

Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
- 10 Sfaturi De Management Pentru A Deveni Un Lider Mai Bun
.jpg)
Ce este leadershipul?
Leadershipul este o combinatie intre viziunea si strategia clara pe care o are un conducator asupra businessului sau, impreuna cu abilitatea sa de a o comunica corect si clar angajatilor sai si celor care il urmeaza. De aceea, definitia liderului reuneste trasaturi complexe, pe de o parte specifice vizionarilor introverti, dar in acelasi timp ale extrovertilor charismatici, care creeaza comunitati in care oamenii cred si chiar isi pun speranta.
Astfel, calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.
De ce avem nevoie de lideri la locul de munca? In mod natural, suntem predispusi sa ii cautam pe cei ce au inclinatia de a conduce. Oamenii urmeaza oameni. In companii mari si mici, ii recunosti pe cei cu calitati de lider dupa felul in care te fac sa te simti la serviciu: te inspira, dau sens si directie afacerii. Sunt aceia care creeaza un spatiu de confort emotional si, implicit, un mediu de lucru eficient si orientat spre rezultate.
Oamenii urmeaza oameni din convingere si cu incredere, iar asta ar fi, potrivit studiilor realizate pe leadership, perpetuarea tendintei ancestrale, biologice, de a ne organiza: viata personala, munca, societatea. Liderii se ridica, mai concret, pentru „a face ordine”. In zilele noastre, asta inseamna colaborare cu membrii echipei, orientare spre echipa si tintele propuse, distributia responsabilitatilor in functie de obiective, calitati si competente.
Precum liderii din trecut asigurau continuitatea speciei sau a unui imperiu, astazi, liderii asigura buna functionare a organizatiilor, a companiilor, si asta deopotriva la nivel inalt si, in cascada, catre toate departamentele, cu ajutorul oamenilor cu capacitate de lider de la fiecare nivel in parte.
Un lider bun al zilelor noastre asculta parerea membrilor echipei si cauta posibilitati de a-i face pe acestia sa creasca. Mai multe aptitudini dezvoltate, prin mentorat si formare, inseamna valoare adaugata pentru toata lumea. In acelasi timp, liderul le da oamenilor posibilitatea sa se evidentieze cu ceea ce pot aduce – inovatie, idei, creativitate. Dar cel mai important este ca le acorda incredere si le da responsabilitati. Distributia puterii le permite oamenilor sa devina mai increzatori in propriile forte, mai competenti, mai implicati. Iar atunci cand suntem cu totii implicati in scopul de a atinge tintele, talentele combinate ale grupului amplifica de zeci, sute, mii de ori, capacitatile liderului care actioneaza singur.
In acelasi timp, mediul economic al zilelor noastre avantajeaza viteza, flexibilitatea si capacitatea oamenilor de a-si conduce echipele in situatii si perioade incerte. Pentru a combate „aplatizarea” organizatiilor, nevoia de oameni cu abilitati de lider, la toate nivelurile, este continua. Pentru a supravietui si prospera, asadar, companiile de succes isi „cresc” liderii si ii echipeaza cu capacitatile si abilitatile critice necesare intr-un astfel de mediu, cautand sa identifice continuu si alti potentiali lideri, in interiorul sau in afara organizatiei, aplicand principiul „liderii formeaza lideri”.
De ce este leadershipul important intr-un business?
- Liderul are rolul de a indruma si motiva angajatii sai. In mod ideal, un lider este o persoana pe care o admiri, dorindu-ti sa ii impartasesti cateva calitati, despre care simti ca te conduce undeva concret, cu o viziune clara.
- Liderul este responsabilul de moralul companiei, poate motiva atunci cand nu mai vezi sensul lucrurilor, este responsabil de atmosfera mediului de lucru, de incurajarea diversitatii in cadrul echipei si de traiectoria angajatilor.
- Liderul se asigura ca echipa sa are parte de un proces de invatare continuu si comunica foarte clar strategia businessului, astfel incat fiecare angajat sa inteleaga directia in care se indreapta sistemul din care fac parte.
.jpg)
Care sunt trasaturile unui lider bun?
Dupa cum spuneam definitia liderului este complexa, deoarece acesta trebuie sa aiba un caracter exemplar, pentru a fi admirat si urmat fara scepticism din partea echipei lui. Pe cat de mult un lider trebuie sa aiba grija la imaginea lui, pe atat de solitar este rolul sau in a se asigura ca a construit o strategie clara pe care o implementeaza corect pentru businessul sau.
Odata ce liderul are aceasta strategie si viziune construite, el trebuie sa le comunice clar, onest, cu optimism. Calitatile oratorice conteaza mult in acest aspecte, deoarece liderul trebuie sa-i inspire pe ceilalti atunci cand le comunica obiectivele pe care le propune.
Liderul nu este un manager, cu atat mai putin un micro manager. Nu orice sef are rolul de lider, iar liderul nu este acea persoana care gestioneaza pana in detaliu responsabilitatile celorlalti. O persoana poate avea si functia de lider, si functia de manager, insa cele doua nu reprezinta o fuziune automat.
Cum poate un bun lider sa creasca afacerea?
- Odata ce liderul se bucura de toate trasaturile specifice de mai sus, el are toate premisele pentru a construi o strategie de business puternica, pe care sa o implementeze cu succes.
- Caracterul unui lider poate imbunatati productivitatea echipei atunci cand aceasta este demotivata
- Liderul va oferi, practic, un avantaj competitiv si sustenabil fata de acelasi business, condus de cineva care nu are o viziune, sau nu reuseste sa o transmita si sa-i inspire pe cei din jur
.jpg)
Cum contribuie un bun lider la retentia angajatilor sai?
- Desi un lider nu este un micro manager, el are o atentie mare la detalii in ceea ce priveste echipa sa
- Astfel, angajatii sai sunt ajutati de lider pentru a avea un bun inceput si o buna traiectorie in business, caci acesta are viziunea de ansamblu a carierei si potentialului lor
- Liderul este o persoana care inspira, si de aceea fiecare nevoie speciala si personalizata a unui angajat va fi discutata cu acesta, deoarece el are abilitatea de a integra aceste cerinte speciale in cadrul echipei
- Mediul de lucru intra tot la responsabilitatea acestuia si este factorul cel mai important in retentia angajatilor, deoarece acestia sunt foarte motivati de atmosfera si valorile promovate la locul de munca, pe langa taskurile propriu-zise pe care le indeplinesc.
10 Sfaturi De Management Pentru A Deveni Un Lider Mai Bun
Este foarte important sa fiti un manager foarte bun, cu calitati de lider pentru a putea lucra in cel mai bun mod cu acesti oameni. In caz contrar, chiar daca oamenii pe care ii ai alaturi sunt oamenii potriviti, atunci cand cadrul de comunicare si incredere pe care l-ati stabilit cu ei nu este corect, nu se poate vorbi despre o echipa de succes.
Cu ajutorul cele 10 sfaturi de management, usor de invatat si de implementat, puteti avea o comunicare mai buna cu colegii dvs. si puteti deveni un lider mai bun.
1. Nu renuntati niciodata.
Da, e un cliseu. Dar este poate cel mai bun sfat care va poate fi dat pentru situatiile care sunt corect intelese si aplicate.
Nu stiu cum va numiti antreprenor, manager sau patron. Indiferent de categoria in care va incadrati, nici una nu este pentru oamenii slabi sau fara vointa. Dimpotriva, este pentru cei care sunt constienti de abilitatile lor, cred in ei pana la sfarsit si sunt mandri sa lucreze cu coechipierii lor actuali.
Abandonarea unui proiect inceput, indiferent daca este un proiect mare sau unul de dimensiuni mai mici, nu inseamna altceva decat sa va pierdeti credinta in voi insiva.
Pardon, de fapt inseamna distrugerea increderii oamenilor care au lucrat in echipa dumneavoastra, ceea ce este mult mai important.
2. Fiti constient de faptul ca nu reprezentati nimic fara oamenii din preajma dvs.
Implementarea unei idei este de o suta de ori mai grea fara oamenii potriviti.
Incercati sa gasiti cei mai buni oameni posibili pentru munca pe care o faceti. Nu vedeti timpul petrecut astfel ca timp pierdut, pentru ca acum stiti ca nu puteti reusi fara echipa potrivita. Dupa ce ati creat echipa potrivita, utilizati-va toate resursele ca impreuna cu echipa sa creati cel mai productiv sistem de lucru.
3. Fiti atat mentor, cat si un prieten.
Cele mai solide relatii de afaceri au la baza respectul reciproc si invatarea lucruri noi. Ca lider bun puteti fi responsabil cu imbunatatirea continua a nivelului de cunostinte si al abilitatilor generale ale fiecarui membru al echipei dar in acelasi timp, trebuie sa aveti intotdeauna lucruri noi de invatat de la ei. Asa cum au ei de invatat de la dumneavoastra.
4. Fiti un caracter puternic
Numitorul comun al celor pe care oamenii ii vad ca idoli este puternica incredere in propria persoana. Nimeni nu vrea sa aiba incredere si sa urmeze o persoana care nu crede in el insusi. Nu conteaza deloc cata incredere au in propria persoana, daca sunt pozitivi sau negativi, sau daca sunt inconsecventi.
Indoielile asupra corectitudinii sau eficientei actiunilor sau alegerilor facute, nu afecteaza negativ doar increderea in propria persoana, afecteaza si increderea colegilor care cred in dumneavoastra. Este foarte important atat pentru dvs cat si pentru echipa sa aveti un caracter puternic si sa va asumati responsabilitatea pentru toate alegerile si actiunile efectuate.
5. Amintiti-va ca o afacere in curs de dezvoltare este posibila cu oamenii aflati intr-un continuu proces de autoperfectionare.
Aproape toata lumea este deschisa la dezvoltare si autoperfectionare, asa ca dumneavoastra.
O experienta de viata profesionala pozitiva nu cuprinde numai dezvoltare, are si efecte pozitive si asupra procesului de invatare si dezvoltare.
Ceea ce aveti de facut ca lider este sa ignorati greselile mici si sa depuneti eforturi si sa va incurajasi colegii de echipa sa se dezvolte si nu sa ii faceti sa se simta rusinati de pierderile cauzate.
De asemenea trebuie sa creati oportunitati care sa creasca increderea acestora in propriile persoane.
Si acceptati acest lucru: chiar daca sunteti un bun lider, oricand e loc si de mai bine.
6. Intotdeauna exista posibilitatea sa nu reusiti, nu permiteti ca acest lucru sa va opreasca.
Eu personal nu am auzit de nicio societate sau lider care nu a avut esecuri in niciun domeniu.
Este foarte important pentru dezvoltarea dumneavoastra sa faceti greseli fara frica si sa priviti acest lucru ca pe o experienta in loc sa actionati cu frica de esec. Cel putin, pe parcursul vietii veti putea lua decizii mai calm in fata unui insucces cu privire la ce aveti de facut. Pentru ca anterior v-ati dat sansa sa gresiti si ati invatat din asta.
7. Incercati sa fiti un peste urias intr-o mare mica.
Nu poti conduce ca peste mic aglomeratia dintr-o mare imensa. De aceea inversati aceasta situatie. Nu formati o echipa pe care nu o puteti conduce. Creati o autoritate bazata pe respect reciproc fara a afisa o atitudine de presare.
8. Incepeti de acolo de unde sunteti cel mai bun. Apoi dezvoltati.
Ce preferati, sa fiti extraordinar intr-o afacere sau la nivel mediu in mai multe afaceri? Cel mai probabil prima varianta este mai apropiata de dvs.
Atunci cand demarati o afacere, concentrati-va pe partea care o va face sa devina „numarul 1” intr-un domeniu specific. O data ce ati facut acest lucru, ati stabilit focalizarea si puteti face pasi mai sanatosi planificandu-va urmatoarea miscare.
9. Continuati sa fiti modest.
Nu amestecati calitatea de lider cu egou-ul dvs, fiti modest. De fapt puterea nu are nevoie sa il folositi permanent.
Faceti ca oamenii sa va urmeze si sa va ia ca exemplu.
10. Nu uitati ca oamenii au mai multa incredere in liderii muncitori.
Sa fii un lider extraordinar nu inseamna sa stai la birou si sa vanezi greselile oamenilor. Ba dimpotriva, inseamna sa va implicati in toate activitatile. Mai mult, ar trebui sa fiti cel mai muncitor din companie. Acest lucru va va oferi o imagine clara a modului in care lucrurile functioneaza in compania dvs. si va va permite sa construiti relatii mai sincere si mai stranse cu angajatii dvs.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 25-09-2019
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite - Angajatii au dreptul, prin lege, la mai multe zile libere pentru diverse evenimente personale deosebite. Vezi cate zile se cuvin pentru casatorie, nasterea unui copil sau decesul cuiva apropiat.
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe

