Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

  1. Informatii generale despre ce schimbari sa faci pentru a-ti proteja businessul pe termen lung
  2. Atitudinea pe care trebuie sa o adopti ca manager
  3. Atitudinea pe care trebuie sa o adopti fata de angajat
  4. Greseli de evitat

Informatii generale despre ce schimbari sa faci pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Cum definesti un business de succes? Nu este mereu vorba despre cifra de afaceri, listarea la bursa sau profitul pe care-l obtii la sfarsitul anului. Majoritatea antreprenorilor definesc un business de succes prin doua mari conditii: acea afacere a adus un produs sau serviciu care diferenta in comunitatea in care activeaza si totodata a creat locuri de munca si echipe care au imbunatatit viata acelor angajati.

Atitudinea pe care trebuie sa o adopti ca manager

Responsabilitatea unui manager este uriasa atunci cand vorbim despre un business etic si de succes. Nu vrei sa faci compromisuri sau scurtaturi, lansand produse ieftine. Nu vrei sa periclitezi viata profesionala a angajatilor tai sau sa ai un scandal de imagine. De cele mai multe ori, angajatii vor depinde de afacerea ta prin creditele bancare pe care le au, prin linistea unui loc de munca, prin interactiunile pe care le au cu colegii si loialitatea resimtita fata de business-ul creat.

i.php?p=shutterstock_1682596180 (1).jpg

Implica-te in echipa

Echipa unui business este o familie profesionala, in care spiritul nu poate fi unul unit daca nu este toata lumea implicata. Angajatii percep managerul ca pe un lider care ii ghideaza profesional, astfel ca implicarea acestuia face o diferenta enorma. De la deciziile critice, pana la atitudinea umana din viata de zi, este important ca managerul sa fie investit in echipa sa precum intr-o familie pe care o dezvolta.

Conecteaza-te la noutati

Atunci cand angajatii tai iti semnaleaza ca esti demodat, in urma cu noutatile, nu esti conectat la trenduri sau le tehnologie, esti deja in pericol. Echipa nu ar trebui sa simta ca organizatia din care face parte o tine in loc, ci ca este in pas cu noutatile relevante din industria in care activeaza. Fie ca e vorba de decizii mari de business sau de programe folosite, managerul este primul care ar trebui sa aiba initiativa de a aplica profesionist ultimele noutati in materie de business.

Actioneaza

Un lider si un manager se distinge nu doar prin viziune, ci si prin actiune. Unul dintre pericolele cunostintelor si documentarii este sa te mentina in rolul de observator al datelor, in loc de factor determinant. Exista uneori un risc in actiune, insa exista intotdeauna unul in a nu face nimic si a amana lucrurile care ar dezvolta afacerea ta. Odata ce esti la curent cu noutatile si analizezi datele, hotaraste care sunt masurile care ar ajuta afacerea ta sa se dezvolte.

Largeste-ti constant network-ul (reteaua)

Ce fac ceilalti antreprenori din domeniu? Care sunt clientii cu care ai putea colabora cu succes? Care sunt evenimentele relevante la care ai putea participa pentru a dezvolta legaturi profesionale? Cum procedeaza ceilalti lideri pentru a-si motiva angajatii? Toate acestea sunt intrebari la care un manager ar trebui sa cunoasca si implementeze raspunsurile. Reteaua profesionala de cunostinte te ajuta sa nu ramai izolat in bula afacerii tale, ci sa ai o privire de ansamblu asupra a ce inseamna business, motivatie si succes.

Atitudinea pe care trebuie sa o adopti fata de angajati

Motivarea constanta a angajatilor

Poti citi mai multe si aici despre tehnicile de motivare a angajatilor. Acestia raspund pozitiv la obiective concrete, discutii deschise, franchete, coerenta si respect. Motivarea constanta este un task suplimentar in viata unui manager si chiar daca de multe ori nu va parea urgenta sau prioritara, ea este mereu importanta. Motivarea angajatilor contribuie la retentia si unitate echipei, dar si la costurile optime ale organizatiei.

i.php?p=cristi1.jpg

Retentia angajatilor

Timpul si resursele financiare investite intr-un om nou sunt mult mai mari decat cele pentru a pastra un angajat fericit. Daca un angajat simte ca se dezvolta in organizatia din care face parte, ca este respectat, ca are valorile aliniate cu cele ale managerilor sai, atunci el nu se va gandi in permanenta la noi interviuri si recrutari. De cele mai multe ori un angajat se gandeste sa plece de la jobul sau din cauza unor frustrari acumulate, a unui sentiment ca bate pasul pe loc sau a nepotrivirii cu cultura organizationala. Dar un mediu dinamic si orientat pe crestere va contribui exponential la retentia angajatilor.

Acorda beneficii extrasalariale

Ia in calcul si beneficiile pe care generatia millennial le percepe relevante, uneori chiar mai relevante decat salariul propriu zis. Respectarea timpului liber, a programul si spatiului flexibil, incurajarea hobby-urilor si pasiunilor, beneficiile la sali de sport, cursuri de dezvoltare sau obiceiuri sanatoase sunt apreciate in ziua de astazi, fiind un semn al unei culturi organizationale cu care angajatii se pot identifica. Astfel ei se simt inclusi intr-o poveste care li se potriveste, nu doar angajatii unui sef.

Alte modalitati de a acorda beneficii extrasalariale sunt prin cardul de masa, cardul de vacanta sau cardul cultural. Acestea sunt impozitate diferit, iar angajatii observa respectul pe care compania il acorda pentru pasiunile si timpul lor liber. Cardurile pot fi folosite in toate cumparaturile din domeniul respectiv si creeaza o unitate specifica pentru echipa ta.

Implica-i in cat mai multe activitati

Cat de conectati sunt angajatii la misiunea organizatiei tale? Petrec si timp impreuna, in teambuildinguri sau in iesiri in care se cunosc mai bine? Sunt ei parte din deciziile organizatiei de a merge mai departe si a trece la nivelul urmator?

Atunci cand angajatii se simt neinclusi in deciziile importante ale afacerii, loialitatea lor fata de business scade. Vor vedea rolul lor in echipa doar ca pe un job pe care il pot schimba oricand, si nu ca pe o contributie semnificativa intr-o afacere de succes.

Greseli de evitat

Nu iti verifici clientii

Clientii formeaza o relatie cu compania ta. Pe de o parte, sunt influentati de imaginea brandului pe care l-ai dezvoltat. Pe de alta, au o relatie efectiva cu o persoana, iar atitudinea aceasta determina ceea ce simt si cred despre businessul tau. La fel ca in orice relatie, este important ca nevoile si asteptarile sa fie comunicate, sa aduci lucruri noi in relatia cu clientii si sa verifici daca ei sunt multumiti de ceea ce ati construit.

i.php?p=shutterstock_1408070405.jpg

Nu esti atent la schimbarile din piata

Trendurile din domeniul tau si noutatile din zona de IT te influenteaza mereu. Atunci cand nu actionezi conform cu piata in care activezi vei fi probabil depasit de cei care implementeaza deja alte tipuri de plati online, siteuri, aplicatii, servicii, moduri de a motiva angajatii.

Iti acorzi un salariu consistent

Acest lucru suna aparent foarte bine, insa ai nevoie de un consultant financiar care sa analizeze impactul unui salariu disproportionat mai mare in contabilitatea firmei. Dezechilibrul poate face un manager sa para dezinteresat de echipa sa, sau chiar de finantele si binele companiei.

Neglijezi importanta promovarii

Statutul social si profesional este o nevoie dobandita inevitabil din povestile cu care crestem, din societatea in care ne aflam. Progresul este un instinct al mintii umane, pe care aceasta il cauta in orice sistem.

Este important sa eviti urmatoarele greseli in ceea ce priveste promovarea:

  • Sa nu ai un sistem bine implementat, astfel incat angajatii sa nu stie in ce perioada se intocmesc evaluarile si ei pot promova
  • Sa amani aceste etape, astfel incat angajatii sa simta ca asteapta in van si nu au un viitor in organizatia ta.

Angajezi oameni talentati, dar cu atitudinea gresita

Atunci cand recrutezi o noua persoana in echipa ta, ai nevoie de un profil concret. Acela nu contine doar abilitatile si experienta sa, ci si atitudinea si obiectivele pe care le are in organizatia ta. Un antreprenor de succes are nevoie de profiluri responsabile, dornice de dezvoltare, orientate pe proactivitate si spirit de echipa. Orice dezechilibru dintr-un profil poate umbri alte calitati si skilluri pe care un angajat le are.

Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 19-06-2020
Data actualizarii: 24-06-2022

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult
cum alegi evenimentele in aer liber vara 2020

Up Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020

Citeste mai mult
cum pastrezi freelancerii motivati

Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati

Citeste mai mult

Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai

Citeste mai mult

Metode practice de a stimula creativitatea

Citeste mai mult

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme

Citeste mai mult

Rezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”

Citeste mai mult

Cum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa

Citeste mai mult

Cheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult

Citeste mai mult

Catalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros

Citeste mai mult

Raluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns

Citeste mai mult

Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza

Citeste mai mult

Daniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti

Citeste mai mult

Denisa Stoica sau despre un vis implinit

Citeste mai mult

9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie

Citeste mai mult

Loredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog

Citeste mai mult

Stefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul

Citeste mai mult

De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere

Citeste mai mult

Oliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea

Citeste mai mult

Claudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut

Citeste mai mult

Cu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie

Citeste mai mult

Lucrurile nu se schimba niciodata de la sine

Citeste mai mult

Despre curajul de a te cunoaste pe tine insati/insuti si de a-ti pune intrebarile care conteaza

Citeste mai mult

Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor

Citeste mai mult

In viata, orice se construieste caramida cu caramida

Citeste mai mult

Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat

Citeste mai mult

Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta

Citeste mai mult

Cand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta

Citeste mai mult

Despre frumusetea modestiei

Citeste mai mult

Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna

Citeste mai mult

Prietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe

Citeste mai mult

Jumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine

Citeste mai mult

10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home

Citeste mai mult

Trec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang

Citeste mai mult

Micromanagement vs macromanagement

Citeste mai mult

Vanzarile sunt ca sportul. Daca te opresti, pierzi tot ce ai realizat inainte

Citeste mai mult

Gina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor

Citeste mai mult

Rutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data

Citeste mai mult

Acordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii

Citeste mai mult

Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia

Citeste mai mult

Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera

Citeste mai mult

Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca

Citeste mai mult

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul

Citeste mai mult

Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul

Citeste mai mult

Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional

Citeste mai mult

Castiga o masina electrica Tesla Model 3

Citeste mai mult

Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai

Citeste mai mult

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis

Citeste mai mult

Care sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele

Citeste mai mult

Pregatirea pentru reintoarcerea la birou

Citeste mai mult

5 idei de petrecere a unei minivacante

Citeste mai mult

Intrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job

Citeste mai mult

Un nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei

Citeste mai mult

Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie

Citeste mai mult

Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita

Citeste mai mult

Alimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu

Citeste mai mult

UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere

Citeste mai mult

Idei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia

Citeste mai mult

Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu

Citeste mai mult

Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa

Citeste mai mult

Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou

Citeste mai mult

Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor

Citeste mai mult

Comunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde

Citeste mai mult

Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta

Citeste mai mult

Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi

Citeste mai mult

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera

Citeste mai mult

Schimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022

Citeste mai mult

Vesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Tichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe