Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea? Cum putem sti daca este la cotele pe care ni le dorim, daca nu stim sa o masuram?

Informatii generale despre productivitatea muncii

In primul rand, o persoana productiva nu presupune una care munceste opt ore incontinuu, ca si cum a baut cinci cafele si energizante si alearga un maraton. De altfel, nici profesionistii alergatori nu fac un maraton zilnic.

Cele mai mari provocari atunci cand vorbim de productivitate sunt:

- Sa intelegem cum sa o masuram, astfel incat sa nu stabilim „ochiometric” daca cineva este productiv sau nu

- Sa avem indici de masurare (KPI - key performance indicators) pe care sa ii comunicam si echipei respective

- Sa mentinem nivelul de productivitate, odata ce acesta este atins

- Sa putem motiva o echipa care nu mai este productiva

Productivitatea este diferenta dintre resursele si efortul pe care il depunem intr-o activitate/ proiect si rezultatele pe care le obtinem ulterior. Productivitatea inseamna ca aceasta diferenta este pozitiva.

productivitatea muncii

Fundamentele productivitatii

Productivitatea are cinci fundamente:

1. Directionare. Aceasta presupune ca angajatii sunt directionati clar catre niste obiective concrete si masurabile, iar proiectele au niste scopuri si mize care le sunt clare si care ii motiveaza.

2. Suport. Acesta previne de la managerii echipelor, care ii ghideaza, inteleg, asculta si indruma pe cei din subordine. Angajatii nu se simt singuri sau fara o calauza.

3. Abilitati. Omul potrivit la locul potrivit se aplica si in business, si de aceea cautam oameni cu priceperi specifice pentru fiecare pozitie in parte. Pe langa experienta in munca, fiecare om are o abilitate de multi-tasking sau single-tasking, care poate prezenta avantaje sau nu.

4. Resurse. Businessul in care lucreaza angajatii le pune la dispozitie (sau nu) cele necesare pentru ca acestia sa se poata concentra, sa poata avea un loc in care sa ia masa, sa se deconecteze, sa aiba intalniri, este aerisit, luminos etc.

5. Factori aleatori. Personalul are probleme pe care le nu le cunoastem, care pot tine de viata de familie, de starea de sanatate, poate avea alergii pe timp de vara sau sa fie meteosensibil pe timp de iarna, poate sa nu fie productiv in temperatura sau zgomotul de la birou, poate sa fie stresat de stirile negative citite.

Cum cresti productivitatea ca manager

Odata ce acestea sunt indeplinite, ce poate face un manager pentru a aduce, creste si mentine productivitatea in businessul sau?

  • Recruteaza avand doua lucruri in minte: cultura organizatiei pe care o dezvolti si specificitatile pozitiei pe care o cauti. In prima parte, persoana pe care o cauti trebuie sa fie potrivita cu valorile companiei tale si sa isi doreasca mediul creat de tine. In a doua, gandeste-te la necesitatile pentru ca o persoana sa poata indeplini sarcinile respective: sunt mai degraba creative, sau de organizare? Angajatul va trebui sa gestioneze mai multe lucruri in acelasi timp, sau trebuie sa se poata concentra mai multe ore pe un subiect? Trebuie sa fie proactiv, sau un bun executor?
  • Stabileste un sistem clar de promovare, pentru a le crea angajatilor posibilitatea de a evolua in cariera lor. Oamenii raspund bine la povesti si la competitivitate si au nevoie sa inteleaga ce pot face mai bine si unde vor ajunge daca sunt mai productivi.
  • Fii transparent in directiile de business, pentru ca angajatii sa inteleaga de ce si pentru ce lucreaza. Motivatia se intretine cu insemnatate.
  • Permite-le angajatilor care isi doresc asta sa alterneze lucrul cu cel de la distanta. Nu iti fie teama ca vor petrece ziua in pijamale si nu vor fi deloc productivi. Dimpotriva, pe unii alternanta ii ajuta, si foarte probabil isi vor petrece ziua intr-o cafenea, unde apreciaza muzica de fundal sau lumina.
  • Ofera bonusuri avantajoase, care sa motiveze angajatii si sa ii faca sa simta ca lucreaza intr-un mediu care le apreciaza munca si intelege nevoile financiare.
  • Recunoaste intotdeauna meritele si nu lua oamenii „de buni”. Chiar daca este doar un loc de munca, iar angajatii sunt remunerati pentru munca depusa, totul este extrem de personal atunci cand oamenii petrec atat de multe ore pe zi impreuna. O recunoastere efectiva este foarte importanta, mentine motivatia si, implicit, productivitatea.
  • Alterneaza perioadele de munca intensa cu evenimentele care unesc echipa in hobby-uri sau activitati pe placul tuturor. Evenimentele in echipa (nu neaparat clasicele teambuilidinguri) pot face minuni in chimia unei echipe.

cum cresti productivitatea muncii

Cum iti poti creste productivitatea ca angajat?

  • Intelege ca tu esti stapan pe timpul tau. Cel mai greu este sa nu trisezi fata de tine insuti, nu fata de managerul sau colegii tai. Considera ca ai autonomia si inteligenta necesara incat sa te autodisciplinezi si sa iti respecti deadlineurile impuse.
  • Fii autodidact si proactiv. Invata atunci cand nu stii, intreaba si propune noi solutii atunci cand intalnesti probleme. Nu fi o victima a sistemului, ci un om care poate face din istoria lui, schimbandu-l intr-unul mai bun.
  • Ia pauze sanatoase. Poti folosi metoda Pomodoro, in care sa iei pauza o data pe ora, sau orice alta metoda prin care simti ca ajungi sa fii la sfarsitul zilei cu sarcinile indeplinite. Plimba-te, bea suficienta apa, mananca suficient si priveste si in departare in pauza, pentru a-ti odihni ochii de la privitul aproape.
  • Iti amintesti puzzle-urile pe care le faceai atunci cand erai mic? Majoritatea dintre noi ne-am pierdut capacitatea de a ne concentra atat de mult timp pe o singura problema, dar adevarul este ca multitaskingul e, de cele mai multe ori, o iluzie a productivitatii. La sfarsit suntem epuizati si fara rezultate calitative.
  • Nu lucra in regim reactiv. Cele mai multe satisfactii vin din faptul ca tu ai autonomia sarcinilor pe care le indeplinesti. Organizeaza-te, fara sa astepti sa fii intrebat de termenele limita de alti colegi sau superiori.
  • Notificarile din retelele sociale sau cele din mailurile de serviciu pot fi foarte derutante si pot intrerupe majoritatea fluxurilor de lucru. Tu decizi cat de productiv este pentru tine sa le verifici instant, insa ia asta in considerare atunci cand vrei sa fii cat mai concentrat.
  • Incearca sa iti creezi, atat cat poti, un spatiu placut, in care sa te simti inspirat, in care sa fii putin intrerupt si in care sa simti ca atingi o stare de flow - este explicat aici si in cartea aceasta ce presupune aceasta stare.

Factori care afecteaza productivitatea

Nu uita de alte detalii care pot influenta oricand productivitatea intr-un business.

  • Tehnologia poate fi oricand un factor locomotiva pentru sarcinile de indeplinit, sau un mod de a trage in jos rapiditatea cu care cineva poate lucra.
  • Bugetele prea mici pot face uneori imposibil ca ceilalalti sa fie productivi;
  • Resursele care ar fi fost necesare pentru realizarea unui proiect pot determina angajatii sa nu fie la fel de motivati sa lucreze. 

Asigura-te ca beneficiezi de echipe organizate, care inteleg ce obiective au. Motivatia si dorinta de lucru sunt strang legate de insemnatatea pe care oamenii o atribuie sarcinilor.

Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 12-06-2019
Data actualizarii: 04-03-2024

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta

Citeste mai mult

Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi

Citeste mai mult

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera

Citeste mai mult

Schimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022

Citeste mai mult

Vesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei

Citeste mai mult

Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii

Citeste mai mult

Up Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv

Citeste mai mult

Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare

Citeste mai mult

Burnout de la pasiune la epuizare

Citeste mai mult

Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei

Citeste mai mult

Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor

Citeste mai mult

Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale

Citeste mai mult

Eficienta si eficacitatea in managementul timpului

Citeste mai mult

Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR

Citeste mai mult

Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase

Citeste mai mult

Cum atragi cei mai buni angajati in companie

Citeste mai mult

Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic

Citeste mai mult

Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta

Citeste mai mult

Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene

Citeste mai mult

Cum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding

Citeste mai mult

Importanta agriculturii ecologice

Citeste mai mult

Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio

Citeste mai mult

Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?

Citeste mai mult

Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei

Citeste mai mult

Beneficii de poveste, nu povesti

Citeste mai mult

Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca

Citeste mai mult

Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca

Citeste mai mult

Traditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Pentru a fi siguri ca esti o persoana, da click pe dolar.

Comentarii