Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli

Cum sa imbunatatesti imaginea companiei tale intr-o lume dictata de impresiile digitale

1. Informatii generale

2. Reguli de a imbunatati imaginea brandului

3. Metode de construire si imbunatatire a imaginii

Informatii generale

Carl Jung a spus ca lumea te va intreba cine esti, iar daca nu stii, tot ea iti va raspunde. Acest mare adevar legat de identitate este foarte valabil si pentru companii. La randul lor, si ele au o identitate, iar consumatorul o percepe (chiar si in subconstient), iar aceasta dicteaza mare parte din deciziile sale.

i.php?p=1200x800.jpg

Cum se intampla acest lucru?

  • Esti intr-o tara straina, in care nu esti obisnuit cu brandurile din supermarket. Cu toate astea, la raft poti sa-ti dai seama imediat daca un produs este detergent de vase sau de rufe, sau daca este balsam. Pentru ca brandurile te-au obisnuit cu anumite fonturi, culori si imagini, iar mintea ta le va citi mai repede decat poti verbaliza aceste lucruri.
  • Produsele cosmetice sunt endorsate de vedete care au parte de imagini prelucrate. Ulterior, brandurile au succes in functie de afinitatea fanilor pentru vedetele respective, deoarece au senzatia ca vor avea pielea sau parul asemanatoare, sau le-a placut modul n care acestea au fost prezentate. Desi doua produse sunt foarte asemanatoare, consumatorul capata o preferinta emotionala fata de unul dintre ele.
  • Un brand este repetat neincetat la televizor sau in campanii stradale. Chiar daca de foarte multe ori nu pare ca are legatura cu contextul sau audienta, se creeaza o recognoscibilitate si o girare, o confirmare a brandului. Urmatoarea data in care consumatorul se afla la raft, recunoaste brandul si simte ca este unul cunoscut, deci decizia de a-l cumpara este una okay (chiar daca nu cunoaste mai multe detalii despre produs).

Evident, exista si profilul consumatorului care petrece un mare numar de ore cercetand Internetul pentru a achizitiona un produs sau un serviciu. Insa majoritatea deciziilor nu ne epuizeaza la fel, sunt luate rapid si bazate pe niste informatii deja inmagazinate in mintea noastra. Astfel, mai ales atunci cand produsele sunt foarte similare, consumatorul ia o decizie doar pe baza imaginii sau pretului.

i.php?p=1200x800_2.jpg

Reguli pentru a imbunatati imaginea brandului

Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

  1. In primul rand, fii orientat catre client. Multe branduri fac greseala sa fie prea absorbite de propria imagine, fara sa se gandeasca la cat de utila este aceasta pentru client, sau sa se puna in locul acestuia. Un business trebuie sa isi dea seama daca ceea ce comunica aduce un plus valoare si plus informatie pentru cel care ii citeste/ vede mesajele si daca are cel mai bun limbaj pentru a ajunge la consumatorul tinta.
  2. Nu lasa imaginea si marketingul personal pe ultimul loc. Dimpotriva, prioriti?eaza-l. Nu-l considera o frivolitate. Problema nu este ca traim intr-o lume superficiala, ci ca traim intr-o lume mult prea rapida pentru ca deciziile de achizitie sa nu fie dictate de marketing.
  3. Cauta in permanenta surse de inspiratie. Acest dinamism aduce cu sine in permanenta noi instrumente de promovare si sparge mereu barierele de comunicare. Observand ce se intampla in materie de promovare in afara, la competitie sau in alte industrii iti dai seama cat de variate sunt modurile in care poti comunica.
  4. Customer care. Asistenta pe care o primesc clientii tai pe chat, la telefon sau la fata locului tine loc de foarte multa promovare. Acesti clienti povestesc mai departe apropiatilor sau celor care ii urmaresc in social media si sunt mai inclinati sa povesteasca lucrurile mai ales atunci cand simt ca ele nu au fost ok. De aceea este bine ca fiecare interactiune sa fie impecabila, pentru ca un client sa se simta important si luat in considerare.
  5. Social media marketing. In prezent, este cea mai rapida forma de a ajunge la consumator, prin reclame, testimoniale si un profil care poate fi construit de la zero si pe care il detaliem mai jos.
  6. Sediul firmei. Foarte multi arhitecti si designeri de interior au in portofoliul lor nu doar apartamente personale, ci si foarte multe business-uri, care doresc ajutor in aranjarea unui sediu care sa ii reprezinta si sa fie foarte atragator pentru orice nou angajat sau client sau consumator. De exemplu, atunci cand un local se lanseaza, isi pune intrebarea daca este „Instagramabil”, adica daca oamenii care vor intra in locul respectiv pentru o cafea vor simti nevoia sa fotografieze interiorul si sa posteze acea poza, deoarece arata suficient de estetic cat sa-i inspire.
  7. Testimoniale si reviews. Sunt niste mici feedback-uri pe care le poti cere de la orice client si care ajuta enorm in validarea business-ului tau ca fiind unul relevant pentru potentialo noi clienti.
  8. Fii autentic. Nu orice face competitia este o litera de lege de urmat, deoarece competitia poate sa nu fie suficient de creativa, astfel lasandu-ti loc pe un teren inca neexplorat. Gandeste-te la brandul tau ca la identitatea unei persoane, unei entitati si incearca sa-l reprezinti cat mai bine.
  9. Parteneriate. Consumatorii sunt atenti la parteneriatele sau campaniile de cross-promo dintre brandurile lor preferate. Uneori se bucura de combinatii, alteori le atrage atentia un alt brand promovat de un brand pe care il plac.
  10. Investeste in campanii de brand marketing.

i.php?p=1200x800_3(1).jpg

Metode de construire si imbunatatire a imaginii

Cele mai cunoscute sunt cele detaliate mai jos:
  1. Profile in toate retelele sociale relevante. Aici nu includem doar Facebook, LinkedIn, Instagram, ci si Google Maps, de exemplu, unde este important sa ai fotografii relevante, precum si un numar de telefon disponibil si programul real al orelor de functionare. Si aici utilizatorii lasa reviews, si este mentionat sa fie verificate constant.
  2. Remarketing. Asta presupune sa alegi consumatorii care au intrat deja pe site-ul tau si sa li te adresezi diferit, deoarece iti cunosc deja continutul. Multi utilizatori inca au senzatia ca este „un semn” ca sunt din nou targetati, nestiind ca este de fapt pur si simplu informatica.
  3. Ads in retelele sociale. Acestea pot fi modalitati de a promova continutul publicat pe Facebook si Instagram (continutul de pe pagini nu ajunge la suficient public organic, insa ajunge daca este ajutat prin promovare platita). Pot fi campanii de obtinere de fani pe pagini, sau campanii pentru a trimite utilizatorii pe site-ul tau, undeva extern retelei respective. Iti poti promova localul, evenimentul sau joburile pe care le ai deschise la momentul respectiv. De asemenea, companiile care ofera servicii pot promova testimonialele pe care le-au primit de la clientii anteriori. Reclamele pot aparea in stories, in messenger, in feed-ul de postari.
  4. SEO/ SEM. Search engine optimization si search engine marketing inseamna sa ai grija atat de cuvintele folosite pe site-ul tau, pentru ca acestea sa fie relevante atunci cand utilizatorii cauta cuvinte asemanatoare pe Google, cat si sa te promovezi prin Google ads pentru a ajunge primul in rezultatele cautarilor.

In 2019, Internetul este plin de resurse gratuite pentru a intelege instrumentele in tendinte si metodele de promovare care ne inconjoara. Ce este cel mai important este ca o companie sa decida ca actiunile de marketing sunt o prioritate si sa construiasca campaniile alaturi de ajutor specializat, pe baza identitatii pe care o defineste bine.


Iti recomandam si:

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult
reducerea-costurilor

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta

Citeste mai mult
productivitatea-muncii

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat

Citeste mai mult
recrutare-up-romania

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta

Citeste mai mult
cultura organizationala retentia angajatilor

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor

Citeste mai mult

Spune-ti parerea

Comentarii

Cele mai citite articole

Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica - Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica

Citeste mai mult [...]

Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta - Majoritatea companiilor se intalnesc cu nevoia de a diminua costurile, insa cum pot face asta fara sa frustreze angajatii sau sa ia masuri drastice, vizibile pentru public?

Citeste mai mult [...]

Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare - Este 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare

Citeste mai mult [...]

Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste - Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste

Citeste mai mult [...]

Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.

Citeste mai mult [...]

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Citeste mai mult [...]

Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat - Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea?

Citeste mai mult [...]

Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli - Cum poti sa iti promovezi firma si produsul sau serviciul cat mai bine, pentru a avea o buna imagine in mintea consumatorilor tai si a publicului tinta?

Citeste mai mult [...]

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor - Cultura organizationala este un concept esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?

Citeste mai mult [...]

Aboneaza-te la newsletter

Urmareste-ne pe