile companiei tale si sa isi doreasca mediul creat de tine. In a doua, gandeste-te la necesitatile pentru ca o persoana sa poata indeplini sarcinile respective: sunt mai degraba creative, sau de organizare? Angajatul va trebui sa gestioneze mai multe lucruri in acelasi timp, sau trebuie sa se poata concentra mai multe ore pe un subiect? Trebuie sa fie proactiv, sau un bun executor?
  • Stabileste un sistem clar de promovare, pentru a le crea angajatilor posibilitatea de a evolua in cariera lor. Oamenii raspund bine la povesti si la competitivitate si au nevoie sa inteleaga ce pot face mai bine si unde vor ajunge daca sunt mai productivi.
  • Fii transparent in directiile de business, pentru ca angajatii sa inteleaga de ce si pentru ce lucreaza. Motivatia se intretine cu insemnatate.
  • Permite-le angajatilor care isi doresc asta sa alterneze lucrul cu cel de la distanta. Nu iti fie teama ca vor petrece ziua in pijamale si nu vor fi deloc productivi. Dimpotriva, pe unii alternanta ii ajuta, si foarte probabil isi vor petrece ziua intr-o cafenea, unde apreciaza muzica de fundal sau lumina.
  • Ofera bonusuri avantajoase, care sa motiveze angajatii si sa ii faca sa simta ca lucreaza intr-un mediu care le apreciaza munca si intelege nevoile financiare.
  • Recunoaste intotdeauna meritele si nu lua oamenii „de buni”. Chiar daca este doar un loc de munca, iar angajatii sunt remunerati pentru munca depusa, totul este extrem de personal atunci cand oamenii petrec atat de multe ore pe zi impreuna. O recunoastere efectiva este foarte importanta, mentine motivatia si, implicit, productivitatea.
  • Alterneaza perioadele de munca intensa cu evenimentele care unesc echipa in hobby-uri sau activitati pe placul tuturor. Evenimentele in echipa (nu neaparat clasicele teambuilidinguri) pot face minuni in chimia unei echipe.

cum cresti productivitatea muncii

Cum iti poti creste productivitatea ca angajat?

  • Intelege ca tu esti stapan pe timpul tau. Cel mai greu este sa nu trisezi fata de tine insuti, nu fata de managerul sau colegii tai. Considera ca ai autonomia si inteligenta necesara incat sa te autodisciplinezi si sa iti respecti deadlineurile impuse.
  • Fii autodidact si proactiv. Invata atunci cand nu stii, intreaba si propune noi solutii atunci cand intalnesti probleme. Nu fi o victima a sistemului, ci un om care poate face din istoria lui, schimbandu-l intr-unul mai bun.
  • Ia pauze sanatoase. Poti folosi metoda Pomodoro, in care sa iei pauza o data pe ora, sau orice alta metoda prin care simti ca ajungi sa fii la sfarsitul zilei cu sarcinile indeplinite. Plimba-te, bea suficienta apa, mananca suficient si priveste si in departare in pauza, pentru a-ti odihni ochii de la privitul aproape.
  • Iti amintesti puzzle-urile pe care le faceai atunci cand erai mic? Majoritatea dintre noi ne-am pierdut capacitatea de a ne concentra atat de mult timp pe o singura problema, dar adevarul este ca multitaskingul e, de cele mai multe ori, o iluzie a productivitatii. La sfarsit suntem epuizati si fara rezultate calitative.
  • Nu lucra in regim reactiv. Cele mai multe satisfactii vin din faptul ca tu ai autonomia sarcinilor pe care le indeplinesti. Organizeaza-te, fara sa astepti sa fii intrebat de termenele limita de alti colegi sau superiori.
  • Notificarile din retelele sociale sau cele din mailurile de serviciu pot fi foarte derutante si pot intrerupe majoritatea fluxurilor de lucru. Tu decizi cat de productiv este pentru tine sa le verifici instant, insa ia asta in considerare atunci cand vrei sa fii cat mai concentrat.
  • Incearca sa iti creezi, atat cat poti, un spatiu placut, in care sa te simti inspirat, in care sa fii putin intrerupt si in care sa simti ca atingi o stare de flow - este explicat aici si in cartea aceasta ce presupune aceasta stare.

Factori care afecteaza productivitatea

Nu uita de alte detalii care pot influenta oricand productivitatea intr-un business.

  • Tehnologia poate fi oricand un factor locomotiva pentru sarcinile de indeplinit, sau un mod de a trage in jos rapiditatea cu care cineva poate lucra.
  • Bugetele prea mici pot face uneori imposibil ca ceilalalti sa fie productivi;
  • Resursele care ar fi fost necesare pentru realizarea unui proiect pot determina angajatii sa nu fie la fel de motivati sa lucreze. 

Asigura-te ca beneficiezi de echipe organizate, care inteleg ce obiective au. Motivatia si dorinta de lucru sunt strang legate de insemnatatea pe care oamenii o atribuie sarcinilor.

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2020. Creste valoarea bonurilor de masa de la 1 aprilie

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Tichete de masa 2020. Creste valoarea bonurilor de masa de la 1 aprilie - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta - Tu cum iti petreci luna decembrie? Avem noi idei pentru tine: viziteaza cele mai frumoase targuri locale si bucura-te de vin fiert, mere coapte, turte dulci si mici cadouri.

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste - Vrei sa faci mai putine cadouri, dar care chiar sa fie utile si de suflet? Afla in acest articol cum sa alegi cadourile de Craciun pentru cei dragi. Iti oferim si cateva idei care sa te inspire.

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse - Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram?

Citeste mai mult [...]

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia - Un angajat bun este, evident, cel care este motivat si productiv, iar alte trasaturi precum cultura generala nu ar trebui sa conteze, atat timp cat persoana respectiva este un om decent si care respecta cultura organizationala.

Citeste mai mult [...]

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem - Unde ai putea merge, astfel incat sa ai o vacanta complet reusita? Afla in acest articol topul destinatiilor pentru Revelion 2020 in Romania.

Citeste mai mult [...]

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica - Neuromarketingul studiaza reactiile noastre folosindu-se de emotii, atentie si memorie. Teoretic, orice marketing bine facut este neuromarketing.

Citeste mai mult [...]

Idei de vacanta de iarna in Romania - Unde mergem in vacanta iarna aceasta? Descopera in acest articol o multime de idei pentru o vacanta de iarna de vis, chiar in Romania.

Citeste mai mult [...]

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei - Ce presupune si cum se organizeaza o petrecere reusita, care indeplineste si obiectivele companiei, dar lasa angajatii fericiti?

Citeste mai mult [...]

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei - Pandemia poate avea consecinte dramatice pentru sutele de mii de copii din mediile defavorizate, mai ales la nivelul educatiie. Afla in acest articol cum pot fi sustinuti.

Citeste mai mult [...]

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis - Up Romania a dovedit inca o data preocuparea sa de a raspunde misiunii de a face sa fie mai bine in fiecare zi. La finalul lunii noiembrie 2019, in urma evaluarii EcoVadis, a obtinut Medalia de Aur, cu un scor general ce o claseaza in top 5% companii considerate cele mai sustenabile.

Citeste mai mult [...]

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare - Deoarece millennials s-au dezvoltat intr-un mediu economic, politic, tehnologic si de divertisment diferit, este normal, ca la fiecare generatie, sa se faca simtit un prag de mentalitate si asteptari.

Citeste mai mult [...]

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului - Atunci cand un angajat se alatura organizatiei tale, acesta nu este interesat doar de salariu. Afla in acest articol care sunt beneficiile pe care le poti acorda prin tichete.

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie - Ziua de 8 Martie are doua mari componente, in special in ultimii ani de comunicare: feminism si cadouri. in timp ce cat mai multi oameni vorbesc despre egalitatea intre genuri, cadourile au asteptarea de a fi aliniate la acest concept.

Citeste mai mult [...]

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP - Astazi, 15 ianuarie 2020, a avut loc extragerea castigatorilor campaniei «Liga celor mai buni angajatori», derulata in perioada 1 martie – 31 decembrie 2019.

Citeste mai mult [...]

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung - Cu gandul la continuitatea business-urilor si la performanta, companiile, indiferent de dimensiunea lor, vor trebui sa aiba in vedere o serie de comportamente, atitudini si masuri care sa permita un raspuns rapid si adaptat la orice modificare din mediul fizic, economic, social si, astfel, sa asigure existenta pe piata a business-ului, dar si cresterea si dezvoltarea lui.

Citeste mai mult [...]

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?

Citeste mai mult [...]

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui - Ce aduc sarbatorile de Paste? In 2020, nimic cu care suntem obisnuiti, insa angajatii inca se bucura de beneficiile din partea companiei. Afla in acest articol ce cadouri sau beneficii pot oferi companiile angajatilor pentru motivarea lor si pentru cresterea productivitatii.

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie - Ziua internationala a copilului vine cu provocarea de a gasi cele mai potrivite modalitati pentru a sarbatori. Daca ai nevoie de idei, citeste in acest articol cateva sfaturi despre ce ar trebui sa tii cont sau sa eviti in alegerea unor cadouri si activitati pentru copii.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe