Petrecerile companiei de sfarsit de an, aniversarea businessului sau alte ocazii par ca se intampla natural, dar cu toate acestea, ele necesita multe pregatiri, adica un flux de taskuri care nu se intampla in mod obisnuit pentru board sau HR, deci iau din resursele clasice de timp. Ele trebuie pregatite cu minutiozitate, dar trebuie anuntate si cu suficient timp inainte, pentru ca angajatii sa poata planifica petrecerea in calendarele lor. Ce presupune si cum se organizeaza o petrecere reusita, care indeplineste si obiectivele companiei, dar lasa angajatii fericiti?
Paradoxul alegerii spune ca oamenii sunt mai stresati atunci cand au de ales intre mai multe optiuni (de exemplu, 24 de sortimente de gem in loc de doar sase). Tematicile petrecerilor ajuta, in primul rand, deoarece restrang aria de optiuni, activitati si dress code pe care petrecerea le poate avea. Deciziile sunt luate mai usor, insa pentru acest lucru este important ca tema sa nu fie una prea complicat de realizat, sau una costisitoare. De exemplu, o petrecere cu tema hippie poate fi usor de improvizat pentru participanti, insa una cu haine din anii 1800 ar presupune costuri suplimentare pentru lucruri pe care nu le-ar mai folosi alta data.
Bugetul de care mai dispune departamentul de resurse umane la sfarsitul anului poate fi un punct de plecare care sa restranga mult aria decizionala si optiunile petrecerii. Asigura dinainte cu managerii o limita a bugetului cu care acestia sunt de acord, pentru a avea asteptarile stabilite de la bun inceput. Este pacat ca ideile de petrecere reusite sa fie irosite din cauza bugetului, de aceea organizatorul este cel mai bun „avocat” al petrecerii firmei.
Localul are doua mari optiuni: o deplasare intr-un alt oras sau o seara petrecuta in acelasi oras. In cazul unei deplasari, bugetul este evident mai mare, deoarece se va asigura cazare si vor fi necesare mai multe mese. Toata petrecerea poate fi mult mai reusita, deoarece toata lumea ajunge in acelasi timp, lumea este mai relaxata si are ocazia sa interactioneze mai mult timp. Cu toate acestea, in perioada sarbatorilor o excursie poate fi o grija in plus, deoarece luna decembrie este deja una aglomerata.
La fel ca in cazul nuntilor, este mereu recomandat sa te bazezi pe un DJ care sa observe live atmosfera. Un playlist nu se muleaza pe ritmul petrecerii si nici nu vreisa sacrifici un coleg care sa iti petreaca seara la pupitru, sau sa ia cereri muzicale de la toti ceilalti participanti. De asemenea, atunci cand primesti recomandari de DJ, intreaba pentru ce anume sunt ei recomandati. Asa iti vei da seama daca se potrivesc cu pretentiile tale.
Mancarea putina sau care nu este gustoasa poate strica atmosfera unei petreceri, sau poate face ca alcoolul consumat sa fie digerat mai repede. La fel ca in cazul celor care asigura muzica, precum mai sus, asigura-te ca recomandarile pe care le primesti sunt potrivite cu standarde cu care sunt participantii obisnuiti si care ofera optiuni tuturor celor vegetarieni, vegani sau intoleranti la gluten.
Desi par multe lucruri de gestionat, este important ca data si locul sa fie rezervate din timp (este greu sa rezervi o data fara sa rezervi si un local). Luna decembrie este aglomerata atat pentru localuri, cat si pentru angajati, care au si alte petreceri personale de Craciun si lucruri de gestionat pentru sarbatori. Toata echipa va aprecia foarte mult daca timpul lor este respectat si apreciat, iar petrecerea va fi anuntata din timp.
La fel ca la evenimentele sociale (nunti, botezuri), un photo booth este acum nelipsit de la orice petrecere. Invitatii se pot distra la poze speciale, cu recuzita si fundal mai interesante, pot pleca cu printuri ale fotografiilor care sa aiba magnet pe spate, iar aceste servicii se gasesc acum foarte usor. In plus, ele pot veni insotite de decoratiuni de petrecere asortate cu tema pe care ai ales-o, intarind recuzita localului.
Exista anumite tematici pe care toata lumea le indrageste: hippies, gipsies, James Bond, bal mascat, dar si teme mai noi si creative: ce meserie voiai sa ai atunci cand erai mic, escape rooms sau jocuri de societate. De cele mai multe ori, petrecerea firmei este singura ocazie in care unii colegi au ocazia sa participe la astfel de evenimente tematice, deci organizarea petrecerii chiar poate aduce un plus valoare la viata sociala a membrilor echipei.
Clasele de tobe, improvizatie, sau mici exercitii de actorie sunt de acum foarte usor de gasit pentru companii. Performerii din aceste domenii se deplaseaza in sediile firmelor sau acolo unde acestea organizeaza petreceri si ofera, pe langa experienta relaxarii, sentimentul invatarii unei noi abilitati.
Cinele misterioase sunt destinate echipelor mari, in care colegii se cunosc doar in cadrul departamentelor, dar cu aceasta ocazie pot interactiona cu alti membri ai echipei, care altfel nu ar fi in grupul lor. Cinele misterioase sunt organizate in diferite restaurante din oras, pentru diferite grupuri sortate eterogen. Astfel, un participant stie cand si unde va fi cina, dar nu si cu ce colegi va sta la masa.
Tururile turistice se pot face atat in orasul in care activeaza compania, dar si in alte orase pe care le poate descoperi un grup. Chiar daca turul dureaza doar cateva ore si se petrece intr-un oras deja cunoscut, un ghid bun poate adauga obiective noi, fapte istorice si interesante care sa faca dintr-o zi obisnuita, una speciala si memorabila.
Exista servicii, destinate petrecerilor de mai mica amploare, in care se pot pregati smoothieuri andurate de motorul unei biciclete stationare, pe care pot pedala chiar participantii.
Agentiile de publicitate pot participa la cupa agentiilor la gatit, o competitie culinara organizata de IQads. La fel pot fi organizate si competitii interne in cadrul unei companii, in care angajatii pot participa pe echipe si sa deguste la sfarsit preparate delicioase.
Cel mai important, atunci cand organizezi o petrecere, este sa te uiti per ansamblu la echipa ta, la rezultatele si atmosfera petrecerilor din anii trecuti si sa vezi daca colegii tai s-ar simti bine. Petrecerea este o incununare a unui succes, a unui nou an sau a spiritului de echipa, si scopul ei trebuie sa fie onest, genuin, si deschis la personalitatile si preferintele membrilor. Atat jocurile, cat si dansul sau pur si simplu interactiunea sociala sunt importante in sudare colegialitatii.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 09-12-2019
Data actualizarii: 10-10-2024
Iti recomandam si:
Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste
Citeste mai multEste 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare
Citeste mai multEchilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multNeuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCe Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multUp Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis
Citeste mai multUP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multIdei de cadouri corporate pentru 8 martie
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multCum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19
Citeste mai multTichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei
Citeste mai multCe cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui
Citeste mai multCopiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei
Citeste mai multCum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multUp Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multMetode practice de a stimula creativitatea
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multRezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”
Citeste mai multCum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa
Citeste mai multCheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multCu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai mult10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multRutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data
Citeste mai multAcordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCastiga o masina electrica Tesla Model 3
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai multCare sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele
Citeste mai multPregatirea pentru reintoarcerea la birou
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multIntrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job
Citeste mai multUn nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multAlimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multIdei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multComunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multSchimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022
Citeste mai multVesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multUp Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multCum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multTraditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Urmareste-ne pe