

Micromanagement vs Macronagement : Afla toate informatiile de care ai nevoie
- Informatii generale despre diferenta dintre micromanagement si macromanagement si pe care sa il adopti in organizatia ta
- Ce este micromanagementul si macromanagementul
- Avantaje si dezavantaje
- Stiluri de management si ce ar trebui sa faca un manager bun in relatia cu angajatii sai
Informatii generale despre diferenta dintre micromanagement si macromanagement si pe care sa il adopti in organizatia ta
Probabil atunci cand te gandesti la micromanagement versus macromanagement, ai deja o idee despre care ar fi diferentele dintre ele. Dar stii cand ar trebui sa le aplici pe fiecare? Le vei face pe ambele, sau vei alterna in functie de situatie? Sunt oameni, echipe sau proiecte care necesita doar una dintre aceste doua forme de management?
Ce este micromanagementul si macromanagementul
In functie de nevoile interne si de dimensiunile echipei, un lider este nevoit sa jongleze cu viziuni pe termen lung si taskuri mici, cu strategii de vanzare, dar si cu gestionarea unor mici conflicte interne, uneori chiar in aceeasi zi. De aceea rolul de lider este dificil si vine cu o multime de responsabilitati foarte versatile.
Micromanagement
Micromanagementul se poate referi la orice task mic, care la nivel de echipa surprinde prin implicarea managerului: atunci cand sunt verificate mailurile la virgula, cand o prezentare de rutina il implica pe team leader pe fiecare slide sau atunci cand angajatii sunt verificati la fiecare pas dintr-un proiect.
Micromanager
Micromanagerul poate fi de doua feluri: acela care are aceste sarcini in descrierea postului sau si este managerul unei echipe mici sau acela care ar trebui sa se ocupe de macromanagement, insa simte nevoia sa fie implicat (si trecut in CC, eventual) in fiecare pas de rutina.
Macromanagement
Noii angajati pe pozitii cheie, prezentarile anuale, viziunea pe termen lung sau strategie pe urmatorii ani de business sunt incadrate la macromanagement. Toate apartin de viziuni de ansamblu pe care un leader are nevoie sa le aiba pentru a putea determina un bun parcurs al companiei pe care o conduce. Totodata, deciziile administrative care afecteaza sau ajuta intreaga echipa tin tot de macromanagement. Pentru multe dintre ele, precum introducerea cardului de masa, managerii lucreaza si cu departamentul de HR (sau financiar).
Macromanager
Un macromanager este de multe ori vazut ca un lider, deoarece capacitatea sa de a vedea lucrurile per ansamblu si de a se ocupa de aspecte cheie ale organizatiei il prezinta ca pe un vizionar care inspira si devine un reper pe care il angajatii il au pentru bunul mers al companiei pentru care lucreaza. Acesta este responsabil de sentimentul de insemnatate pe care il poate insufla angajatilor, cat si pentru cultura organizationala pe care o cultiva in mediul respectiv.
Avantaje si dezavantaje
Precum orice poli diferiti, intre micromanagement si macromanagement se gasesc mereu avantaje si dezavantaje, in functie de contextul in care acestea sunt aplicate.
Micromanagement
Avantaje micromanagement
Daca vorbim de nevoia de control, atunci micromanagementul o bifeaza complet - desi, pentru un manager anxios, aceasta nu va fi niciodata complet satisfacuta. Cu toate acestea, micromanagementul poate asigura ca, cel putin pe moment, totul este tinut sub control si nu se fac greseli.
Dezavantaje micromanagement
Dezavantajele in dorinta de a nu gresi sunt ca viziunea unui manager va fi foarte obstructionata si limitata din punct de vedere temporal. Astfel, un micromanager poate ajunge sa stie ce se intampla cu echipa si organizatia sa doar in saptamana respectiva, dar sa nu poata sa mai vada per ansamblu (precum atunci cand nu vezi padurea de copaci) viitorul companiei, nivelul de satisfactie si motivatie al fiecarui angajat, ce roluri ar trebui mai bine acoperite si cum poate fi imbunatatit centrul de profit.
Macromanagement
Avantaje macromanagement
Precum in intrebarea de la interviu „unde te vezi peste zece ani”, un macromanager are mereu un raspuns asupra viitorului. El este cel care conduce sub o strategie bine definita intreaga echipa catre obiectivele propuse.
Dezavantaje macromanagement
Acest macromanager poate totusi sa scape din vedere lucruri esentiale pentru pasii propusi: poate sa nu observe ca un angajat cheie pentru planul sau a decis sa plece intr-o alta companie, poate sa aiba prea multa incredere in echipa sa si sa treaca cu vederea greseli facute intr-un proiect, sau poate fi prea detasat de eventuale conflicte interne.
Stiluri de management si ce ar trebui sa faca un manager bun in relatia cu angajatii sai
Managerii nu adopta stiluri de management sau de leadership invatate la facultate, ci pe care le imprumuta si din propriile lor personalitati. Un om obsedat de control va actiona, precum un parinte, asupra oricarui lucru pe care il au de facut angajatii sai, vrand sa fie implicat pana la capat in orice task. Alte personalitati mai flegmatice ar putea (tot asemenea unui parinte) sa-si lase angajatii sa obtina propria autonomie si libertate de gandire in decizii, intervenind abia atunci cand un proiect ajunge in pericol sau cand presiunea devine prea mare pentru echipa sa.
Un manager bun are nevoie sa cultive un mix intre inspiratie si admiratie, coroborate cu o atitudine umana, empatica, care sa-i faca pe angajati sa simta ca sunt protejati si sustinuti, dar au si libertatea de a creste si evolua in cariera lor. Astfel se cultiva un mediu sanatos, cu echipe autonome, autodidacte, care lucreaza bine si de la birou, si de acasa, si supravegheate, dar si atunci cand managerul lor este in vacanta.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 02-04-2021
Data actualizarii: 10-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe