

De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
- Lucruri pe care sa le iei in considerare despre companii
- Lucruri pe care sa le iei in considerare in relatia ta cu companiile
- Informatii generale despre intrebarile pe care ar trebui sa le pui la un interviu
Lucruri pe care sa le iei in considerare despre companii
Primul lucru pe care-l poti observa despre o companie este procesul de recrutare prin care tocmai ai trecut. Modul in care acesta s-a desfasurat iti poate inspira sau nu siguranta si iti poate arata cat de sanatos este mediul de lucru. In continuare, fii atent si la urmatoarele aspecte:
- Imaginea acelei companii in piata
- Pozitia sa in industria in care lucreaza
- Atitudinea angajatorilor fata de echipele lor
- Multumirea angajatilor si traseul lor profesional
- Crizele de PR in care compania a fost implicata si cum au gestionat acestea gestionate
Afla mai multe despre cultura organizationala
Cea mai buna metoda de a intelege mai multe despre cultura organizationala a unei companii este sa iei contact cu oameni care au lucrat sau lucreaza cu ea. Desi fiecare este diferit, poate avea o viziune subiectiva sau usor distorsionata, poti observa povestile comune si tiparele care apar odata ce asculti mai multe povesti.
Cultura organizationala te va influenta in activitatea zilnica, in ritmul de lucru al proiectelor, in stilul de comunicare al managerilor si in cum vei percepe atmosfera de zi cu zi de la birou. De asemenea, aici vei observa si daca vei mai avea timp sa te ocupi si de proiectele tale de freelance sau antreprenoriat, in cazul ca te intereseaza acest lucru.

Afla mai multe despre istoria de business a companiilor
Istoria de business vorbeste si despre cultura organizationala a companiei: vei putea observa ce decizii au luat in timp, care au fost factorii care le-au influentat actiunile si ce aleg in momente de criza.
Fa un research despre ce spun altii despre companii
Pe langa word of mouth, exista si site-uri dedicate experientei de munca ale angajatilor in diverse companii. De cele mai multe ori, oamenii scriu pentru a raporta abuzurile, insa sunt si utilizatori care-si fac timp sa povesteasca despre mediile sanatoase de lucru.
Afla mai multe despre manageri si compara-i
Managerul tau direct poate fi un factor motivational excelent sau motivul pentru care esti nemultumit de jobul tau. Daca mai cunosti oameni in industria in care lucrezi, contacteaza-i pentru a afla mai multe despre persoana cu care ai lucra in mod direct.
Evalueaza mediul de lucru
Exista multi factori care te ajuta sa alegi un loc de munca:
- Localizarea geografica a biroului
- Cat de des ti se cere sa fii prezent la sediu
- Cat de des poti lucra de acasa sau remote
- Daca cladirea este una in care se pot deschide geamurile, sau functioneaza doar pe baza de AC
- Daca biroul se afla intr-o zona care se conecteaza cu localuri si cafenele, sau hobby-uri de legatura, precum sala ta de sport, sau sali de spectacole in apropiere
- Traficul pe care l-ai parcurge zilnic
- Atmosfera de la birou, valorile echipei, obiectivele managementului.
Analizeaza ce conteaza pentru tine, ce face diferenta si care sunt lucrurile la care nu ai renunta niciodata. Astfel vei putea sa iei mai usor o decizie atunci cand nu stii cum sa alegi intre doua oferte.
Lucruri pe care sa le iei in considerare in relatia ta cu companiile
Identifica daca joburile se pliaza pe planurile tale profesionale de viitor
Chiar daca pe moment o oferta pare mai buna, atunci cand vine vorba de viata profesionala este important sa ne uitam la alegerile care vor avea sens pe termen lung. Scopul este ca atunci cand ne uitam in urma dupa mai mult timp sa ne dam seama ca am facut cea mai buna alegere, chiar daca initial am trecut printr-un proces de crestere dificil.
Pune in balanta salariul si viata personala
Pentru multi, aceasta dilema nici nu exista atunci cand exista o diferenta substantiala intre doua oferte de job. Cu toate acestea, altii s-ar intreba daca ar mai avea la fel de mult alaturi de copiii lor, sau suficient timp pentru hobby-uri, sau pur si simplu spatiu mental in care sa se detaseze de ziua de lucru. Tine de fiecare sa isi identifice aceste nevoi si dorinte, pentru a facilita luarea deciziei.

Afla la care dintre cele doua poti avea negocieri periodice ale pachetului de beneficii
Beneficii extrasalariale se resimt mult atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Majoritatea angajatilor se simt mai motivati si apreciati atunci cand se pot bucura de cardul de masa, cardul cadou, cardul cultural sau cel de vacanta. Orice tip de bonus sau beneficiu pe langa cel de baza poate aduce o imbunatatire in calitatea vietii, precum abonamentele la clinici medicale private, abonamente la sali de sport sau cursuri platite.
Schiteaza o zi de lucru la fiecare dintre cele doua joburi
Aceasta simulare trece prin toate criteriile de mai sus despre trafic, sediu, atmosfera, modul in care actioneaza managementul si asa mai departe. O zi de lucru pare neinsemnata, insa ea de fapt schiteaza starea de spirit zilnica, inclusiv viata personala.
Gandeste-te la ce conteaza cu adevarat pentru tine
Aceasta dilema este o oportunitate foarte buna pentru a te autoevalua. Intreaba-te:
- Ce beneficii iti aduce jobul tau?
- Care sunt sentimentele pozitive pe care le ai atunci cand te gandesti la cariera ta?
- Care sunt motivatiile intrinseci? Care sunt cele extrinseci?
- Unde te simti cel mai confortabil? Atunci cand esti ghidat, sau atunci cand esti cel responsabil?
- Ce ti-a lipsit in joburile anterioare?
- Ce ai lucra daca nu ai face-o pentru bani, chiar si in regim de voluntariat?
Bazeaza-te pe intuitia ta
Intuitia nu este un instrument ezoteric care nu poate fi dovedit, ci un mod prin care percepem mai repede lucrurile care ne plac sau nu, care ne sunt confortabile sau nu. Ratiunea este in spatele acestor lucruri, insa motivele nu sunt verbalizate. Daca simti ca instinctul cantareste mai mult in directia uneia dintre ofertele de munca pe care le ai, intreaba-te de ce si asculta-l, daca motivele sunt corecte.
Refuza cu finete oferta perdanta
Sa actionezi cu bunatate, respect si fair play este intotdeauna solutia corecta in business. Contribuie stimei tale de sine, reputatiei tale si ulterioarelor relatii de business pe care le vei aveai in industria respectiva si in networking.
Informatii generale despre intrebarile pe care ar trebui sa le pui la un interviu
Ce te recomanda pentru pozitia pentru care aplici? Angajatorul va fi curios sa stie ce vei aduce in echipa, expertiza si atitudinea ta, daca valorile tale sunt aliniate cu cele ale organizatiei. Totodata, si tu ai nevoie sa stii care sunt politicile companiei, beneficiile extrasalariale, posibilitatile de promovare, numarul de zile de training.
Ce intrebari trebuie sa puna candidatul la interviul de angajare
Cum te pregatesti pentru interviu
Incearca sa afli mai multe despre organizatia la care aplici, astfel incat ea sa fie croita pe nevoile tale, si nu doar o organizatie care avea un post liber catre care ai trimis un CV. Propune-ti de acasa ce vrei sa afli neaparat si mergi cu incredere si curiozitate.

Cunoaste locul de munca pentru care ai aplicat
Una dintre intrebarile frecvente ale angajatorilor este „de ce compania noastra”. Angajatorii sunt chiar curiosi despre care este imaginea companiei lor din afara, ce stie potentialul angajat despre organizatie si cat de mult s-a interesat in legatura cu ea. In plus, sa stii mai multe lucruri despre locul la care aplici iti salveaza timp, caci prin cercetare vei afla daca locul tau este acolo sau nu.
Intrebari pe care sa le pui angajatorului
Imbina intrebarile despre beneficii cu intrebarile despre cariera, astfel incat sa mentii un echilibru despre toate lucrurile pe care vrei sa le afli:
- Care sunt oportunitatile de promovare?
- Care sunt politicile de training?
- Care sunt beneficiile extrasalariale (precum carduri de masa, card de vacanta, abonamente medicale etc)
- Care este atmosfera din organizatie?
- Cum a fost creata pozitia pentru care aplic?
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 11-06-2021
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe

