Probabil atunci cand te gandesti la micromanagement versus macromanagement, ai deja o idee despre care ar fi diferentele dintre ele. Dar stii cand ar trebui sa le aplici pe fiecare? Le vei face pe ambele, sau vei alterna in functie de situatie? Sunt oameni, echipe sau proiecte care necesita doar una dintre aceste doua forme de management?
In functie de nevoile interne si de dimensiunile echipei, un lider este nevoit sa jongleze cu viziuni pe termen lung si taskuri mici, cu strategii de vanzare, dar si cu gestionarea unor mici conflicte interne, uneori chiar in aceeasi zi. De aceea rolul de lider este dificil si vine cu o multime de responsabilitati foarte versatile.
Micromanagementul se poate referi la orice task mic, care la nivel de echipa surprinde prin implicarea managerului: atunci cand sunt verificate mailurile la virgula, cand o prezentare de rutina il implica pe team leader pe fiecare slide sau atunci cand angajatii sunt verificati la fiecare pas dintr-un proiect.
Micromanagerul poate fi de doua feluri: acela care are aceste sarcini in descrierea postului sau si este managerul unei echipe mici sau acela care ar trebui sa se ocupe de macromanagement, insa simte nevoia sa fie implicat (si trecut in CC, eventual) in fiecare pas de rutina.
Noii angajati pe pozitii cheie, prezentarile anuale, viziunea pe termen lung sau strategie pe urmatorii ani de business sunt incadrate la macromanagement. Toate apartin de viziuni de ansamblu pe care un leader are nevoie sa le aiba pentru a putea determina un bun parcurs al companiei pe care o conduce. Totodata, deciziile administrative care afecteaza sau ajuta intreaga echipa tin tot de macromanagement. Pentru multe dintre ele, precum introducerea cardului de masa, managerii lucreaza si cu departamentul de HR (sau financiar).
Un macromanager este de multe ori vazut ca un lider, deoarece capacitatea sa de a vedea lucrurile per ansamblu si de a se ocupa de aspecte cheie ale organizatiei il prezinta ca pe un vizionar care inspira si devine un reper pe care il angajatii il au pentru bunul mers al companiei pentru care lucreaza. Acesta este responsabil de sentimentul de insemnatate pe care il poate insufla angajatilor, cat si pentru cultura organizationala pe care o cultiva in mediul respectiv.
Precum orice poli diferiti, intre micromanagement si macromanagement se gasesc mereu avantaje si dezavantaje, in functie de contextul in care acestea sunt aplicate.
Daca vorbim de nevoia de control, atunci micromanagementul o bifeaza complet - desi, pentru un manager anxios, aceasta nu va fi niciodata complet satisfacuta. Cu toate acestea, micromanagementul poate asigura ca, cel putin pe moment, totul este tinut sub control si nu se fac greseli.
Dezavantajele in dorinta de a nu gresi sunt ca viziunea unui manager va fi foarte obstructionata si limitata din punct de vedere temporal. Astfel, un micromanager poate ajunge sa stie ce se intampla cu echipa si organizatia sa doar in saptamana respectiva, dar sa nu poata sa mai vada per ansamblu (precum atunci cand nu vezi padurea de copaci) viitorul companiei, nivelul de satisfactie si motivatie al fiecarui angajat, ce roluri ar trebui mai bine acoperite si cum poate fi imbunatatit centrul de profit.
Precum in intrebarea de la interviu „unde te vezi peste zece ani”, un macromanager are mereu un raspuns asupra viitorului. El este cel care conduce sub o strategie bine definita intreaga echipa catre obiectivele propuse.
Acest macromanager poate totusi sa scape din vedere lucruri esentiale pentru pasii propusi: poate sa nu observe ca un angajat cheie pentru planul sau a decis sa plece intr-o alta companie, poate sa aiba prea multa incredere in echipa sa si sa treaca cu vederea greseli facute intr-un proiect, sau poate fi prea detasat de eventuale conflicte interne.
Managerii nu adopta stiluri de management sau de leadership invatate la facultate, ci pe care le imprumuta si din propriile lor personalitati. Un om obsedat de control va actiona, precum un parinte, asupra oricarui lucru pe care il au de facut angajatii sai, vrand sa fie implicat pana la capat in orice task. Alte personalitati mai flegmatice ar putea (tot asemenea unui parinte) sa-si lase angajatii sa obtina propria autonomie si libertate de gandire in decizii, intervenind abia atunci cand un proiect ajunge in pericol sau cand presiunea devine prea mare pentru echipa sa.
Un manager bun are nevoie sa cultive un mix intre inspiratie si admiratie, coroborate cu o atitudine umana, empatica, care sa-i faca pe angajati sa simta ca sunt protejati si sustinuti, dar au si libertatea de a creste si evolua in cariera lor. Astfel se cultiva un mediu sanatos, cu echipe autonome, autodidacte, care lucreaza bine si de la birou, si de acasa, si supravegheate, dar si atunci cand managerul lor este in vacanta.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 02-04-2021
Data actualizarii: 10-10-2024
Iti recomandam si:
Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste
Citeste mai multEste 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare
Citeste mai multEchilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multNeuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCe Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multUp Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis
Citeste mai multUP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multIdei de cadouri corporate pentru 8 martie
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multCum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19
Citeste mai multTichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei
Citeste mai multCe cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui
Citeste mai multCopiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei
Citeste mai multCum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multUp Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multMetode practice de a stimula creativitatea
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multRezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”
Citeste mai multCum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa
Citeste mai multCheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multCu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai mult10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multRutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data
Citeste mai multAcordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCastiga o masina electrica Tesla Model 3
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai multCare sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele
Citeste mai multPregatirea pentru reintoarcerea la birou
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multIntrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job
Citeste mai multUn nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multAlimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multIdei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multComunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multSchimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022
Citeste mai multVesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multUp Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multCum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multTraditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Urmareste-ne pe