Micromanagement vs Macronagement : Afla toate informatiile de care ai nevoie


  1. Informatii generale despre diferenta dintre micromanagement si macromanagement si pe care sa il adopti in organizatia ta
  2. Ce este micromanagementul si macromanagementul
  3. Avantaje si dezavantaje
  4. Stiluri de management si ce ar trebui sa faca un manager bun in relatia cu angajatii sai


Informatii generale despre diferenta dintre micromanagement si macromanagement si pe care sa il adopti in organizatia ta

Probabil atunci cand te gandesti la micromanagement versus macromanagement, ai deja o idee despre care ar fi diferentele dintre ele. Dar stii cand ar trebui sa le aplici pe fiecare? Le vei face pe ambele, sau vei alterna in functie de situatie? Sunt oameni, echipe sau proiecte care necesita doar una dintre aceste doua forme de management?

Ce este micromanagementul si macromanagementul

In functie de nevoile interne si de dimensiunile echipei, un lider este nevoit sa jongleze cu viziuni pe termen lung si taskuri mici, cu strategii de vanzare, dar si cu gestionarea unor mici conflicte interne, uneori chiar in aceeasi zi. De aceea rolul de lider este dificil si vine cu o multime de responsabilitati foarte versatile.

Micromanagement

Micromanagementul se poate referi la orice task mic, care la nivel de echipa surprinde prin implicarea managerului: atunci cand sunt verificate mailurile la virgula, cand o prezentare de rutina il implica pe team leader pe fiecare slide sau atunci cand angajatii sunt verificati la fiecare pas dintr-un proiect.

Micromanager

Micromanagerul poate fi de doua feluri: acela care are aceste sarcini in descrierea postului sau si este managerul unei echipe mici sau acela care ar trebui sa se ocupe de macromanagement, insa simte nevoia sa fie implicat (si trecut in CC, eventual) in fiecare pas de rutina.

i.php?p=micro body 1.png

Macromanagement

Noii angajati pe pozitii cheie, prezentarile anuale, viziunea pe termen lung sau strategie pe urmatorii ani de business sunt incadrate la macromanagement. Toate apartin de viziuni de ansamblu pe care un leader are nevoie sa le aiba pentru a putea determina un bun parcurs al companiei pe care o conduce. Totodata, deciziile administrative care afecteaza sau ajuta intreaga echipa tin tot de macromanagement. Pentru multe dintre ele, precum introducerea cardului de masa, managerii lucreaza si cu departamentul de HR (sau financiar).

Macromanager

Un macromanager este de multe ori vazut ca un lider, deoarece capacitatea sa de a vedea lucrurile per ansamblu si de a se ocupa de aspecte cheie ale organizatiei il prezinta ca pe un vizionar care inspira si devine un reper pe care il angajatii il au pentru bunul mers al companiei pentru care lucreaza. Acesta este responsabil de sentimentul de insemnatate pe care il poate insufla angajatilor, cat si pentru cultura organizationala pe care o cultiva in mediul respectiv.

Avantaje si dezavantaje

Precum orice poli diferiti, intre micromanagement si macromanagement se gasesc mereu avantaje si dezavantaje, in functie de contextul in care acestea sunt aplicate.

Micromanagement

Avantaje micromanagement

Daca vorbim de nevoia de control, atunci micromanagementul o bifeaza complet - desi, pentru un manager anxios, aceasta nu va fi niciodata complet satisfacuta. Cu toate acestea, micromanagementul poate asigura ca, cel putin pe moment, totul este tinut sub control si nu se fac greseli.

Dezavantaje micromanagement

Dezavantajele in dorinta de a nu gresi sunt ca viziunea unui manager va fi foarte obstructionata si limitata din punct de vedere temporal. Astfel, un micromanager poate ajunge sa stie ce se intampla cu echipa si organizatia sa doar in saptamana respectiva, dar sa nu poata sa mai vada per ansamblu (precum atunci cand nu vezi padurea de copaci) viitorul companiei, nivelul de satisfactie si motivatie al fiecarui angajat, ce roluri ar trebui mai bine acoperite si cum poate fi imbunatatit centrul de profit.

i.php?p=micro body 2.png

Macromanagement

Avantaje macromanagement

Precum in intrebarea de la interviu „unde te vezi peste zece ani”, un macromanager are mereu un raspuns asupra viitorului. El este cel care conduce sub o strategie bine definita intreaga echipa catre obiectivele propuse.

Dezavantaje macromanagement

Acest macromanager poate totusi sa scape din vedere lucruri esentiale pentru pasii propusi: poate sa nu observe ca un angajat cheie pentru planul sau a decis sa plece intr-o alta companie, poate sa aiba prea multa incredere in echipa sa si sa treaca cu vederea greseli facute intr-un proiect, sau poate fi prea detasat de eventuale conflicte interne.

Stiluri de management si ce ar trebui sa faca un manager bun in relatia cu angajatii sai

Managerii nu adopta stiluri de management sau de leadership invatate la facultate, ci pe care le imprumuta si din propriile lor personalitati. Un om obsedat de control va actiona, precum un parinte, asupra oricarui lucru pe care il au de facut angajatii sai, vrand sa fie implicat pana la capat in orice task. Alte personalitati mai flegmatice ar putea (tot asemenea unui parinte) sa-si lase angajatii sa obtina propria autonomie si libertate de gandire in decizii, intervenind abia atunci cand un proiect ajunge in pericol sau cand presiunea devine prea mare pentru echipa sa. 

Un manager bun are nevoie sa cultive un mix intre inspiratie si admiratie, coroborate cu o atitudine umana, empatica, care sa-i faca pe angajati sa simta ca sunt protejati si sustinuti, dar au si libertatea de a creste si evolua in cariera lor. Astfel se cultiva un mediu sanatos, cu echipe autonome, autodidacte, care lucreaza bine si de la birou, si de acasa, si supravegheate, dar si atunci cand managerul lor este in vacanta.

Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 02-04-2021
Data actualizarii: 28-10-2022

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Despre curajul de a te cunoaste pe tine insati/insuti si de a-ti pune intrebarile care conteaza

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

In viata, orice se construieste caramida cu caramida

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Vanzarile sunt ca sportul. Daca te opresti, pierzi tot ce ai realizat inainte

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta

Citeste mai mult

Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi

Citeste mai mult

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera

Citeste mai mult

Schimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022

Citeste mai mult

Vesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe