

Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
- Informatii generale despre cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
- Alegerea aparaturii potrivite si asigurarea ca acestea functioneaza
- Stabilirea sedintelor online si includerea acestora in calendar
- Sfaturi pentru o sedinta online reusita
- Ce sa faci dupa sedinta online
- Eticheta sedintelor online (ce sa faci si ce sa nu faci)
Informatii generale despre cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Un call/ un meeting/ un zoom/ un skype au devenit cuvinte care vor intra probabil in vocabul uzual. Zoom este deja folosit ca un substantiv comun in loc de propriu, iar aproape orice angajat a participat cel putin o data la sedinte online. Dar, daca la inceput acestea pareau exceptii, acum au devenit atat de comune, incat se cere o anumita prezenta si echipa.
Alegerea aparaturii potrivite si asigurarea ca acestea functioneaza
In functie de nevoile echipei
Pe langa clasicele casti sau microfon, acum poti opta pentru o multime de alte lucruri: un reflector care sa confere o lumina mai buna tie (iti va da incredere in tine) si imaginii tale (va arata mai profesionist), un fundal pe care sa-l setezi in instrumentele de online calling, pentru a nu avea mereu fundalul din locul in care participi, sau microfoane performante, prin care sa te auzi impecabil.
In functie de numarul membrilor din echipa
Poate parea placut sa introduci membrii echipei in biroul tau de acasa. Dar atunci cand o sedinta are multi participanti, este necesar sa respecti timpul acestora, si totul sa mearga cat mai snur.
Stabilirea sedintelor online si includerea acestora in calendar
Parte din elementele specifice telemuncii sunt calendarele, sedintele online, intalnirile rapide pentru a lamuri aspecte ale proiectelor, si toate acestea fara sa se simta ca un job remote ingreuneaza activitatea echipei. De aceea, stabilirea unei sedinte are nevoie sa fie respectata precum o sedinta offline si toata lumea sa fie punctuala, respectand timpul celorlalti si conventiile de business.
Sfaturi pentru o sedinta online reusita
Acomodarea cu participantii prin intrebari de locatie si daca exista dificultati tehnice
Desi primele minute dintr-o sedinta se petrec lamurind daca toata lumea se auda, este intotdeauna important sa te organizezi inainte si sa te asiguri ca esti vazut, auzit si inteles. Odata ce acestea au fost lamurite, se poate trece la pasul urmator.
Stabilirea unui desfasurator clar
De ce ne aflam azi aici - pare sa fie intrebarea din mintea oricarui participant la o sedinta. Ideal este ca punctele de discutie sa fie anuntate dinainte. Daca nu, atunci este necesar sa se treaca prin acest desfasurator chiar la inceputul sedintei, pentru ca toata lumea sa fie pregatita si sa aiba claritate.
Nu vorbi repede si nu intrerupe
Organizarea unui desfasurator previne haosul. Un alt mod de a preveni haosul este sa nu ii intrerupi ce ceilalti - aceleasi reguli de politete din online se aplica si in offline. Tine cont de conexiunile de Internet - acestea pot uneori sa blocheze imaginea cuiva, iar sunetul sa se piarda. Daca vorbesti prea repede, s-ar putea sa nu fi inteles si sa prelungesti sedinta, repetand.
Pregateste-te inainte de sedinta online
Ideal este sa nu intri in sedinta online chiar la fix, ci sa fii pregatit dinainte, sa ai puse la punct sarcinile tale stabilite, ce vrei sa transmiti, sa ai o conexiune buna si mintea concentrata pe sedinta respectiva. Chiar daca esti in spatele unui ecran, toate acestea se simt in atitudine.
Ce sa faci dupa sedinta online
Aceste mici trucuri de tranzitie te vor ajuta inainte de urmatorul task, dar iti vor perfectiona si abilitatile de meeting.
Recapituleaza subiectele discutate
Cel mai bun mod de a termina o discutie este sa te asiguri ca timpul alocat chiar a fost cu folos, iar lucrurile stabilite sunt clare, deadline-urile alocate, responsabilii anuntati.
Salveaza un brief al discutiei
Pentru aceasta, rezumatul poate fi scris intr-un document sau e-mail, care sa poata fi oricand consultat ulterior.
Impartaseste notitele tale cu ceilalti
Un e-mail de follow-up este foarte bine privit, apreciat si complet de ajutor pentru toti participantii unei intalniri online. Pe tine te ajuta sa recapitulezi tot, iar toate lucrurile agreate raman scrise, pentru a nu exista nelamuriri ulterioare asupra responsabilitatilor sau termenelor limita.
Eticheta sedintelor online (ce sa faci si ce sa nu faci)
Ofera sansa fiecarui participant sa vorbeasca
Poate unii colegi se simt mai neconfortabil cu noile moduri de a tine sedinte. Asigura-te ca le-ai dat ocazia sa se faca auziti, atat sonor, cat si empatic.
Nu te uita in ecranul telefonului pe perioada sedintei
Poate parea la fel de politicos precum parea in offline. Chiar daca faci ceva justificabil, ceilalti nu vor judeca intentia, ci actiunea.
Testeaza toata tehnologia de care ai nevoie inainte de sedinta
Mare parte din stresul muncii online vine odata cu problemele tehnice. Nimeni nu vrea sa intrebe zilnic daca este auzit sau sa le spuna celorlalti ca nu le merge microfonul. Iar daca ramai singurul cu aceste probleme, poate parea si foarte neprofesionist. Asigura-te dinainte ca microfonul, castile pe care le-ai ales functioneaza, impreuna cu camera video. Observa-ti fundalul si modifica ce nu iti place.
Nu lucra la alte sarcini de lucru in timpul sedintei
Ai fi facut asta intr-o sedinta offline? Se va observa imediat in zgomotul de taste, privirea in diferite colturi diferite ale ecranului si, mai ales, atentia pierduta. Daca toti colegii ar lucra la alte taskuri, sedinta ar dura la nesfarsit. De aceea, concentrarea asupra ei poate ajuta ca ea sa se termine mai repede.
Asigura-te ca ai telefonul setat pe modul silentios
Sau macar vibratii. Si, dupa cum spuneam mai sus, nu lucra pe el in timpul sedintei.
Asigura-te ca e liniste in jurul tau
Daca esti intr-o cafenea, s-ar putea sa ai mai mult zgomot de fundal decat ti-ai fi dorit. Daca nu esti singur in casa, roaga-i pe ceilalti sa-ti respecte spatiul si linistea. O sedinta online poate functiona, daca se aplica respect si concentrare, la fel ca intr-o sedinta offline.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 18-01-2021
Data actualizarii: 10-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe