Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala


Se vorbeste de mult timp de echilibrul dintre viata profesionala si viata profesionala, insa mai toate articolele spun acelasi lucru: nu te obosi prea mult, nu lucra pana la epuizare, deoarece nu are rost, petrece mai mult timp cu familia si facand lucrurile care iti plac, asigura-te ca ai si timp sa cheltui banii pe care ii produci etc.

Insa rareori se atinge si cealalta fata a monedei: atunci cand ai prea mult timp personal, resimti dezechilibrul fata de viata personala. Nu ne referim la oamenii dependenti de munca sau cu sindromul Stockholm, ci la oameni care nu inteleg de ce fac anumite lucruri. Ci la faptul ca nu suntem formati dintr-o singura culoare. Suntem un spectru de culori, iar acest spectru simte nevoia sa fie colorat peste tot.

Oamenii se simt mai destepti, mai impliniti, mai mandri si mai siguri pe ei atunci cand sunt multumiti de cariera lor. Ii face totodata fericiti din punct de vedere social, financiar, dar mai ales din perspectiva mentala, a eforturilor depuse, a eficientei cu care lucreaza. Uneori este vorba de o problema pe care au incercat sa o rezolve mult timp, alteori despre simpla bucurie a taia/ bifa ceva de pe lista de facut la sfarsit de zi.

Intelegand acest lucru, aici intervine si responsabilitatea companiei pentru a sustine aceasta sinergie viata personala - profesionala. Ideal ar fi sa identifice pentru fiecare angajat in parte lipsa de care are parte: un angajat poate fi epuizat si poate sa nu aiba timp de viata personala. Altul s-ar putea sa fie demotivat, intocmindu-si sarcinile doar pentru a fi facute, dar fara a le duce la capat cu bucurie sau energie. In ambele cazuri compania poate compensa si incerca sa echilibreze aceste lucruri, chiar daca in moduri diferite.

Ce poate face compania, mai concret, in patru pasi simpli:

1. Sa desemneze in echipa de HR pe cineva care sa observe, alaturi de managerul aferent, angajatii care ating extreme. Acestia pot fi:

a) angajati care stau peste program (sunt supraincarcati, sau ineficienti? Sunt multumiti de statul peste program?)

b) angajati care primesc evaluari mediocre (s-au plafonat, nu se descurca in ceea ce au de facut, sau poate au alte probleme personale, care nu ii lasa sa se concentreze)

c) clasicul angajat care munceste noaptea, in weekend, in vacanta, de Paste, de ziua lui in timp ce i se canta La multi ani etc

d) angajatul care doar "face act de prezenta", dar nu depune vitalitate sau efort in munca sa.

Daca echipa responsabila este una cu gandire structurata, se poate intocmi chiar un tabel pentru claritate si pentru a fi totul masurabil.

2. Sa fie in mod special atenta la angajatii care dau semne de burnout. Acestia pot fi angajatii pe care se bazeaza cel mai mult, dar si acestia pot gresi, iar aceste greseli le pot afecta psihicul dintr-o data si intr-un mod puternic.

3. Sa actioneze pentru fiecare categorie in parte. In unele cazuri acest lucru se poate aplica colectiv (un teambuilding, un training, un bonus, un proiect deosebit), de cele mai multe ori este nevoie de sesiuni de feedback si intelege unul la unul cu fiecare angajat, pentru a-i intelege nevoile. O singura evaluare anuala nu e suficienta pentru a intelege un angajat, asa cum si nici in relatiile interpersonale nu purtam o singura discutie anuala, ci mult mai frecvent.

4. Sa nu incurajeze o cultura a statului peste program, precum nici una in care se amesteca sau intervine prea mult viata personala. Si aici echilibrul este cheia, iar atitudinea organizatiei este cea care determina si atmosfera in cadrul echipei.

Cel mai simplu ar fi rezumat astfel: sa fim umani. O organizatie nu exista in mod palpabil decat prin oamenii ei, iar majoritatea au nevoi de baza intrinseci destul de similare.

Din partea lor, angajatii sunt, probabil, cei mai responsabili de:

?        Claritate. Adica sa le fie foarte clar ce fac si de ce fac, in special daca au libertatea sa aleaga locul in care lucreaza si sa nu depinda 100% de   el. Sa isi asume, inteleaga parcursul profesional si sa-si proiecteze o traiectorie in cariera care sa fie justa si fata de angajatorii cu care   colaboreaza

?      Sinceritate. Adica sa fie sinceri in primul rand cu ei insisi (in procesul de claritate de mai sus), apoi sa fie sinceri cu angajatorii lor, pentru a   putea comunica deschis nevoile si asteptarile lor

?      Testare si iar testare. Nu exista o formula magica, precum un buton in care atunci cand tragi mai spre viata personala, se micsoreaza cea     profesionala. Viata nu functioneaza asa, astfel ca echilibrul se mentine cu fiecare zi, cu fiecare saptamana de dedicare.

Productivitatea presupune energie si claritate. O forma de vitalitate impreuna cu un de ce foarte clar pentru care facem lucrurile. De aceea o echipa echilibrata, atat individual cat si colectiv, formeaza o echipa productiva, care interactioneaza sanatos.

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2020. Creste valoarea bonurilor de masa de la 1 aprilie

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Tichete de masa 2020. Creste valoarea bonurilor de masa de la 1 aprilie - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta - Tu cum iti petreci luna decembrie? Avem noi idei pentru tine: viziteaza cele mai frumoase targuri locale si bucura-te de vin fiert, mere coapte, turte dulci si mici cadouri.

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste - Vrei sa faci mai putine cadouri, dar care chiar sa fie utile si de suflet? Afla in acest articol cum sa alegi cadourile de Craciun pentru cei dragi. Iti oferim si cateva idei care sa te inspire.

Citeste mai mult [...]

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse - Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram?

Citeste mai mult [...]

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem - Unde ai putea merge, astfel incat sa ai o vacanta complet reusita? Afla in acest articol topul destinatiilor pentru Revelion 2020 in Romania.

Citeste mai mult [...]

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei - Pandemia poate avea consecinte dramatice pentru sutele de mii de copii din mediile defavorizate, mai ales la nivelul educatiie. Afla in acest articol cum pot fi sustinuti.

Citeste mai mult [...]

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?

Citeste mai mult [...]

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica - Neuromarketingul studiaza reactiile noastre folosindu-se de emotii, atentie si memorie. Teoretic, orice marketing bine facut este neuromarketing.

Citeste mai mult [...]

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia - Un angajat bun este, evident, cel care este motivat si productiv, iar alte trasaturi precum cultura generala nu ar trebui sa conteze, atat timp cat persoana respectiva este un om decent si care respecta cultura organizationala.

Citeste mai mult [...]

Idei de vacanta de iarna in Romania - Unde mergem in vacanta iarna aceasta? Descopera in acest articol o multime de idei pentru o vacanta de iarna de vis, chiar in Romania.

Citeste mai mult [...]

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei - Ce presupune si cum se organizeaza o petrecere reusita, care indeplineste si obiectivele companiei, dar lasa angajatii fericiti?

Citeste mai mult [...]

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului - Atunci cand un angajat se alatura organizatiei tale, acesta nu este interesat doar de salariu. Afla in acest articol care sunt beneficiile pe care le poti acorda prin tichete.

Citeste mai mult [...]

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare - Deoarece millennials s-au dezvoltat intr-un mediu economic, politic, tehnologic si de divertisment diferit, este normal, ca la fiecare generatie, sa se faca simtit un prag de mentalitate si asteptari.

Citeste mai mult [...]

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020 - Cum ne adaptam la noul normal, continuand sa fim safe si sa avem cateva conditii de relaxare

Citeste mai mult [...]

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis - Up Romania a dovedit inca o data preocuparea sa de a raspunde misiunii de a face sa fie mai bine in fiecare zi. La finalul lunii noiembrie 2019, in urma evaluarii EcoVadis, a obtinut Medalia de Aur, cu un scor general ce o claseaza in top 5% companii considerate cele mai sustenabile.

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie - Ziua de 8 Martie are doua mari componente, in special in ultimii ani de comunicare: feminism si cadouri. in timp ce cat mai multi oameni vorbesc despre egalitatea intre genuri, cadourile au asteptarea de a fi aliniate la acest concept.

Citeste mai mult [...]

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung - Cu gandul la continuitatea business-urilor si la performanta, companiile, indiferent de dimensiunea lor, vor trebui sa aiba in vedere o serie de comportamente, atitudini si masuri care sa permita un raspuns rapid si adaptat la orice modificare din mediul fizic, economic, social si, astfel, sa asigure existenta pe piata a business-ului, dar si cresterea si dezvoltarea lui.

Citeste mai mult [...]

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP - Astazi, 15 ianuarie 2020, a avut loc extragerea castigatorilor campaniei «Liga celor mai buni angajatori», derulata in perioada 1 martie – 31 decembrie 2019.

Citeste mai mult [...]

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui - Ce aduc sarbatorile de Paste? In 2020, nimic cu care suntem obisnuiti, insa angajatii inca se bucura de beneficiile din partea companiei. Afla in acest articol ce cadouri sau beneficii pot oferi companiile angajatilor pentru motivarea lor si pentru cresterea productivitatii.

Citeste mai mult [...]

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii - Prezent in cultura economica din ziua de azi, work from home are avantaje si dezavantaje atat pentru angajat, cat si pentru angajator. Afla mai multe in acest articol.

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie - Ziua internationala a copilului vine cu provocarea de a gasi cele mai potrivite modalitati pentru a sarbatori. Daca ai nevoie de idei, citeste in acest articol cateva sfaturi despre ce ar trebui sa tii cont sau sa eviti in alegerea unor cadouri si activitati pentru copii.

Citeste mai mult [...]

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes - De la organizare la noi provocari. Afla care sunt obiceiurile zilnice ale afaceristilor de succes.

Citeste mai mult [...]

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung - Responsabilitatea unui manager este uriasa atunci cand vorbim despre un business etic si de succes. Afla ce trebuie sa faci pentru a-ti proteja business-ul pe permen lung.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse - Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram?

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe