Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram? Cum putem sa ii facem sa se simta apreciati, proactivi si sa ramana alaturi de compania noastra?

Ce inseamna un mediu de lucru stimulant?

Pentru ca un angajat sa se simta stimulat de mediul in care lucreaza, acesta are nevoie:

  • De o stimulare financiara, care sa-i acopere nevoile si dorintele (care, insa, nu este suficient, oricat de competitiv ar fi salariul, am mai povestit despre asta aici)
  • De o motivatie profunda, care tine de insemnatatea jobului, businessului, rolului lui in echipa si obiectivele pe termen lung pe care le are alaturi de echipa
  • De o atmosfera placuta, productiva, cu o cultura sanatoasa
  • De un mediu deschis la feedback si care incurajeaza recunostinta performantelor
  • De deschidere la noi initiative, propuneri si actiuni proactive

De aceea, pentru departamentul de HR, precum si pentru liderii echipelor, motivarea personalului este o prioritate. Dezvoltarea oamenilor si modalitatile de motivare a angajatilor sunt cruciale intr-un mediu de lucru sanatos. Iar atunci cand angajatii discuta despre firme sau iau in considerare noi interviuri si locuri de munca, iar mereu in considerare aceste lucruri.

mediu de lucru stimulant

Tipurile de initiativa in business

Fiecare nou angajat poate veni cu o pereche de fresh eyes. Uneori, prima tendinta este sa simtim ca acesta nu a fost suficient alaturi de noi si nu ne intelege produsele, serviciile sau procesele. Cu toate acestea, acesta vine cu obiectivitate, cu perspective noi, pe care probabil le-am intalni si la consumatorii nostri finali. De aceea, fiecare initiativa trebuie tratata deschis, deoarece este un feedback gratuit si poate duce la implementarea unor idei foarte bune. Initiativele in mediul de lucru pot fi sub mai multe forme:

  • Initiative legate de produs: angajatii pot veni cu propuneri despre produsul/serviciul final pe care il vinzi si despre cum acesta poate fi imbunatatit. Chiar daca nu pare o schimbare realizabila sau daca iti atinge orgoliul, gandeste-te ca angajatul are o miza mai mica, dar se poate transpune mai usor in postura unui client final
  • Initiative legate de proces: in orice mediu de lucru, acest spirit de initiativa este cel mai trecut cu vederea, desi este o metoda foarte buna de motivare a angajatilor. Acestia pot observa ca intalnirile lungi pot fi neeficiente, ca este nevoie de un flux operational diferit sau ca anumite ore ale zilei determina grade de productivitate diferite. Desi pare periculos sa implementezi orice sugestie astfel venita si multe pot parea mai degraba in interesul angajatilor si nu al business-ului, este foarte importanta atitudinea si reactia ta. Un mediu de lucru care pretuieste motivarea personalului va incuraja spiritul de initiativa al acestuia si va aprecia in fiecare idee un feedback pozitiv, care poate duce la o schimbare eficienta.
  • Initiative organizationale: fiecare activitate noua propusa este un semn ca acel angajat a depus un efort de gandire in directia companiei din care face parte, desi are cu siguranta o bogata viata interioara si personala de care sa aiba grija. Apreciaza acest lucru si fii deschis la ideile lui despre structurile echipelor, timp liber petrecut impreuna sau propunerile in care angajatul vrea sa dezvolte noi linii de business.
  • Initiative creative si de marketing: chiar daca pare ca ai un departament special dedicat pentru asta, fiecare idee este binevenita intr-un mediu care incurajeaza spiritul de echipa, al dezvoltarii si de initiativa. Cultiva o cultura in care fiecare se simte incurajat sa isi expuna ideile.

cum iti motivezi angajatii

Cum sa stimulezi initiativele angajatilor tai

Daca vrei sa poti aprecia toate aceste idei si actiuni in mod organizat, atunci poti implementa urmatoarele obiceiuri:

  • Sesiuni de brainstorming, in care toti colegii pot veni cu idei, in functie de tema propusa la fiecare intalnire
  • Echipe de lucru deschise sa incerce un schimb de experiente intre departamente
  • Asociaza ideile noi cu motivatii financiare sau alte beneficii, pentru a marca in cultura organizationala ca aceste initiative chiar sunt apreciate
  • Nu uita de toate celelalte motivatii pentru angajatii proactivi: recunoastere publica sau beneficii precum bonusuri de vacanta, zile in plus de concediu sau abonamente la serviciile altor parteneri
  • Fii deschis catre colegii care vor sa isi dezvolte laturile creative si ofera traininguri pentru stimularea acestei calitati.

Beneficiile unui mediu de lucru stimulant

  • Pe langa toate lucrurile de care trebuie sa ai grija zilnic, toate acestea pot parea epuizante, insa beneficiile sunt relevante si importante:
  • Mediul tau de lucru va avea o atmosfera pozitiva, relaxata, bazata pe curaj si incredere
  • Retentia angajatilor va creste si loialitatea acestora se va face simtita in productivitatea lor
  • Atunci cand se vorbeste despre firme, mediul tau de lucru va aduce o reputatie buna, iar angajatii vor fi deschisi la noi posibilitati de cariera in compania ta
  • Astfel, compania se va dezvolta, atat din punctul de vedere al profitului, cat si al culturii organizationale sanatoase pe care iti doresti sa o implementezi.

beneficiile unui mediu de lucru stimulant

Starea de bine, cultura organizationala sanatoasa, angajatii motivati si stimulati ar trebui sa fie prioritati pentru departamentele de HR si liderii de departamente intr-o organizatie. Costul achizitiei unui nou membru al echipei este mult mai mare decat cel al retentiei acestuia, chiar daca din punct de vedere calitativ, se investeste mai mult timp in retentie. Insa nimic nu se compara cu un angajat loial si dedicat, cu un bun istoric in companie, care este capabil sa isi asume si indeplineasca taskurile de care este responsabil.


Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 30-10-2019
Data actualizarii: 24-06-2022

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Despre curajul de a te cunoaste pe tine insati/insuti si de a-ti pune intrebarile care conteaza

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

In viata, orice se construieste caramida cu caramida

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Vanzarile sunt ca sportul. Daca te opresti, pierzi tot ce ai realizat inainte

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta

Citeste mai mult

Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi

Citeste mai mult

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera

Citeste mai mult

Schimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022

Citeste mai mult

Vesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe