Cum definesti un business de succes? Nu este mereu vorba despre cifra de afaceri, listarea la bursa sau profitul pe care-l obtii la sfarsitul anului. Majoritatea antreprenorilor definesc un business de succes prin doua mari conditii: acea afacere a adus un produs sau serviciu care diferenta in comunitatea in care activeaza si totodata a creat locuri de munca si echipe care au imbunatatit viata acelor angajati.
Responsabilitatea unui manager este uriasa atunci cand vorbim despre un business etic si de succes. Nu vrei sa faci compromisuri sau scurtaturi, lansand produse ieftine. Nu vrei sa periclitezi viata profesionala a angajatilor tai sau sa ai un scandal de imagine. De cele mai multe ori, angajatii vor depinde de afacerea ta prin creditele bancare pe care le au, prin linistea unui loc de munca, prin interactiunile pe care le au cu colegii si loialitatea resimtita fata de business-ul creat.
Echipa unui business este o familie profesionala, in care spiritul nu poate fi unul unit daca nu este toata lumea implicata. Angajatii percep managerul ca pe un lider care ii ghideaza profesional, astfel ca implicarea acestuia face o diferenta enorma. De la deciziile critice, pana la atitudinea umana din viata de zi, este important ca managerul sa fie investit in echipa sa precum intr-o familie pe care o dezvolta.
Atunci cand angajatii tai iti semnaleaza ca esti demodat, in urma cu noutatile, nu esti conectat la trenduri sau le tehnologie, esti deja in pericol. Echipa nu ar trebui sa simta ca organizatia din care face parte o tine in loc, ci ca este in pas cu noutatile relevante din industria in care activeaza. Fie ca e vorba de decizii mari de business sau de programe folosite, managerul este primul care ar trebui sa aiba initiativa de a aplica profesionist ultimele noutati in materie de business.
Un lider si un manager se distinge nu doar prin viziune, ci si prin actiune. Unul dintre pericolele cunostintelor si documentarii este sa te mentina in rolul de observator al datelor, in loc de factor determinant. Exista uneori un risc in actiune, insa exista intotdeauna unul in a nu face nimic si a amana lucrurile care ar dezvolta afacerea ta. Odata ce esti la curent cu noutatile si analizezi datele, hotaraste care sunt masurile care ar ajuta afacerea ta sa se dezvolte.
Ce fac ceilalti antreprenori din domeniu? Care sunt clientii cu care ai putea colabora cu succes? Care sunt evenimentele relevante la care ai putea participa pentru a dezvolta legaturi profesionale? Cum procedeaza ceilalti lideri pentru a-si motiva angajatii? Toate acestea sunt intrebari la care un manager ar trebui sa cunoasca si implementeze raspunsurile. Reteaua profesionala de cunostinte te ajuta sa nu ramai izolat in bula afacerii tale, ci sa ai o privire de ansamblu asupra a ce inseamna business, motivatie si succes.
Poti citi mai multe si aici despre tehnicile de motivare a angajatilor. Acestia raspund pozitiv la obiective concrete, discutii deschise, franchete, coerenta si respect. Motivarea constanta este un task suplimentar in viata unui manager si chiar daca de multe ori nu va parea urgenta sau prioritara, ea este mereu importanta. Motivarea angajatilor contribuie la retentia si unitate echipei, dar si la costurile optime ale organizatiei.
Timpul si resursele financiare investite intr-un om nou sunt mult mai mari decat cele pentru a pastra un angajat fericit. Daca un angajat simte ca se dezvolta in organizatia din care face parte, ca este respectat, ca are valorile aliniate cu cele ale managerilor sai, atunci el nu se va gandi in permanenta la noi interviuri si recrutari. De cele mai multe ori un angajat se gandeste sa plece de la jobul sau din cauza unor frustrari acumulate, a unui sentiment ca bate pasul pe loc sau a nepotrivirii cu cultura organizationala. Dar un mediu dinamic si orientat pe crestere va contribui exponential la retentia angajatilor.
Ia in calcul si beneficiile pe care generatia millennial le percepe relevante, uneori chiar mai relevante decat salariul propriu zis. Respectarea timpului liber, a programul si spatiului flexibil, incurajarea hobby-urilor si pasiunilor, beneficiile la sali de sport, cursuri de dezvoltare sau obiceiuri sanatoase sunt apreciate in ziua de astazi, fiind un semn al unei culturi organizationale cu care angajatii se pot identifica. Astfel ei se simt inclusi intr-o poveste care li se potriveste, nu doar angajatii unui sef.
Alte modalitati de a acorda beneficii extrasalariale sunt prin cardul de masa, cardul de vacanta sau cardul cultural. Acestea sunt impozitate diferit, iar angajatii observa respectul pe care compania il acorda pentru pasiunile si timpul lor liber. Cardurile pot fi folosite in toate cumparaturile din domeniul respectiv si creeaza o unitate specifica pentru echipa ta.
Cat de conectati sunt angajatii la misiunea organizatiei tale? Petrec si timp impreuna, in teambuildinguri sau in iesiri in care se cunosc mai bine? Sunt ei parte din deciziile organizatiei de a merge mai departe si a trece la nivelul urmator?
Atunci cand angajatii se simt neinclusi in deciziile importante ale afacerii, loialitatea lor fata de business scade. Vor vedea rolul lor in echipa doar ca pe un job pe care il pot schimba oricand, si nu ca pe o contributie semnificativa intr-o afacere de succes.
Clientii formeaza o relatie cu compania ta. Pe de o parte, sunt influentati de imaginea brandului pe care l-ai dezvoltat. Pe de alta, au o relatie efectiva cu o persoana, iar atitudinea aceasta determina ceea ce simt si cred despre businessul tau. La fel ca in orice relatie, este important ca nevoile si asteptarile sa fie comunicate, sa aduci lucruri noi in relatia cu clientii si sa verifici daca ei sunt multumiti de ceea ce ati construit.
Trendurile din domeniul tau si noutatile din zona de IT te influenteaza mereu. Atunci cand nu actionezi conform cu piata in care activezi vei fi probabil depasit de cei care implementeaza deja alte tipuri de plati online, siteuri, aplicatii, servicii, moduri de a motiva angajatii.
Acest lucru suna aparent foarte bine, insa ai nevoie de un consultant financiar care sa analizeze impactul unui salariu disproportionat mai mare in contabilitatea firmei. Dezechilibrul poate face un manager sa para dezinteresat de echipa sa, sau chiar de finantele si binele companiei.
Statutul social si profesional este o nevoie dobandita inevitabil din povestile cu care crestem, din societatea in care ne aflam. Progresul este un instinct al mintii umane, pe care aceasta il cauta in orice sistem.
Este important sa eviti urmatoarele greseli in ceea ce priveste promovarea:
Atunci cand recrutezi o noua persoana in echipa ta, ai nevoie de un profil concret. Acela nu contine doar abilitatile si experienta sa, ci si atitudinea si obiectivele pe care le are in organizatia ta. Un antreprenor de succes are nevoie de profiluri responsabile, dornice de dezvoltare, orientate pe proactivitate si spirit de echipa. Orice dezechilibru dintr-un profil poate umbri alte calitati si skilluri pe care un angajat le are.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 19-06-2020
Data actualizarii: 10-10-2024
Iti recomandam si:
Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste
Citeste mai multEste 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare
Citeste mai multEchilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multNeuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCe Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multUp Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis
Citeste mai multUP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multIdei de cadouri corporate pentru 8 martie
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multCum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19
Citeste mai multTichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei
Citeste mai multCe cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui
Citeste mai multCopiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei
Citeste mai multCum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multUp Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multMetode practice de a stimula creativitatea
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multRezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”
Citeste mai multCum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa
Citeste mai multCheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multCu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai mult10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multRutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data
Citeste mai multAcordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCastiga o masina electrica Tesla Model 3
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai multCare sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele
Citeste mai multPregatirea pentru reintoarcerea la birou
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multIntrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job
Citeste mai multUn nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multAlimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multIdei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multComunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multSchimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022
Citeste mai multVesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multUp Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multCum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multTraditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Urmareste-ne pe