

8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
- Avantajele unui randament crescut
- Modalitati de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
- Sporeste Eficienta Cu Tehnica Pomodoro
Avantajele unui randament crescut
Randamentul la locul de munca ne aduce parte din hormonii fericirii: dopamina taskurilor realizate si serotonina statutului profesional. In plus:
- Ne face sa avem incredere in noi insine
- Ne creste stima de sine
- Ne remarca in randul angajatorilor, care observa ca suntem un membru valoros al echipei
- Ne acorda satisfactia ca ne valorificam eficient timpul si ca nu il pierdem, sau facem doar „act de prezenta” la locul de munca
- Ne ofera timp pentru a fi deschisi la noi oportunitati profesionale
- Ne ajuta sa plecam la sfarsitul programului multumiti de sine, constienti si asumati in cariera noastra.
Modalitati de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Planuieste-ti programul de a doua zi cu o zi inainte
Pentru a putea sa lucrezi fara intreruperi, ai nevoie sa stii care sunt prioritatile pe care te concentrezi acum. Pregatirea din timp te ajuta sa lucrezi cu o viziune integrata, de tip big picture asupra atributiilor jobului tau.
Daca iti pregatesti cu o zi inainte ziua de lucru te simti mai in control asupra fluxului de munca, iar urgentele te vor stresa mai putin. Vei pleca cu o seara inainte multumit de planul pentru a doua zi si vei veni in ziua respectiva la job fara sa te intrebi ce iti va aduce ziua respectiva.

Fa-ti programul la munca pe o saptamana, nu pe o zi
Programul de mai sus nu este doar pe o zi, ci poate fi facut si pe o saptamana, pe o luna si inclusiv pe un an. Asa cum ne gandim la rezolutiile de revelion, ne putem pregati obiectivele pentru urmatorul an de lucru (indiferent de luna calendaristica in care ne aflam), intrebandu-ne: unde vrem sa se afle cariera noastra peste un an? Ce am vrea sa fie diferit un an de acum? Ce obiective am si cum le pot indeplini? Care ar fi urmatorii pasi practici?
Programul pe o saptamana, daca natura jobului tau functioneaza de asa natura, arata leadership si asumare asupra taskurilor care iti revin la locul de munca. Dincolo de taskuri, randamentul va veni din faptul ca privesti toate sarcinile de lucru ca pe un sistem intreg, pe care il poti conduce spre binele organizatiei.
Nu-i lasa pe ceilalti sa-ti controleze calendarul
Fie ca ai un coleg responsabil de calendarul tau, fie ca ceilalti iti pot propune sedinte care sa iti apara automat in calendar, acest lucru iti poate fragmenta mult ziua de lucru. Gestioneaza propriul calendar si propune ca sedintele echipei sa aiba si ele un randament eficient, pentru a putea fi cu totii productivi. Lucrul remote tinde sa necesite foarte multe apeluri video, iar acestea pot obosi mult participantii.
Foloseste un task manager
Orice tip de task manager te va ajuta sa tii evidenta sarcinilor de lucru, sa nu le uiti, sa stii in ce ordine sa le faci. Avantajul unui task manager este ca dupa o vreme (o saptamana, luna sau an) poti avea o imagine de ansamblu asupra multor lucruri din jobul tau:
• Care este tipul de taskuri care tinde sa iti acapareze cel mai mult timp?
• Care este proiectul pe care petreci cel mai mult timp? Este fluxul de taskuri proportional cu veniturile din proiectul respectiv?
• Cum arata zilele tale? Multe taskuri mici, sau putine si lungi? Cum functionezi cel mai bine?
• Cum au aratat taskurile tale in zilele cu sedinte, sau dupa concediu?
Creeaza un flux de lucru
Toate cele de mai sus iti vor oferi informatii, date si concluzii, pentru ca tu sa poti optimiza modul in care lucrezi. Un alt mod inteligent de a-ti asigura randamentul este sa iti blochezi timp in calendar de care sa fii sigur ca este al tau. Poate fi prima parte a diminetii, dupa-amiaza dupa pranz etc. Scopul este sa stii ca te poti baza pe timp fara intrerupere in anumite parti ale zilei, pentru taskuri importante, care necesita concentrare.
Daca nu poti mereu sa faci acest lucru, atunci poti stabili o „intalnire” virtuala doar cu tine insuti si sa o folosesti ca pe o sedinta solitara, pentru mai multa concentrare.

Grupeaza lucrurile mai importante inainte de pranz
A doua parte a zilei poate fi mai putin productiva, din cauza pranzului, a oboselii acumulate sau a lucrurilor neprevazute care au aparut intre timp. Sfatul celor mai renumiti autori de top din domeniul antreprenoriatului sau al educatiei financiare este sa prioritizam intotdeauna lucrurile pe care le vedem mai grele, mai complicate, pe care le percepem ca fiind cea mai neplacuta parte din ziua respectiva.
Acest lucru te poate ajuta si in fluxul cu colegii tai, si in starea ta de spirit si in modul de a gestiona stresul sanatos.
Renunta la multitasking
Era digitala a social media si a vitezei informatiei glorifica uneori multitaskingul si capacitatea de a trece foarte rapid de la un lucru la altul. Desi este o abilitate utila si foarte cautata, ea termina rapid rezervele de energie si nici nu ne ajuta sa ne concentram indelung asupra unei probleme.
Daca simti ca echipa in care lucrezi cere acest lucru de la tine, propune-le un stil de lucru mai eficient, cu implicare, dar si calm. Cheia randamentului este capacitatea de a putea gestiona sarcinile de lucru intr-un mod nestresat, dar asumat si eficient.
Nu uita sa iei pauze
Pauzele de cafea, de pranz, de a bea un ceai impreuna cu un coleg sau a vorbi la telefon cu cineva drag sunt foarte importante intr-un flux bun de concentrare.
Metoda Pomodoro te poate ajuta prin a lucra calupuri de cate 25 de minute de timp neintrerupt, continuand apoi cu 5 minute de pauza, iar cardul de masa te poate ajuta in disciplina financiara si nutritionala a pranzului si gustarilor.
Pentru metoda Pomodoro iti poti lua chiar un dispozitiv simplu si accesibil care sa functioneze ca un timer pentru cele 25 de minute.
Sporeste Eficienta Cu Tehnica Pomodoro
Probabil ca unul dintre cele mai mari handicapuri ale muncii in sectorul privat este faptul ca trebuie sa finalizati mai multe sarcini intr-un timp cat mai redus posibil. Multi angajati si-au dezvoltat propriile metode pentru a-si putea finaliza treaba in cel mai scurt timp posibil. Totusi, daca privim in ansamblu, una din tehnicile cele mai des folosite este Tehnica Pomodoro.
Tehnica Pomodoro isi ia numele de la cronometrele in forma de rosii gasite in 1992 de catre Francesco Cirillo si folosite in bucatarie. Scopul principal al acestei tehnici este de a obtine eficienta maxima intr-un timp specificat.
Cum functioneaza tehnica Pomodoro?
1. Stabiliti-va o sarcina
Stabiliti-va o sarcina pe care trebuie sa o finalizati sau o sarcina pe care o amanati de o vreme. Nivelul prioritar al acestei sarcini nu este important, este suficient sa fie o treaba care necesita atentie.
2. Setati cronometrul la 25 de minute
In acest moment, este important sa va concentrati asupra sarcinii pe care ati stabilit-o, fara a va ma ocupa de altceva timp de 25 de minute
(selectati Tehnica Pomodoro la adresa http://www.marinaratimer.com/ si veti putea porni cu usurinta cronometrul de 25 de minute iar la expirarea perioadei veti auzi un semnal de sonerie care va va avertiza)
3. Munciti pana la expirarea timpului pe care l-ati setat
Chiar daca va vine altceva in minte in acel moment continuati activitatea stabilita fara sa va risipiti atentia. Daca ceea ce v-ati amintit este intr-adevar un lucru important, puteti nota provizoriu pentru a va ocupa mai tarziu.
4. In momentul in care s-a oprit cronometrul, faceti o bifa
25 de minute v-ati ocupat numai de sarcina dvs, astfel ca puteti pune o bifa in dreptul sarcinii.
5. E timpul pentru o pauza scurta
Premiati-va cu o pauza pentru cafea/ceai sau o iesire la aer pentru ca v-ati finalizat sarcina. Se recomanda ca aceasta pauza trebuie sa fie de 5 minute.
6. Dupa 4 serii urmeaza o pauza lunga
Daca faceti cele de mai sus de patru ori la rand, puteti acum sa va luati o pauza de o jumatate de ora pentru a va odihni creierul. Astfel, ceti acorda timp creierului pentru a asimila ceea ce faceti si veti accelera procesul de concentrare asupra urmatoarei sarcini.
Spre deosebire de multe alte tehnici, tehnica Pomodoro isi propune sa lucreze cu timpul, nu impotriva timpului. Prin urmare, este foarte eficient pentru persoanele care au fobie fata de indeplinirea unei sarcini cu timp limitat. In afara de aceasta, prin aceasta tehnica veti reduce la nivel minim senzatia de epuizare, pe care o aveti dupa orele de munca continua si intensa. Deoarece creierul dvs. a primit inainte de a incepe sa munceasca comanda ca veti lua pauze din cand in cand va elimina si epuizarea care apare in timpul sau dupa activitatea dumneavoastra. Inainte de toate, cu ajutorul lui Pomodoro, veti avea o reactie mai receptiva si mai motivata pentru urmatoarele sarcini, deoarece puteti termina sarcinile pe care le amanati de ceva timp intr-un mod mai eficient si mai planificat.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 14-05-2021
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe

