De ce nu esti milionar?


Oricine ar vrea sa fie milionar. Totusi, multi sunt departe de acest obiectiv.

Antreprenorul de succes John Rampton vorbeste despre cele mai frecvente 11 greseli pe care prietenii lui care nu sunt milionari le fac. Iata cum isi spune povestea pornind de la aceste 11 erori.

Am devenit milionar in 3 etape diferite ale vietii mele. Cand am vazut prima data $1.000.000 in contul bancar, aproape am lesinat. Cu toate ca stiam ca am in cont atatia bani, am intrat in soc.

Sa devii milionar nu este atat de greu pe cat crezi. Orice este posibil daca dedici timp, rabdare si te concentrezi. Daca eu am reusit asta, oricine poate. De ce nu?

Care este partea cea mai grea? Bineinteles, sa ajungi la primul milion. Apoi, toate lucrurile se vor aseza la locul lor.

Dar de ce este atat de greu sa devii milionar? Am observat in jurul meu o multime de oameni care au fost extrem de aproape de acest obiectiv, dar nu au reusit sa-l concretizeze. Greselile facute de toti acesti omeni erau foarte similare

1. Un mod de gandire gresit

Asa cum spunea si Napoleon Hill in cartea sa „Gandeste si devii bogat”, pe care a scris-o in 1937: oamenii bogati gandesc altfel decat oamenii cu venituri medii. Si Steve Siebold, devenit milionar prin forte proprii, si-a dat seama dupa ce a vorbit cu 1.200 de persoane bogate ca este de acord cu Hill.

Iata concluziile lor:

• Bogatii isi bazeaza gandirea pe actiune.

• Se gandesc la viitor.

• Isi urmeaza pasiunile.

• Savureaza dificultatile.

• Folosesc banii altor persoane.

• Sunt concentrati pe castig, nu pe acumulare.

• Stiu cand sa riste.

• Sunt egoisti.

• Pe scurt, daca vrei sa fii milionar, poti incepe prin a-ti schimba perspectiva despre munca, bani si succes.

2. Grija exagerata ca totul sa fie perfect

As vrea sa-ti povestesc una dintre cele mai valoroase si scurte lectii de viata pe care le-am primit.

Nimic nu este perfect.

Cu cat accepti mai repede aceasta idee, cu atat mai bine. Daca visul tau este sa-ti deschizi o afacere si sa devii milionar, trebuie sa constientizezi urmatorul lucru: timpul pe care il petreci pentru a-ti perfectiona produsul sau serviciul este timpul pe care concurenta il are la dispozitie pentru a-ti fura potentialii clienti si a deveni lider de piata. Este bine sa incerci si sa nu eziti. Intra cat mai rapid posibil pe piata si vezi ce se intampla. Nu-ti face griji pentru greselile minore, le poti remedia si in timp ce castigi bani.

 

3. Cheltuirea rapida a banilor castigati

Sa spunem ca ai in mana un cec cu 6 cifre. Ti se pare o idee buna sa cumperi o masina de lux in acel moment, asa-i?

Sigur ca da. Oricui i se pare.

Dar uite ce trebuie sa stii in acest punct: oamenii bogati stiu sa traiasca sub nivelul venitului propriu. Multi oameni bogati – inclusiv Warren Buffett – traiesc in case foarte modeste si au masini normale. Ca sa fii milionar trebuie sa ai grija la cheltuieli.

4. Asteptari nerealiste

Oamenii bogati gandesc intotdeauna la scara mare. Pe langa asta, au asteptari realiste. Sunt constienti ca nu pot deveni milionari intr-o singura noapte. Stiu ca au un drum lung pana la atingerea obiectivului, au mult de munca si sunt pregatiti sa aiba rabdare.

Asa cum iti va spune orice atlet de maraton, nu te poti astepta sa alergi 42.195 metri fara sa te antrenezi regulat. Cel mai bine pentru tine ar fi sa stii ca vei avea in fata un drum lung si dificil si ar trebui sa iti stabilesti obiectivele in aceasta directie.

5. A urma „orbeste” pe altii

Este incredibil de util sa-i citesti sau sa-i asculti pe oamenii care au avut succes sau sa ceri ajutor de la consultanti. Dar sa nu uiti: este foarte probabil ca ceea ce functioneaza pentru ei sa nu functioneze pentru tine. De exemplu, astazi nu prea mai este posibila infiintarea unei companii ca Apple sau Microsoft. Spre exemplu, procesul de lucru pe care l-au urmat Steve Jobs sau Bill Gates poate sa nu te ajute daca vrei sa iti construiesti o firma de curatatorie chimica. Nu spun sa nu te inspiri de la Jobs si Bill, totusi.

Mai intai, trebuie sa afli ce poate avea succes in domeniul in care incerci sa intri, iar apoi sa gasesti persoanele de care ai nevoie pentru inspiratie.

6. Increderea exagerata intr-o bucata de plastic

Cardurile de credit sunt utile numai daca investesti in afacere sau achiti un credit. Pentru ca e foarte usor sa te trezesti dator din cauza cardului de credit, trebuie sa fii destul de inteligent si sa le folosesti corect. Daca ajungi intr-o astfel de situatie, vei fi mai ocupat cu plata datoriilor decat cu planificarea investitiilor rezonabile.

 

7. Lipsa unui plan pe termen lung

Oamenii bogati se pricep sa anticipeze si sa planifice viitorul. De regula, stiu foarte bine unde isi doresc sa fie la pasul urmator si ce trebuie sa faca pentru a ajunge acolo. Aceasta structura de gandire le permite sa anticipeze obstacolele si sa-si ajusteze planurile.

Daca incepi o afacere noua, ai nevoie de un plan pe termen lung. Acesta trebuie sa indice in mod clar diferentiatorul business-ului tau si sa contina o strategie de motivare si pastrare a clientilor.

8. Petrecerea timpului cu oameni nepotriviti

Oamenii de succes nu pierd timpul imprietenindu-se cu oameni nepotriviti. Ma refer aici la oamenii care spun nu la orice si sunt negativisti. Sau oamenii care incearca sa transforme succesul tau in avantajul lor propriu.

In schimb, oamenii de succes isi aleg prieteni hotarati, pasionati, echilibrati. Si le face placere sa vorbeasca cu acestia despre cum va arata viitorul. Deci, daca vrei sa fii milionar, trebuie sa te asiguri ca oamenii de langa tine sunt oamenii potriviti.

9. Ideea ca poti face totul

Chiar daca esti incredibil de talentat, chiar daca ai zeci de experiente de lucru, nu poti face tu totul.

Sa spunem ca ai inceput de curand o noua afacere. Ai nevoie sa angajezi oameni competenti care sa imbunatateasca punctele in care esti tu bun si sa umple golurile in domeniile in care stai mai putin bine. Deci, nu poti face totul de unul singur.

Trebuie sa inveti sa primesti ajutor din afara in domeniile in care nu esti la fel de bun ca in altele sau cu care nu esti familiarizat, sa inveti sa transferi aceste sarcini altor persoane. Acesta este unul din marile secrete ale antreprenorilor de succes. Iar daca iti doresti sa cresti afacerea si sa devii milionar, trebuie sa iei in seama acest lucru.

10. Sa nu fii la locul potrivit in momentul potrivit

Indiferent daca deschizi o afacere sau faci o investitie mare, e important sa fii la locul potrivit la momentul potrivit. Sa-l luam drept exemplu pe Ryan Graves. In 2010, acesta i-a trimis un tweet lui Travis Kalanick, fondatorul Uber: “angajeaza-ma!”.

Surprinzator sau nu, Ryan Grave a devenit angajat Uber si a condus ulterior departamentul de operatiuni globale. Se spune ca are actiuni de $1,4 miliarde la Uber.

Ceea ce vreau sa spun e ca, pentru a deveni milionar, trebuie sa prinzi oportunitatile care iti ies in cale in loc sa iti faci vise desarte. Daca acea oportunitate nu vrea sa apara, poate o cauti in locul nepotrivit.

11. Lipsa de incredere in sine

De ce tuturor ni se pare foarte indepartat succesul? Pentru ca nu avem incredere in noi.

In loc sa te gandesti iar si iar la fiecare miscare pe care o faci, ar trebui sa ai incredere in tine si sa pornesti la drum pe baza intuitiei. Dar nu pe baza intuitiei celor din jur.

Asa cum spunea si Dale Carnegie, “Lenea naste frica si suspiciune. Iar actiunea naste incredere si curaj. Daca vrei sa iti infrangi temerile, nu sta in casa, mergi inspre ele. Iesi afara si ocupa-te cu lucrurile care te sperie.”

Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 14-06-2022
Data actualizarii: 24-06-2022

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Despre curajul de a te cunoaste pe tine insati/insuti si de a-ti pune intrebarile care conteaza

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

In viata, orice se construieste caramida cu caramida

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Cariera este o calatorie, iar implinirea vine proportional cu iesirea din zona de confort

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Vanzarile sunt ca sportul. Daca te opresti, pierzi tot ce ai realizat inainte

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta

Citeste mai mult

Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi

Citeste mai mult

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera

Citeste mai mult

Schimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022

Citeste mai mult

Vesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe