Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

  1. Informatii generale despre ce schimbari sa faci pentru a-ti proteja businessul pe termen lung
  2. Atitudinea pe care trebuie sa o adopti ca manager
  3. Atitudinea pe care trebuie sa o adopti fata de angajat
  4. Greseli de evitat

Informatii generale despre ce schimbari sa faci pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung

Cum definesti un business de succes? Nu este mereu vorba despre cifra de afaceri, listarea la bursa sau profitul pe care-l obtii la sfarsitul anului. Majoritatea antreprenorilor definesc un business de succes prin doua mari conditii: acea afacere a adus un produs sau serviciu care diferenta in comunitatea in care activeaza si totodata a creat locuri de munca si echipe care au imbunatatit viata acelor angajati.

Atitudinea pe care trebuie sa o adopti ca manager

Responsabilitatea unui manager este uriasa atunci cand vorbim despre un business etic si de succes. Nu vrei sa faci compromisuri sau scurtaturi, lansand produse ieftine. Nu vrei sa periclitezi viata profesionala a angajatilor tai sau sa ai un scandal de imagine. De cele mai multe ori, angajatii vor depinde de afacerea ta prin creditele bancare pe care le au, prin linistea unui loc de munca, prin interactiunile pe care le au cu colegii si loialitatea resimtita fata de business-ul creat.

i.php?p=shutterstock_1682596180 (1).jpg

Implica-te in echipa

Echipa unui business este o familie profesionala, in care spiritul nu poate fi unul unit daca nu este toata lumea implicata. Angajatii percep managerul ca pe un lider care ii ghideaza profesional, astfel ca implicarea acestuia face o diferenta enorma. De la deciziile critice, pana la atitudinea umana din viata de zi, este important ca managerul sa fie investit in echipa sa precum intr-o familie pe care o dezvolta.

Conecteaza-te la noutati

Atunci cand angajatii tai iti semnaleaza ca esti demodat, in urma cu noutatile, nu esti conectat la trenduri sau le tehnologie, esti deja in pericol. Echipa nu ar trebui sa simta ca organizatia din care face parte o tine in loc, ci ca este in pas cu noutatile relevante din industria in care activeaza. Fie ca e vorba de decizii mari de business sau de programe folosite, managerul este primul care ar trebui sa aiba initiativa de a aplica profesionist ultimele noutati in materie de business.

Actioneaza

Un lider si un manager se distinge nu doar prin viziune, ci si prin actiune. Unul dintre pericolele cunostintelor si documentarii este sa te mentina in rolul de observator al datelor, in loc de factor determinant. Exista uneori un risc in actiune, insa exista intotdeauna unul in a nu face nimic si a amana lucrurile care ar dezvolta afacerea ta. Odata ce esti la curent cu noutatile si analizezi datele, hotaraste care sunt masurile care ar ajuta afacerea ta sa se dezvolte.

Largeste-ti constant network-ul (reteaua)

Ce fac ceilalti antreprenori din domeniu? Care sunt clientii cu care ai putea colabora cu succes? Care sunt evenimentele relevante la care ai putea participa pentru a dezvolta legaturi profesionale? Cum procedeaza ceilalti lideri pentru a-si motiva angajatii? Toate acestea sunt intrebari la care un manager ar trebui sa cunoasca si implementeze raspunsurile. Reteaua profesionala de cunostinte te ajuta sa nu ramai izolat in bula afacerii tale, ci sa ai o privire de ansamblu asupra a ce inseamna business, motivatie si succes.

Atitudinea pe care trebuie sa o adopti fata de angajati

Motivarea constanta a angajatilor

Poti citi mai multe si aici despre tehnicile de motivare a angajatilor. Acestia raspund pozitiv la obiective concrete, discutii deschise, franchete, coerenta si respect. Motivarea constanta este un task suplimentar in viata unui manager si chiar daca de multe ori nu va parea urgenta sau prioritara, ea este mereu importanta. Motivarea angajatilor contribuie la retentia si unitate echipei, dar si la costurile optime ale organizatiei.

i.php?p=cristi1.jpg

Retentia angajatilor

Timpul si resursele financiare investite intr-un om nou sunt mult mai mari decat cele pentru a pastra un angajat fericit. Daca un angajat simte ca se dezvolta in organizatia din care face parte, ca este respectat, ca are valorile aliniate cu cele ale managerilor sai, atunci el nu se va gandi in permanenta la noi interviuri si recrutari. De cele mai multe ori un angajat se gandeste sa plece de la jobul sau din cauza unor frustrari acumulate, a unui sentiment ca bate pasul pe loc sau a nepotrivirii cu cultura organizationala. Dar un mediu dinamic si orientat pe crestere va contribui exponential la retentia angajatilor.

Acorda beneficii extrasalariale

Ia in calcul si beneficiile pe care generatia millennial le percepe relevante, uneori chiar mai relevante decat salariul propriu zis. Respectarea timpului liber, a programul si spatiului flexibil, incurajarea hobby-urilor si pasiunilor, beneficiile la sali de sport, cursuri de dezvoltare sau obiceiuri sanatoase sunt apreciate in ziua de astazi, fiind un semn al unei culturi organizationale cu care angajatii se pot identifica. Astfel ei se simt inclusi intr-o poveste care li se potriveste, nu doar angajatii unui sef.

Alte modalitati de a acorda beneficii extrasalariale sunt prin cardul de masa, cardul de vacanta sau cardul cultural. Acestea sunt impozitate diferit, iar angajatii observa respectul pe care compania il acorda pentru pasiunile si timpul lor liber. Cardurile pot fi folosite in toate cumparaturile din domeniul respectiv si creeaza o unitate specifica pentru echipa ta.

Implica-i in cat mai multe activitati

Cat de conectati sunt angajatii la misiunea organizatiei tale? Petrec si timp impreuna, in teambuildinguri sau in iesiri in care se cunosc mai bine? Sunt ei parte din deciziile organizatiei de a merge mai departe si a trece la nivelul urmator?

Atunci cand angajatii se simt neinclusi in deciziile importante ale afacerii, loialitatea lor fata de business scade. Vor vedea rolul lor in echipa doar ca pe un job pe care il pot schimba oricand, si nu ca pe o contributie semnificativa intr-o afacere de succes.

Greseli de evitat

Nu iti verifici clientii

Clientii formeaza o relatie cu compania ta. Pe de o parte, sunt influentati de imaginea brandului pe care l-ai dezvoltat. Pe de alta, au o relatie efectiva cu o persoana, iar atitudinea aceasta determina ceea ce simt si cred despre businessul tau. La fel ca in orice relatie, este important ca nevoile si asteptarile sa fie comunicate, sa aduci lucruri noi in relatia cu clientii si sa verifici daca ei sunt multumiti de ceea ce ati construit.

i.php?p=shutterstock_1408070405.jpg

Nu esti atent la schimbarile din piata

Trendurile din domeniul tau si noutatile din zona de IT te influenteaza mereu. Atunci cand nu actionezi conform cu piata in care activezi vei fi probabil depasit de cei care implementeaza deja alte tipuri de plati online, siteuri, aplicatii, servicii, moduri de a motiva angajatii.

Iti acorzi un salariu consistent

Acest lucru suna aparent foarte bine, insa ai nevoie de un consultant financiar care sa analizeze impactul unui salariu disproportionat mai mare in contabilitatea firmei. Dezechilibrul poate face un manager sa para dezinteresat de echipa sa, sau chiar de finantele si binele companiei.

Neglijezi importanta promovarii

Statutul social si profesional este o nevoie dobandita inevitabil din povestile cu care crestem, din societatea in care ne aflam. Progresul este un instinct al mintii umane, pe care aceasta il cauta in orice sistem.

Este important sa eviti urmatoarele greseli in ceea ce priveste promovarea:

  • Sa nu ai un sistem bine implementat, astfel incat angajatii sa nu stie in ce perioada se intocmesc evaluarile si ei pot promova
  • Sa amani aceste etape, astfel incat angajatii sa simta ca asteapta in van si nu au un viitor in organizatia ta.

Angajezi oameni talentati, dar cu atitudinea gresita

Atunci cand recrutezi o noua persoana in echipa ta, ai nevoie de un profil concret. Acela nu contine doar abilitatile si experienta sa, ci si atitudinea si obiectivele pe care le are in organizatia ta. Un antreprenor de succes are nevoie de profiluri responsabile, dornice de dezvoltare, orientate pe proactivitate si spirit de echipa. Orice dezechilibru dintr-un profil poate umbri alte calitati si skilluri pe care un angajat le are.

Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
Cum arata un proces de recrutare eficient

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
strategii de branding

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes

Citeste mai mult

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica

Citeste mai mult

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau

Citeste mai mult
customer service relatii cu clientii

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?

Citeste mai mult
motivarea angajatilor

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse

Citeste mai mult
Cadouri de Craciun

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste

Citeste mai mult
Targuri de Craciun in Romania

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta

Citeste mai mult

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia

Citeste mai mult
petreceri corporate

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei

Citeste mai mult
idei vacanta iarna romania

Idei de vacanta de iarna in Romania

Citeste mai mult
vacanta revelion romania

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem

Citeste mai mult

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis

Citeste mai mult
angajatori-de-top

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP

Citeste mai mult
tichete valorice beneficii

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului

Citeste mai mult

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ

Citeste mai mult
ce isi doresc millennials

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare

Citeste mai mult
Idei de cadouri corporate

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie

Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari

Citeste mai mult
masuri de lucru in timpul pandemiei de coronavirus

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult

Tichete de masa 2020. Creste valoarea bonurilor de masa de la 1 aprilie

Citeste mai mult

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui

Citeste mai mult
copii defavorizati in mediul rural

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei

Citeste mai mult
mediu-sigur

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung

Citeste mai mult
Cadouri ziua copilului

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie

Citeste mai mult

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii

Citeste mai mult

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Cum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19 - Pandemia Coronavirus ne-a surprins pe toti, mai ales din punct de vedere economic si profesional, tocmai de aceea companiile isi pot ajuta angajatii in aceasta tranzitie.

Citeste mai mult [...]

Tichete de masa 2020. Creste valoarea bonurilor de masa de la 1 aprilie - Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete Up Dejun este in egala masura avantajoasa, intrucat acestea ofera 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, sumei totale aplicandu-i-se doar impozitul pe venit de 10%.

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Ce Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta - Tu cum iti petreci luna decembrie? Avem noi idei pentru tine: viziteaza cele mai frumoase targuri locale si bucura-te de vin fiert, mere coapte, turte dulci si mici cadouri.

Citeste mai mult [...]

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes - Calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste - Vrei sa faci mai putine cadouri, dar care chiar sa fie utile si de suflet? Afla in acest articol cum sa alegi cadourile de Craciun pentru cei dragi. Iti oferim si cateva idei care sa te inspire.

Citeste mai mult [...]

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ - Deoarece resursa umana este o resursa mult mai complexa, iar motivatia, implicarea sau performanta sunt niste indicatori greu de masurat, evaluarea poate ajunge de la un proces complet subiectiv, la un proces care foloseste incorect instrumente complicate.

Citeste mai mult [...]

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse - Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram?

Citeste mai mult [...]

Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia - Un angajat bun este, evident, cel care este motivat si productiv, iar alte trasaturi precum cultura generala nu ar trebui sa conteze, atat timp cat persoana respectiva este un om decent si care respecta cultura organizationala.

Citeste mai mult [...]

Neuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica - Neuromarketingul studiaza reactiile noastre folosindu-se de emotii, atentie si memorie. Teoretic, orice marketing bine facut este neuromarketing.

Citeste mai mult [...]

Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem - Unde ai putea merge, astfel incat sa ai o vacanta complet reusita? Afla in acest articol topul destinatiilor pentru Revelion 2020 in Romania.

Citeste mai mult [...]

Copiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei - Pandemia poate avea consecinte dramatice pentru sutele de mii de copii din mediile defavorizate, mai ales la nivelul educatiie. Afla in acest articol cum pot fi sustinuti.

Citeste mai mult [...]

Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei - Ce presupune si cum se organizeaza o petrecere reusita, care indeplineste si obiectivele companiei, dar lasa angajatii fericiti?

Citeste mai mult [...]

Idei de vacanta de iarna in Romania - Unde mergem in vacanta iarna aceasta? Descopera in acest articol o multime de idei pentru o vacanta de iarna de vis, chiar in Romania.

Citeste mai mult [...]

Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?

Citeste mai mult [...]

De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului - Atunci cand un angajat se alatura organizatiei tale, acesta nu este interesat doar de salariu. Afla in acest articol care sunt beneficiile pe care le poti acorda prin tichete.

Citeste mai mult [...]

Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare - Deoarece millennials s-au dezvoltat intr-un mediu economic, politic, tehnologic si de divertisment diferit, este normal, ca la fiecare generatie, sa se faca simtit un prag de mentalitate si asteptari.

Citeste mai mult [...]

Up Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis - Up Romania a dovedit inca o data preocuparea sa de a raspunde misiunii de a face sa fie mai bine in fiecare zi. La finalul lunii noiembrie 2019, in urma evaluarii EcoVadis, a obtinut Medalia de Aur, cu un scor general ce o claseaza in top 5% companii considerate cele mai sustenabile.

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri corporate pentru 8 martie - Ziua de 8 Martie are doua mari componente, in special in ultimii ani de comunicare: feminism si cadouri. in timp ce cat mai multi oameni vorbesc despre egalitatea intre genuri, cadourile au asteptarea de a fi aliniate la acest concept.

Citeste mai mult [...]

UP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP - Astazi, 15 ianuarie 2020, a avut loc extragerea castigatorilor campaniei «Liga celor mai buni angajatori», derulata in perioada 1 martie – 31 decembrie 2019.

Citeste mai mult [...]

Cum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung - Cu gandul la continuitatea business-urilor si la performanta, companiile, indiferent de dimensiunea lor, vor trebui sa aiba in vedere o serie de comportamente, atitudini si masuri care sa permita un raspuns rapid si adaptat la orice modificare din mediul fizic, economic, social si, astfel, sa asigure existenta pe piata a business-ului, dar si cresterea si dezvoltarea lui.

Citeste mai mult [...]

Ce cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui - Ce aduc sarbatorile de Paste? In 2020, nimic cu care suntem obisnuiti, insa angajatii inca se bucura de beneficiile din partea companiei. Afla in acest articol ce cadouri sau beneficii pot oferi companiile angajatilor pentru motivarea lor si pentru cresterea productivitatii.

Citeste mai mult [...]

Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie - Ziua internationala a copilului vine cu provocarea de a gasi cele mai potrivite modalitati pentru a sarbatori. Daca ai nevoie de idei, citeste in acest articol cateva sfaturi despre ce ar trebui sa tii cont sau sa eviti in alegerea unor cadouri si activitati pentru copii.

Citeste mai mult [...]

Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii - Prezent in cultura economica din ziua de azi, work from home are avantaje si dezavantaje atat pentru angajat, cat si pentru angajator. Afla mai multe in acest articol.

Citeste mai mult [...]

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes - De la organizare la noi provocari. Afla care sunt obiceiurile zilnice ale afaceristilor de succes.

Citeste mai mult [...]

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung - Responsabilitatea unui manager este uriasa atunci cand vorbim despre un business etic si de succes. Afla ce trebuie sa faci pentru a-ti proteja business-ul pe permen lung.

Citeste mai mult [...]

Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau - O campanie de CSR poate creste simpatia publicului asupra businessului respectiv, si de aceea, responsabilitatea sociala corporativa este considerata un castig de ambele parti.

Citeste mai mult [...]

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse - Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram?

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe