Leadership in business. Cum contribuie un lider bun la cresterea afacerii si la retentia angajatilor 


i.php?p=1200x800(5).jpg

Ce este leadershipul?

Leadershipul este o combinatie intre viziunea si strategia clara pe care o are un conducator asupra businessului sau, impreuna cu abilitatea sa de a o comunica corect si clar angajatilor sai si celor care il urmeaza. De aceea, definitia liderului reuneste trasaturi complexe, pe de o parte specifice vizionarilor introverti, dar in acelasi timp ale extrovertilor charismatici, care creeaza comunitati in care oamenii cred si chiar isi pun speranta.

Astfel, calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

De ce este leadershipul important intr-un business?

  • Liderul are rolul de a indruma si motiva angajatii sai. In mod ideal, un lider este o persoana pe care o admiri, dorindu-ti sa ii impartasesti cateva calitati, despre care simti ca te conduce undeva concret, cu o viziune clara.
  • Liderul este responsabilul de moralul companiei, poate motiva atunci cand nu mai vezi sensul lucrurilor, este responsabil de atmosfera mediului de lucru, de incurajarea diversitatii in cadrul echipei si de traiectoria angajatilor.
  • Liderul se asigura ca echipa sa are parte de un proces de invatare continuu si comunica foarte clar strategia businessului, astfel incat fiecare angajat sa inteleaga directia in care se indreapta sistemul din care fac parte.

i.php?p=1200x800_2(2).jpg

Care sunt trasaturile unui lider bun?

Dupa cum spuneam definitia liderului este complexa, deoarece acesta trebuie sa aiba un caracter exemplar, pentru a fi admirat si urmat fara scepticism din partea echipei lui. Pe cat de mult un lider trebuie sa aiba grija la imaginea lui, pe atat de solitar este rolul sau in a se asigura ca a construit o strategie clara pe care o implementeaza corect pentru businessul sau.

Odata ce liderul are aceasta strategie si viziune construite, el trebuie sa le comunice clar, onest, cu optimism. Calitatile oratorice conteaza mult in acest aspecte, deoarece liderul trebuie sa-i inspire pe ceilalti atunci cand le comunica obiectivele pe care le propune.

Liderul nu este un manager, cu atat mai putin un micro manager. Nu orice sef are rolul de lider, iar liderul nu este acea persoana care gestioneaza pana in detaliu responsabilitatile celorlalti. O persoana poate avea si functia de lider, si functia de manager, insa cele doua nu reprezinta o fuziune automat.

Cum poate un bun lider sa creasca afacerea?

  • Odata ce liderul se bucura de toate trasaturile specifice de mai sus, el are toate premisele pentru a construi o strategie de business puternica, pe care sa o implementeze cu succes.
  • Caracterul unui lider poate imbunatati productivitatea echipei atunci cand aceasta este demotivata
  • Liderul va oferi, practic, un avantaj competitiv si sustenabil fata de acelasi business, condus de cineva care nu are o viziune, sau nu reuseste sa o transmita si sa-i inspire pe cei din jur

i.php?p=1200x800_3(3).jpg

Cum contribuie un bun lider la retentia angajatilor sai?

  • Desi un lider nu este un micro manager, el are o atentie mare la detalii in ceea ce priveste echipa sa
  • Astfel, angajatii sai sunt ajutati de lider pentru a avea un bun inceput si o buna traiectorie in business, caci acesta are viziunea de ansamblu a carierei si potentialului lor
  • Liderul este o persoana care inspira, si de aceea fiecare nevoie speciala si personalizata a unui angajat va fi discutata cu acesta, deoarece el are abilitatea de a integra aceste cerinte speciale in cadrul echipei
  • Mediul de lucru intra tot la responsabilitatea acestuia si este factorul cel mai important in retentia angajatilor, deoarece acestia sunt foarte motivati de atmosfera si valorile promovate la locul de munca, pe langa taskurile propriu-zise pe care le indeplinesc.



Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
recrutare-up-romania

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Leadership in business. Cum contribuie un lider bun la cresterea afacerii si la retentia angajatilor - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica - Neuromarketingul studiaza reactiile noastre folosindu-se de emotii, atentie si memorie. Teoretic, orice marketing bine facut este neuromarketing.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe