

Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
- Importanta serviciului de relatii cu clientii pentru compania ta
- Cum poti sa asiguri o experienta buna clientilor tai prin acest departament
- Cum alegi echipa de customer service
Departamentul de customer service, customer care, customer support sau relatii cu clientii poate avea diferite denumiri, insa toate indeplinesc aceeasi functie: descriu un departament crucial intr-un business, responsabil pentru reputatia brandului pentru care lucreaza.
Multi consumatori nu sunt atinsi in mod constient de marketing si nu se gandesc la comunicarea brandului. Chiar daca informatia este inmagazinata in subconstientul lor, atunci cand aud interactiunea unui brand la capitolul de customer service, atentia lor este activata si acesta este lucrul pe care il retin in mod constient. Din pacate, de cele mai multe ori, amintirile puternice sunt cele negative.
De aceea, imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii (sa nu ai unul nu este o optiune, deoarece si acest lucru va fi catalogat si va fi catalogat negativ). Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Importanta serviciului de relatii cu clientii pentru compania ta
Pentru clienti, departamentul de relatii cu clientii este cea mai scurta cale de comunicare cu businessul tau si, implicit, cu tine. De cele mai multe ori, acestia va contacteaza pentru ca au o nelamurire sau chiar o problema, pentru ca altfel ar folosi produsul sau serviciul tau, fara sa se gandeasca sa dea un telefon in legatura cu asta.
De aceea, este foarte important ca acesti consumatori sa te gaseasca imediat, acesta fiind primul lucru pe care il retin in interactiunea cu compania ta.
Urmatorul lucru este usurinta cu care au putut lua legatura cu tine: exista doar un call center care ii tine foarte mult in asteptare, sau iti pot scrie si pe retelele sociale (Facebook, Instagram), sau iti pot lasa un mesaj pe chatul online de pe site sau pe WhatsApp. Toate acestea sunt extrem de relevante in era digitala, cand majoritatea utilizatorilor prefera oricand scrisul fata de telefon, sau de multe ori se afla in situatii in care nu ar putea vorbi la telefon.
Din pacate, sansa ca utilizatorii sa impartaseasca in social media experienta cu tine creste exponential daca au simtit ca rezultatul a fost negativ. Astfel, postarea se viralizeaza, comentariile se strang, iar brandul ramane asa in mintea celorlalti utilizatori, care nu se mai intorc pentru un follow-up (dar care apreciaza enorm daca, de exemplu, brandul vede postarea si lasa un comentariu relevant si de ajutor).
Pe de alta parte, daca experienta este chiar extraordinara, atunci oamenii pot fi atat de surprinsi incat chiar sa isi ia timp sa posteze despre brandul tau, recomandandu-l si prietenilor.
Astfel se vede ca un simplu telefon poate rasturna mult balanta acelui WOM (word of mouth) de care beneficiaza brandul tau.
Este important sa mai stii ca este mai ieftin sa retii un client existent, decat sa achizitionezi unul nou. Retentia clientilor, sau customer lifetime value se realizeaza in fiecare interactiune cu departamentul de relatii cu clientii. Acesti clienti sunt precum relatia cu partenerii, de care ai foarte multa grija, doar ca sunt mult mai multi, din punct de vedere numeric, consumatorii finali.
Este foarte important sa nu te gandesti la fiecare interactiune ca la o corvoada, deoarece, daca utilizatorii sunt tratati cu respect ar putea sa aduca de fapt un feedback foarte util, fiindca niciun business nu este perfect.
Cele mai importante caracteristici ale unui serviciu de relatii cu clientii
- Un bun consultant este rabdator si politicos
- Are atentie la detalii si se poate adapta fiecarui utilizator si mesaj in parte (este obositor sa simti ca fiecare repeta un script si ca nu esti ascultat)
- Vorbeste corect, deoarece reprezinta compania ta si nu iti doresti sa distraga atentia de la mesajul important catre o greseala a consultantului
- Consultantul nu doar repeta un mesaj de bun venit, ci reactioneaza bine chiar si atunci cand nu stie cum sa rezolve problema, dandu-i incredere utilizatorului
Cum poti sa asiguri o experienta buna clientilor tai prin acest departament
- Cele mai relevante sunt situatiile de criza, timpul de raspuns si profesionalismul cu care angajatii trateaza o problema, chiar daca nu s-au mai confruntat cu ea si nu stiu sa o gestioneze
- Cerintele clientilor trebuie tratate cu importanta, iar majoritatea, daca deconstruiesti mesajul, sunt foarte pertinente. De aceea, empatia fata de acestia este foarte importanta, alaturi de profesionalismul cu care este abordata fiecare situatie in parte.
Cum alegi echipa de customer service
- Nu uita ca poti externaliza acest serviciu si catre ambasadori ai brandului - influenceri relevanti din domeniul tau, care pot cunoaste suficient de bine raspunsul la intrebari venite din partea utilizatorilor care prefera sa vorbeasca direct cu acesta; de exemplu, liniile aeriene apeleaza la bloggerii de calatorii ca acestia sa raspunda in legatura cu promotiile ce urmeaza, sau tips & tricks pentru a achizitiona bilete de avion
- Nu interpreta acest departament ca fiind format doar din oameni la inceput de cariera; cele mai productive companii investesc multe resurse in a pregati angajati foarte priceputi in acest domeniu. Este si foarte relevant ca acestia sa fie fericiti la compania ta, asa cum am mai povestit si aici.
- Daca majoritatea angajatilor tai „tin” cu businessul tau, cei din departamentul de relatii cu clientii sunt cei care „tin” cu clientii, deoarece este nevoie ca acestia sa se pozitioneze de partea lor pentru a le intelege perspectiva si a returna catre manageri un feedback util, legat de aprecierile sau nemultumirile consumatorilor.
Departamentul de relatii cu clientii este o oglinda pentru misiunea, viziunea si valorile unei companii.
Nu uita ca de cele mai multe ori, consumatorii aleg un produs sau un serviciu nu in functie de pretul pe care acestia il ofera, ci de experienta pe care o au in interactiunea cu brandul. Modul in care ii poti asista si rezolva problemele este cheia pentru a-i pastra langa tine. Happy customers, happy company.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 22-10-2019
Data actualizarii: 10-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe