

Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
- Ce inseamna un mediu de lucru stimulant?
- Tipurile de initiativa in business
- Cum sa stimulezi initiativele angajatilor tai
- Beneficiile unui mediu de lucru stimulant
Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram? Cum putem sa ii facem sa se simta apreciati, proactivi si sa ramana alaturi de compania noastra?
Ce inseamna un mediu de lucru stimulant?
Pentru ca un angajat sa se simta stimulat de mediul in care lucreaza, acesta are nevoie:
- De o stimulare financiara, care sa-i acopere nevoile si dorintele (care, insa, nu este suficient, oricat de competitiv ar fi salariul, am mai povestit despre asta aici)
- De o motivatie profunda, care tine de insemnatatea jobului, businessului, rolului lui in echipa si obiectivele pe termen lung pe care le are alaturi de echipa
- De o atmosfera placuta, productiva, cu o cultura sanatoasa
- De un mediu deschis la feedback si care incurajeaza recunostinta performantelor
- De deschidere la noi initiative, propuneri si actiuni proactive
De aceea, pentru departamentul de HR, precum si pentru liderii echipelor, motivarea personalului este o prioritate. Dezvoltarea oamenilor si modalitatile de motivare a angajatilor sunt cruciale intr-un mediu de lucru sanatos. Iar atunci cand angajatii discuta despre firme sau iau in considerare noi interviuri si locuri de munca, iar mereu in considerare aceste lucruri.
Tipurile de initiativa in business
Fiecare nou angajat poate veni cu o pereche de fresh eyes. Uneori, prima tendinta este sa simtim ca acesta nu a fost suficient alaturi de noi si nu ne intelege produsele, serviciile sau procesele. Cu toate acestea, acesta vine cu obiectivitate, cu perspective noi, pe care probabil le-am intalni si la consumatorii nostri finali. De aceea, fiecare initiativa trebuie tratata deschis, deoarece este un feedback gratuit si poate duce la implementarea unor idei foarte bune. Initiativele in mediul de lucru pot fi sub mai multe forme:
- Initiative legate de produs: angajatii pot veni cu propuneri despre produsul/serviciul final pe care il vinzi si despre cum acesta poate fi imbunatatit. Chiar daca nu pare o schimbare realizabila sau daca iti atinge orgoliul, gandeste-te ca angajatul are o miza mai mica, dar se poate transpune mai usor in postura unui client final
- Initiative legate de proces: in orice mediu de lucru, acest spirit de initiativa este cel mai trecut cu vederea, desi este o metoda foarte buna de motivare a angajatilor. Acestia pot observa ca intalnirile lungi pot fi neeficiente, ca este nevoie de un flux operational diferit sau ca anumite ore ale zilei determina grade de productivitate diferite. Desi pare periculos sa implementezi orice sugestie astfel venita si multe pot parea mai degraba in interesul angajatilor si nu al business-ului, este foarte importanta atitudinea si reactia ta. Un mediu de lucru care pretuieste motivarea personalului va incuraja spiritul de initiativa al acestuia si va aprecia in fiecare idee un feedback pozitiv, care poate duce la o schimbare eficienta.
- Initiative organizationale: fiecare activitate noua propusa este un semn ca acel angajat a depus un efort de gandire in directia companiei din care face parte, desi are cu siguranta o bogata viata interioara si personala de care sa aiba grija. Apreciaza acest lucru si fii deschis la ideile lui despre structurile echipelor, timp liber petrecut impreuna sau propunerile in care angajatul vrea sa dezvolte noi linii de business.
- Initiative creative si de marketing: chiar daca pare ca ai un departament special dedicat pentru asta, fiecare idee este binevenita intr-un mediu care incurajeaza spiritul de echipa, al dezvoltarii si de initiativa. Cultiva o cultura in care fiecare se simte incurajat sa isi expuna ideile.
Cum sa stimulezi initiativele angajatilor tai
Daca vrei sa poti aprecia toate aceste idei si actiuni in mod organizat, atunci poti implementa urmatoarele obiceiuri:
- Sesiuni de brainstorming, in care toti colegii pot veni cu idei, in functie de tema propusa la fiecare intalnire
- Echipe de lucru deschise sa incerce un schimb de experiente intre departamente
- Asociaza ideile noi cu motivatii financiare sau alte beneficii, pentru a marca in cultura organizationala ca aceste initiative chiar sunt apreciate
- Nu uita de toate celelalte motivatii pentru angajatii proactivi: recunoastere publica sau beneficii precum bonusuri de vacanta, zile in plus de concediu sau abonamente la serviciile altor parteneri
- Fii deschis catre colegii care vor sa isi dezvolte laturile creative si ofera traininguri pentru stimularea acestei calitati.
Beneficiile unui mediu de lucru stimulant
- Pe langa toate lucrurile de care trebuie sa ai grija zilnic, toate acestea pot parea epuizante, insa beneficiile sunt relevante si importante:
- Mediul tau de lucru va avea o atmosfera pozitiva, relaxata, bazata pe curaj si incredere
- Retentia angajatilor va creste si loialitatea acestora se va face simtita in productivitatea lor
- Atunci cand se vorbeste despre firme, mediul tau de lucru va aduce o reputatie buna, iar angajatii vor fi deschisi la noi posibilitati de cariera in compania ta
- Astfel, compania se va dezvolta, atat din punctul de vedere al profitului, cat si al culturii organizationale sanatoase pe care iti doresti sa o implementezi.
Starea de bine, cultura organizationala sanatoasa, angajatii motivati si stimulati ar trebui sa fie prioritati pentru departamentele de HR si liderii de departamente intr-o organizatie. Costul achizitiei unui nou membru al echipei este mult mai mare decat cel al retentiei acestuia, chiar daca din punct de vedere calitativ, se investeste mai mult timp in retentie. Insa nimic nu se compara cu un angajat loial si dedicat, cu un bun istoric in companie, care este capabil sa isi asume si indeplineasca taskurile de care este responsabil.
Feedback constructiv, o atmosfera placuta si oportunitati de crestere
Desi pare de la sine inteles, foarte multe companii inca au fluctuatii mari de personal din cauza managementului agresiv si lipsit de empatie. Valori precum respectul, onestitatea, sprijinul si comunicarea clara si constructiva sunt elemente principale in asigurarea unei echipe durabile. Cu alte cuvinte, umanitatea si empatia fata de angajati vor aduce intotdeauna mai multe roade decat critica acerba, penalizarea si lipsa de comunicare. In acest sens, ai grija sa oferi feedback constant, fie individual, fie in sesiuni comune, insa acesta trebuie intotdeauna sa fie argumentat, precis si cu un obiectiv clar de a ajuta angajatul. Arata-le ca munca lor este vazuta si ca eforturile lor conteaza in economia generala a companiei.
Nimanui nu-i place sa-si petreaca majoritatea timpului intr-un spatiu plictisitor, anonim sau chiar ineficient. De aceea, ingrijeste-te ca spatiul in care lucreaza angajatii tai sa fie cat mai coerent organizat, astfel incat productivitatea lor sa nu fie afectata, sa aiba acele echipamente necesare echipei, sa fie curat, presarat cu elemente care ridica moralul – plante, elemente de decor.
O motivatie cu greutate pentru angajati este atunci cand compania le ofera acel spatiu de crestere profesionala. Acest lucru ii va face sa se simta valorosi si apreciati, ceea ce va contribui la cresterea increderii reciproce. Atunci cand oferi oportunitati de crestere angajatilor tai, acestia isi modifica intregul mod de gandire: de la un job printre altele, la jobul mult visat.
Program flexibil
Tot mai multe studii arata ca noile generatii de angajati prefera mai degraba un program flexibil in fata unui salariu mai mare. Daca munca angajatilor presupune foarte multa munca de birou, atunci o mare parte dintre ei vor prefera sa-si faca munca respectand deadline-urile, insa in propriii termeni de spatiu si timp. Astfel, peste 46% dintre angajati privesc programul flexibil ca pe un criteriu cheie atunci cand isi cauta un nou job, iar companiile cele mai apreciate sunt acelea care ofera diferite formule de program flexibil.
Oferirea de beneficii extrasalariale - una dintre cele mai rapide solutii pentru a avea angajati 100% motivati si performanti.
Gestionarea acestor instrumente se poate face cu 0% efort investit din partea companiei si cu castiguri financiare importante. Printre instrumentele cele mai indragite de angajati se numara tichetele de masa, tichetele cadou, voucherele de vacanta si tichetele culturale, toate disponibile atat in format card, pe suport de hartie, cat si in format electronic, pe card.
Tichetele si cardurile de masa, un beneficiu dorit de 80% dintre angajatii din Romania, reprezinta un element cheie in negocierea pachetului extrasalarial, acestea devenind in ultima vreme un element indispensabil pentru orice angajator. Fata de varianta maririi de salariu, acestea sunt un mijloc de economisire pentru companie, salvandu-se pana la 40% din bugetul de cheltuieli. Astfel, o companie cu 10 angajati care acorda tichete de masa Up Dejun ca bonus in locul banilor realizeaza pe luna o economie. Tichetele si cardurile cadou sunt cea mai eficienta solutie pentru recompensarea angajatilor cu ocazia unor evenimente speciale. Valoarea tichetelor poate varia, iar acestea pot fi oferite tuturor angajatilor, dar si copiilor minori ai acestora. In plus, acestea pot fi personalizate cu mesaje speciale, numele angajatului sau logo-ul companiei, fiind astfel o surpriza eleganta si moderna. Cu ele se pot cumpara produse si servicii intr-o retea de peste 55.000 de magazine, in toata tara.
Voucherele si cardurile de vacanta sunt scutite de contributiile angajatorului si angajatului – CAS, fond de sanatate, de somaj, asigurare de accidente etc. – facilitand o economie. Angajatii care primesc voucherele Up Vacanta vor dispune de o valoare mai mare fata de cea acordata cash si vor avea acces la o vasta retea de parteneri afiliati: hoteluri, pensiuni, unitati balneare, campinguri, in toate zonele turistice din tara.
Tichetele si cardurile culturale sunt cel mai nou beneficiu disponibil pentru angajatii din Romania. Acestea pot fi utilizate pentru achizitionarea de carti si manuale scolare, filme si albume muzicale in orice format, pentru a merge la spectacole de teatru, filme si proiectii cinematografice, concerte, targuri si expozitii, festivaluri, dar si pentru intrarea la muzee si parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor. Tichetele si cardurile Up Cultura sunt acel beneficiu care demonstreaza cel mai fidel angajamentul unui angajator in a contribui la echilibrul viata profesionala/viata personala. Evident, exista si beneficii fiscale. Tichetele culturale se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale si sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in limita a 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile angajatilor.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 30-10-2019
Data actualizarii: 26-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe