Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul 


  1. Informatii generale
  2. Ce lucruri afecteaza sanatatea angajatilor
  3. Cum trebuie sa arate un mediu de lucru sanatos
  4. Cum poti crea un mediu de lucru sanatos
  5. Beneficiile unui mediu de lucru sanatos


Informatii generale

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos? Un mediu de lucru normal, sau unul care face eforturi deosebite pentru a se califica ca fiind unul prielnic pentru angajatii sai? Se refera doar la scaunele ergonomice si la pozitia la birou, sau si la cultura organizationala?

Intr-o lume in care cei mai multi dintre noi ne petrecem cea mai mare parte din zi in relatie cu mediul de lucru, calitatea acestuia a devenit o nevoie fara de care nu putem sa functionam suficient de bine. Cum putem sprijini organizatiile in a avea un mediu de lucru sanatos si cum putem sa identificam mediile care au deja unul?


Ce lucruri afecteaza sanatatea angajatilor


Stilul de condus adoptat de manager

Un angajat care lucreaza in frica nu va fi un angajat care performeaza. Un manager poate avea un stil de condus agresiv, rece sau inchis, prin care angajatii simt de multe ori ca sunt respinsi, chiar daca vin cu idei de imbunatatire la locul de munca.

Mediul de lucru

Nu toata lumea lucreaza in birourile din corporatii. Mediul de lucru pe teren poate fi riscant, obositor, periculos si vine la pachet cu multe detalii din sanatatea si securitatea in munca. Chiar si la un birou, un angajat se poate simti foarte diferit intr-o cladire de birouri in care geamurile nu se deschid, sau intr-o incapere care nu are lumina naturala.

Factori individuali ce tin de stilul de viata

Un mediu de lucru sanatos intelege diversitatea, gradul diferit de adaptabilitate sau toleranta diferita catre lucruri mai mult sau mai putin inconfortabile. Pentru unii, un aer conditionat care merge incontinuu poate fi acceptat si tolerat, dar pentru altii poate fi un factor disturbator si neplacut. Unii pot fi fericiti sa paraseasca domiciliul pentru a lucra de la birou, altii se simt mai productivi si mai linistiti din confortul casei.

Aceste lucruri sunt diversitati pe care le poate intelege departamentul de resurse umane pentru a le implementa in mod sanatos si a oferi optiuni angajatilor, pentru ca acestia sa se simta integrati si sa simta ca individualitatea lor este respectata.

i.php?p=birou-sanatos-body1.png

Discriminari, bullying si alte tipuri de agresiuni psihice

Chiar daca managerii pot sa nu fie constienti de asta, colegii se pot simti discriminati, agresati de alti membrii ai organizatiei, astfel incat sa nu se mai simta in siguranta la locul de munca sau sa si-l schimbe doar din aceasta cauza.

Este responsabilitatea conducerii sa se asigure ca mediul creat nu discrimineaza pe motive de gen, orientare sexuala, rasa, etnie, aspecte fizice etc. Atunci cand conducerea va observa si va sanctiona orice abatere de acest fel va sugera ca discriminarea este inadmisibila in companie. Alternativa ar insemna ca cei din conducere tolereaza aceste comportamente, ca atunci cand o infractiune nu este legiferata, iar societatea ajunge sa o normalizeze.


Cum trebuie sa arate un mediu de lucru sanatos

Cum poti implementa un mediu de lucru sanatos, incepand cu valorile organizatiei si continuand cu factorii care tin de sanatatea fizica?

Un loc in care angajatii sunt apreciati si in care increderea este promovata

Sanatatea mintala este primordiala pentru fiintele umane, iar angajatii au nevoie sa intreprinda si in viata profesionala relatii sanatoase, care ofera sprijin, suport, care le imbogatesc starea de spirit si le aduc plus valoare. 

Asa cum povesteam si aici, un manager are nevoie sa fie implicat si atent la membrii organizatiei sale, pentru a le da feedback-uri sanatoase si corecte, sa ii felicite pentru lucrurile pe care le reusesc si sa ii sprijine intr-o directie mai buna atunci cand nu reusesc sa livreze propriile rezultate.

Un loc in care se promoveaza si incurajeaza relatiile si colaborarile placute

Atmosfera efectiva dintr-o organizatie conteaza mult pentru productivitatea acesteia. Colaborarile placute nu au nevoie neaparat de teambuilding-uri pentru a se dezvolta, ci pur si simplu de o atitudine binevoitoare, bine intentionata, care arata intentia ca membrii sa se respecte reciproc si sa ajunga impreuna la rezultate bune. Un mediu sanatos este unul in care intentia este orientata catre intelegere, si nu catre dezbinare.

Un loc in care se comunica transparent toate deciziile privitoare la intreaga companie

Transparenta in comunicare, implicarea angajatilor in decizii si sedinte, precum si deschiderea catre invatare si training sunt toate instrumente care sustin un mediu de lucru sanatos, in care angajatii simt ca iti pot alinia cariera cu directia de dezvoltare a organizatiei din care fac parte.

i.php?p=birou-sanatos-body2.png

Un loc unde in care incurajeaza inovatia si creativitatea

In continuare, angajatii se simt fericiti atunci cand nu se glorifica workaholicii, ci oamenii care muncesc eficient, care sunt curiosi, productivi si sugereaza mereu solutii creative si inovatoare despre fluxul business-ului.

Un loc in care se respecta echilibrul dintre munca si viata privata

Unul dintre instrumentele pentru a incuraja o viata echilibrata este cardul cultural, sau cel de vacanta. Acestea le dau angajatilor ocazia sa faca plati la POS catre lucrurile care ii pasioneaza si pe care si le doresc: in librarii, catre cursuri, festivaluri, evenimente sau abonamente, cazari sau restaurante din deplasari. Aceste bonusuri sunt atat in avantajul angajatorului, cat si al echipei, care se simte incurajata in a avea o viata echilibrata.

Un loc care este constient de diferite culturi si identitati

Sa fii in urma cu cat de diversa este lumea in 2021 este un semn care va fi rapid taxat de catre societate si imaginea publica. Discriminarea este ilegala, insa continua sa fie mereu practicata, din cauza unor cutume. Un post de angajare ar trebui sa fie ocupat pe criterii de profesionalism, capacitate si experienta, nu pe criterii de gen sau stil de viata.

Un loc in care se incurajeaza un stil de viata sanatos

Stilul de viata sanatos este alegerea fiecaruia, asa ca acesta nu trebuie sa fie impus sau sugerat, ci doar sustinut, pentru cei care doresc sa-l practice. Companiile trebuie sa ofere apa la discretie, un bar de ceaiuri, cafea si fructe, carduri de masa pentru o mai buna disciplina financiara si pentru ca angajatii sa nu sara peste mese.


Cum poti crea un mediu de lucru sanatos

Ce alte elemente fac diferenta dintre un mediu de lucru placut si unul neplacut?

Plante la birou

Plantele nu doar ca fac fotosinteza, dar sunt si estetice din punct de vedere al design-ului si confera un aer personal si confortabil, in loc de unul corporate si rece.

Standing desk

Acesta vine la pachet cu optiunea de a nu sta jos la lucru, ci a schimba pozitia de lucru; tot aici se pot adauga si suporturi lombare pentru scaunele de birou.

Aer proaspat si aromoterapie

Lumea este din ce in ce mai atenta si ingrijorata de factorii poluanti, asa ca un purificator de aer, impreuna cu o cladire in care se poate aerisi conteaza mult pentru angajati.

i.php?p=birou-sanatos-body3.png

Lumina naturala

Ideal ar fi ca organizatia ta sa isi desfasoare business-ul intr-o cladire care ofera aer proaspat si lumina naturala, astfel incat angajatii tai sa nu fie lipsiti de natura.

Curatenie

Un lucru primordial, care trebuie sa fie asigurat permanent.

Apa proaspata

Impreuna cu ceai, cafea, fructe si cardul de masa.


Beneficiile unui mediu de lucru sanatos

Angajatii tin cont de mediul de lucru si cultura organizationala promovate de o companie si pot decide daca doresc sa continue traseul profesional alaturi de echipa respectiva sau nu, chiar pe aceste criterii. Mediul sanatos se va reflecta asupra tuturor membrilor echipei, asupra rezultatelor si a productivitatii.


Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 21-05-2021
Data actualizarii: 21-12-2021

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Despre curajul de a te cunoaste pe tine insati/insuti si de a-ti pune intrebarile care conteaza

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

In viata, orice se construieste caramida cu caramida

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Cariera este o calatorie, iar implinirea vine proportional cu iesirea din zona de confort

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Vanzarile sunt ca sportul. Daca te opresti, pierzi tot ce ai realizat inainte

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe