Ce inseamna un mediu de lucru sanatos? Un mediu de lucru normal, sau unul care face eforturi deosebite pentru a se califica ca fiind unul prielnic pentru angajatii sai? Se refera doar la scaunele ergonomice si la pozitia la birou, sau si la cultura organizationala?
Intr-o lume in care cei mai multi dintre noi ne petrecem cea mai mare parte din zi in relatie cu mediul de lucru, calitatea acestuia a devenit o nevoie fara de care nu putem sa functionam suficient de bine. Cum putem sprijini organizatiile in a avea un mediu de lucru sanatos si cum putem sa identificam mediile care au deja unul?
Un angajat care lucreaza in frica nu va fi un angajat care performeaza. Un manager poate avea un stil de condus agresiv, rece sau inchis, prin care angajatii simt de multe ori ca sunt respinsi, chiar daca vin cu idei de imbunatatire la locul de munca.
Nu toata lumea lucreaza in birourile din corporatii. Mediul de lucru pe teren poate fi riscant, obositor, periculos si vine la pachet cu multe detalii din sanatatea si securitatea in munca. Chiar si la un birou, un angajat se poate simti foarte diferit intr-o cladire de birouri in care geamurile nu se deschid, sau intr-o incapere care nu are lumina naturala.
Un mediu de lucru sanatos intelege diversitatea, gradul diferit de adaptabilitate sau toleranta diferita catre lucruri mai mult sau mai putin inconfortabile. Pentru unii, un aer conditionat care merge incontinuu poate fi acceptat si tolerat, dar pentru altii poate fi un factor disturbator si neplacut. Unii pot fi fericiti sa paraseasca domiciliul pentru a lucra de la birou, altii se simt mai productivi si mai linistiti din confortul casei.
Aceste lucruri sunt diversitati pe care le poate intelege departamentul de resurse umane pentru a le implementa in mod sanatos si a oferi optiuni angajatilor, pentru ca acestia sa se simta integrati si sa simta ca individualitatea lor este respectata.
Chiar daca managerii pot sa nu fie constienti de asta, colegii se pot simti discriminati, agresati de alti membrii ai organizatiei, astfel incat sa nu se mai simta in siguranta la locul de munca sau sa si-l schimbe doar din aceasta cauza.
Este responsabilitatea conducerii sa se asigure ca mediul creat nu discrimineaza pe motive de gen, orientare sexuala, rasa, etnie, aspecte fizice etc. Atunci cand conducerea va observa si va sanctiona orice abatere de acest fel va sugera ca discriminarea este inadmisibila in companie. Alternativa ar insemna ca cei din conducere tolereaza aceste comportamente, ca atunci cand o infractiune nu este legiferata, iar societatea ajunge sa o normalizeze.
Cum poti implementa un mediu de lucru sanatos, incepand cu valorile organizatiei si continuand cu factorii care tin de sanatatea fizica?
Sanatatea mintala este primordiala pentru fiintele umane, iar angajatii au nevoie sa intreprinda si in viata profesionala relatii sanatoase, care ofera sprijin, suport, care le imbogatesc starea de spirit si le aduc plus valoare.
Asa cum povesteam si aici, un manager are nevoie sa fie implicat si atent la membrii organizatiei sale, pentru a le da feedback-uri sanatoase si corecte, sa ii felicite pentru lucrurile pe care le reusesc si sa ii sprijine intr-o directie mai buna atunci cand nu reusesc sa livreze propriile rezultate.
Atmosfera efectiva dintr-o organizatie conteaza mult pentru productivitatea acesteia. Colaborarile placute nu au nevoie neaparat de teambuilding-uri pentru a se dezvolta, ci pur si simplu de o atitudine binevoitoare, bine intentionata, care arata intentia ca membrii sa se respecte reciproc si sa ajunga impreuna la rezultate bune. Un mediu sanatos este unul in care intentia este orientata catre intelegere, si nu catre dezbinare.
Transparenta in comunicare, implicarea angajatilor in decizii si sedinte, precum si deschiderea catre invatare si training sunt toate instrumente care sustin un mediu de lucru sanatos, in care angajatii simt ca iti pot alinia cariera cu directia de dezvoltare a organizatiei din care fac parte.
In continuare, angajatii se simt fericiti atunci cand nu se glorifica workaholicii, ci oamenii care muncesc eficient, care sunt curiosi, productivi si sugereaza mereu solutii creative si inovatoare despre fluxul business-ului.
Unul dintre instrumentele pentru a incuraja o viata echilibrata este cardul cultural, sau cel de vacanta. Acestea le dau angajatilor ocazia sa faca plati la POS catre lucrurile care ii pasioneaza si pe care si le doresc: in librarii, catre cursuri, festivaluri, evenimente sau abonamente, cazari sau restaurante din deplasari. Aceste bonusuri sunt atat in avantajul angajatorului, cat si al echipei, care se simte incurajata in a avea o viata echilibrata.
Sa fii in urma cu cat de diversa este lumea in 2021 este un semn care va fi rapid taxat de catre societate si imaginea publica. Discriminarea este ilegala, insa continua sa fie mereu practicata, din cauza unor cutume. Un post de angajare ar trebui sa fie ocupat pe criterii de profesionalism, capacitate si experienta, nu pe criterii de gen sau stil de viata.
Stilul de viata sanatos este alegerea fiecaruia, asa ca acesta nu trebuie sa fie impus sau sugerat, ci doar sustinut, pentru cei care doresc sa-l practice. Companiile trebuie sa ofere apa la discretie, un bar de ceaiuri, cafea si fructe, carduri de masa pentru o mai buna disciplina financiara si pentru ca angajatii sa nu sara peste mese.
Ce alte elemente fac diferenta dintre un mediu de lucru placut si unul neplacut?
Angajatii tin cont de mediul de lucru si cultura organizationala promovate de o companie si pot decide daca doresc sa continue traseul profesional alaturi de echipa respectiva sau nu, chiar pe aceste criterii. Mediul sanatos se va reflecta asupra tuturor membrilor echipei, asupra rezultatelor si a productivitatii.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 21-05-2021
Data actualizarii: 18-09-2024
Iti recomandam si:
Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste
Citeste mai multEste 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare
Citeste mai multEchilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multNeuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCe Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multUp Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis
Citeste mai multUP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multIdei de cadouri corporate pentru 8 martie
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multCum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19
Citeste mai multTichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei
Citeste mai multCe cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui
Citeste mai multCopiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei
Citeste mai multCum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multUp Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multMetode practice de a stimula creativitatea
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multRezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”
Citeste mai multCum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa
Citeste mai multCheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multCu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai mult10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multRutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data
Citeste mai multAcordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCastiga o masina electrica Tesla Model 3
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai multCare sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele
Citeste mai multPregatirea pentru reintoarcerea la birou
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multIntrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job
Citeste mai multUn nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multAlimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multIdei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multComunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multSchimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022
Citeste mai multVesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multUp Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multCum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multTraditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Urmareste-ne pe