Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare


Atunci cand ne temem ca un angajat ar putea pleca, primul gand este sa ii intelegem motivele si sa-i oferim o crestere salariala. Dar de cele mai multe ori, nu acest lucru face diferenta. Majoritatea oamenilor nu au educatia financiara necesara sa gestioneze optim noua suma de bani. Multe din cresterile salariale nici nu sunt semnificative pentru a „intoarce” decizia cuiva. Iar atunci cand cineva vorbeste, cu bucurie sau suparare, despre job, nu acesta este primul lucru mentionat.

De ce nu functioneaza la fel de bine motivatia financiara?

-        Nu poate tine loc de opt ore in care angajatul este nefericit

-        Nu poate tine loc de eventualele stagnari in cariera pe care angajatul le poate simti

-        Un angajat care simte ca nu merita salariul respectiv se va simti vinovat si nu va performa

-        Traim intr-o era fara repere financiare, in care fiecare produs sau serviciu pare justificat, dar la sfarsit cheltuim enorm fata de generatiile anterioare; orice crestere salariala va fi acoperita rapid de noi cheltuieli, iar angajatul se poate simti la acelasi nivel ca inainte

Nu incurajam ca salariul sa nu creasca. Doar ca nu ar trebui sa creasca doar salariul, ci si alti indicatori. Cum ar fi cele cinci moduri  de motivare de mai jos:

  1. Sarbatoreste proiectele reusite alaturi de echipa

Nu lua din oficiu castigarea sau reusita unui proiect. Chiar daca angajatii sunt acolo ca lucrurile sa mearga bine, orice rezultat al muncii lor merita recunoscut, incurajat si sarbatorit. Acest lucru solidifica echipa, oamenii simt ca au depus un efort vizibil si cu insemnatate, iar relatiile dintre colegi asigura o si mai buna colaborare pe viitor. Poti crea ritualuri personale in cadrul echipei tale (o sticla de vin deschisa la finalul unui proiect, o iesire la burgeri sau la un escape room etc).

  1. Recunostinta si recunoastere

Nu este vorba doar de sarbatorire in sine. Sarbatorirea este un simbol si o urmare pentru ceea ce este de fapt mai important: chiar daca angajatii au fost platiti sa faca munca respectiva, nu ii lua de buni.

Arata-le ca stii cat au muncit, cu ce probleme s-au confruntat si ce provocari ar putea avea pe viitor. Asculta-le feedback-ul pe care il au de comunicat la finalul unui proiect. Fii recunoscator si recunoaste-le munca in fata celorlalti. Arata-le ca aplici parerile lor constructive.

Oamenii au  nevoie de insemnatate, insa majoritatea nu lucreaza in a gasi „leacul pentru cancer” la locul de munca. De aceea, ei au nevoie sa isi ia acest meaning din cresterea pe care o resimt la locul respectiv de munca.

  1. Beneficii si facilitati

Atunci cand cineva schimba jobul si povesteste noile avantaje de la acel loc de munca este tentat sa vorbeasca mai mult despre facilitati, decat despre cresterea salariala pe care o primeste. Deoarece beneficiile si facilitatile:

-        Se integreaza perfect in viata lor

-        Arata atitudinea companiei fata de anumite lucruri (de exemplu, atunci cand la un interviu se afla ca nu exista asigurare medicala privata, oamenii sunt dezamagiti)

-        Completeaza stilul de viata pe care ei deja il au.

Exemple de beneficii si facilitati de care angajatii se bucura mult:

?      Tichetele de masa, cadou, sau vacanta; daca cele de masa sunt destul de obisnuite, cele de cadou si vacanta ii disting pe angajatori; in plus, pentru angajatori ele prezinta un super avantaj, datorita scutirii integrala a contributiilor lor (companiile ajung sa economiseasca 37%)

?      Cele care sunt in pas cu momentele actuale. De exemplu, Revolut are din ce in ce mai multi utilizatori; fii deschis daca angajatii tai opteaza pentru virarea salariului pe cardul respectiv; si daca nu se poate, arata-le ca ai anticipat aceasta dorinta si ai investigat, alaturi de departamentul financiar, posibilitatea

?      Altele, precum: Bookster (biblioteca de imprumutat carti la birou), Fructe, Sesiuni de masaj saptamanale sau lunare, Zile libere de training, Bugete de conferinte, Posibilitatea lucrului remote etc

  1. Timp, flexibilitate si autonomie

Unii angajati isi doresc mai multi bani, insa majoritatea isi doresc mai mult timp. Asta poate insemna zile in plus de concediu, platite sau nu, zile de concediu in mini-vacante cu weekend prelungit, timp pentru invatat, timp personal, timp care poate fi personalizat de fiecare in parte.

Unii angajati lucreaza mai bine de la birou si aceia vor continua sa lucreze de acolo. Insa cei care au nevoie de un program mai flexibil si mai multa autonomie ar trebui incurajati. Un angajat are nevoie de obiective si asteptari clare, nu de o blocare a acestuia intr-un spatiu si timp, in speranta ca va performa.

  1. Dezvolta o relatie

Probabil cea mai mare motivatie a unui angajat este cea pe care o are cu angajatorul si coechipierii lui. Este o mare diferenta daca acesta simte ca poate, sau nu, sa poarte o conversatie pertinenta, coerenta si franca cu cei din jur. Daca munca ii este recunoscuta si este ascultat si incurajat. Daca dupa o vacanta se si bucura la revederea echipei. Daca o iesire poate fi organizata si fara o ocazie de teambuilding corporate.

Angajatii motivati aduc sinergie intr-o echipa productiva, cu atitudine pozitiva si orientata spre rezultat. Angajatii motivati sunt orientati pe relatiile cu angajatorii lor si isi doresc o companie care le intelege si incurajeaza stilul de viata. Angajati motivati fac angajatori fericiti.

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
recrutare-up-romania

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Leadership in business. Cum contribuie un lider bun la cresterea afacerii si la retentia angajatilor

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Leadership in business. Cum contribuie un lider bun la cresterea afacerii si la retentia angajatilor - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica - Neuromarketingul studiaza reactiile noastre folosindu-se de emotii, atentie si memorie. Teoretic, orice marketing bine facut este neuromarketing.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe