

Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
- Informatii generale
- Comunicarea folosita pentru motivarea si retentia angajatului
- Principiile comunicarii de succes
- Cultura organizationala folosita pentru motivarea si retentia angajatului
Cultura organizationala pare uneori un concept vehiculat frecvent, dar care nu inseamna nimic. Termenul nu este insa fara continut, dimpotriva. Este esential in motivarea angajatilor si in a mentine un business sanatos. Cum reusesti sa-l construiesti si sa-l comunici cat mai bine?
Informatii generale
Iata care sunt intrebarile in functie de care se face diferenta intr-o companie:
- Care este atmosfera de peste zi la birou?
- Cum este tratat statul peste program?
- Cum interactioneaza cei din echipa?
- Cat de des ai ocazia sa discuti cu managerul tau direct?
- Cum te adresezi celor din boardul de conducere?
- Cum se sarbatoresc proiectele reusite?
- Cat de mult esti respectat?
- Cat de mult esti inteles?
- Cum reactioneaza cineva atunci cand gresesti?
- Care este atitudinea fata de procesele de invatare?
Asa se petrece si atunci cand pui intrebari seci despre o companie: unde are sediul? Ce salarii are? Ai bonuri de masa sau abonament medical? Sunt intrebari pertinente, insa exclud alte detalii care fac toata diferenta.
Comunicarea folosita pentru motivarea si retentia angajatului
Daca incerci sa compari un business cu o familie, atunci cultura organizationala ar fi formata nu doar din regulile acelei case, dar si din lucrurile care o fac specifica. Din lucrurile pe care le poti recunoaste ca apartinand oamenilor respectivi. Din regulile fara precedent, dar la care ai raspuns instant deoarece ai valorile clare.
- Intr-o organizatie cultura organizationala tine de foarte multe elemente:
- Dress code-ul - si eventuala absenta a acestuia
- Regulile sediului
- Atitudinea fata de program
- Atitudinea fata de tehnologia la care ai acces
- Raportarea la persoanele de pe pozitii ierarhice superioare
- Stresul inregistrat de echipe
- Teama pe care o pot avea membrii departamentelor sa isi exprime ideile
- Accesul si usurinta resimtite pentru orice schimbare propusa
- Cat de mult se rade, cat de mult se plange, cat de mult se mananca impreuna etc
In prezent, un angajat isi petrece intr-o companie aproximativ patru ani. Patru ani sunt foarte mult, deoarece fiecare decada este foarte reprezentativa in viata cuiva, iar patru ani sunt aproape jumatate dintr-una. De aceea, modul in care o persoana se simte intr-o organizatie este complet relevant pentru viata lui profesionala, pentru ascensiunea sau descensiunea in cariera, pentru productivitate si deciziile de a ramane sau a pleca.
Toate studiile confirma ca angajatii fericiti sunt factori mult mai productivi in orice proiect, iar o relatie cat mai buna cu managerul direct elimina majoritatea barierelor sau procrastinarii. De aceea, fiecare manager este responsabil sa construiasca o cultura organizationala care mentine angajati fericiti si o sa comunice cat mai bine.
Insa toate acestea tin de comunicarea interna din organizatii si de relatiile construite in timp. Majoritatea nu se regasesc intr-un regulament de ordine interioara, mai degraba sunt observate in timp. Pentru asta, ca in orice relatie, familie, casa sau organizatie, comunicarea este cheia.
Beneficiile unei culturi organizationale sanatoase, bine comunicate, ale unei organizatii care isi cunoaste identitatea sunt:
- Angajati mai fericiti, mai calmi, mai nestresati
- Mediu neanxios, calm, orientat pe productivitate
- Crestere a moralului echipelor si a atitudinii pozitive
- Comunicare interna eficienta
- Cresterea calitatii muncii indeplinite
- Cresterea calitatii relatiilor cu publicul
- Cresterea proactivitatii si a profiturilor
Transparenta este esentiala deoarece lipsa acesteia duce la anxietatea angajatilor. Atunci cand un angajat nu are asteptarile sau schimbarile clar comunicate, acesta lasa productivitatea la o parte si incearca sa le afle singur, sa se framante, iar locul de munca nu mai devine un loc in care cineva isi indeplineste sarcinile si proiectele cu drag.
Sa iti cunosti identitatea si valorile, ca om sau ca organizatie, presupune ca atunci cand ai o noua decizie de luat, sa stii automat raspunsul, bazat pe lucrurile in care crezi si cele la care vrei sa ajungi. Odata construita aceasta identitate, managerii pot transmite valorile mai departe celorlalti angajati, deoarece inteleg firul rosu comun, iar abaterile ar fi evidente.
Principiile comunicarii de succes:
- O abordare sistematica si sistematizata a problemelor organizatiei
- O comunicare structurata, atat 1 la 1, cat si 1 la multi
- Cate un canal de comunicare pentru fiecare tip de interactiune necesar
- Lideri asumati
- Instrumente clare de masurare a performantelor, pentru a fixa asteptari clare si a evita subiectivitatea si relativitatea.
Cultura organizationala folosita pentru motivarea si retentia angajatului
Daca nu simti ca organizatia ta este in acest moment acolo, atunci poti incepe sa faci urmatoarele:
- Sa asculti echipa si sa primesti un feedback constructiv, ca sa intelegi intreruperile de comunicare si neclaritatile
- Sa derulezi traininguri specifice pentru fiecare aspect care merita integrat in cultura organizationala
- Sa le oferi beneficii precum carduri de vacanta, carduri culturale sau carduri cadou
- Sa asiguri diversitatea echipelor, avand grija atat la discriminari accidentale bazate pe gen, varsta etc, cat si la interactiuni diferite pe proiecte diferite, pentru a nu crea echipe segregate
- Le poti lasa angajatilor tai libertatea de a-si alege beneficiile (nu toata lumea isi doreste sa lucreze remote, unii au copii la scoala de langa birou; nu toata lumea doreste abonament medical privat, deoarece au deja unul de la partener etc)
- Creeaza o poveste a companiei, a proiectelor, a mizei: angajatii se simt mai motivati atunci cand se simt parte din povestea si istoria unui business
- Ofera-le increderea sa isi exprime creativitatea si arata-le ca ideile lor sunt ascultate
- Asigura un mediu sanatos, care mentine echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
- Mentine o atmosfera placuta in birouri
- Castiga loialitatea angajatilor, fiind loial fata de ei si meritele lor.
Toate acestea fac diferenta dintre un mediu modern si sanatos, fata de unul care nu da atentie acestor elemente. Orice cultura organizationala este produsul oamenilor din compania respectiva si a valorilor acelui business.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 10-09-2019
Data actualizarii: 24-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe