Faptul ca salariul nu mai este singurul lucru care motiveaza un angajat nu mai este un secret. Insa cum putem intelege motivatiile intrinseci care conteaza pentru cei cu care lucram? Cum putem sa ii facem sa se simta apreciati, proactivi si sa ramana alaturi de compania noastra?
Pentru ca un angajat sa se simta stimulat de mediul in care lucreaza, acesta are nevoie:
De aceea, pentru departamentul de HR, precum si pentru liderii echipelor, motivarea personalului este o prioritate. Dezvoltarea oamenilor si modalitatile de motivare a angajatilor sunt cruciale intr-un mediu de lucru sanatos. Iar atunci cand angajatii discuta despre firme sau iau in considerare noi interviuri si locuri de munca, iar mereu in considerare aceste lucruri.
Fiecare nou angajat poate veni cu o pereche de fresh eyes. Uneori, prima tendinta este sa simtim ca acesta nu a fost suficient alaturi de noi si nu ne intelege produsele, serviciile sau procesele. Cu toate acestea, acesta vine cu obiectivitate, cu perspective noi, pe care probabil le-am intalni si la consumatorii nostri finali. De aceea, fiecare initiativa trebuie tratata deschis, deoarece este un feedback gratuit si poate duce la implementarea unor idei foarte bune. Initiativele in mediul de lucru pot fi sub mai multe forme:
Daca vrei sa poti aprecia toate aceste idei si actiuni in mod organizat, atunci poti implementa urmatoarele obiceiuri:
Starea de bine, cultura organizationala sanatoasa, angajatii motivati si stimulati ar trebui sa fie prioritati pentru departamentele de HR si liderii de departamente intr-o organizatie. Costul achizitiei unui nou membru al echipei este mult mai mare decat cel al retentiei acestuia, chiar daca din punct de vedere calitativ, se investeste mai mult timp in retentie. Insa nimic nu se compara cu un angajat loial si dedicat, cu un bun istoric in companie, care este capabil sa isi asume si indeplineasca taskurile de care este responsabil.
Desi pare de la sine inteles, foarte multe companii inca au fluctuatii mari de personal din cauza managementului agresiv si lipsit de empatie. Valori precum respectul, onestitatea, sprijinul si comunicarea clara si constructiva sunt elemente principale in asigurarea unei echipe durabile. Cu alte cuvinte, umanitatea si empatia fata de angajati vor aduce intotdeauna mai multe roade decat critica acerba, penalizarea si lipsa de comunicare. In acest sens, ai grija sa oferi feedback constant, fie individual, fie in sesiuni comune, insa acesta trebuie intotdeauna sa fie argumentat, precis si cu un obiectiv clar de a ajuta angajatul. Arata-le ca munca lor este vazuta si ca eforturile lor conteaza in economia generala a companiei.
Nimanui nu-i place sa-si petreaca majoritatea timpului intr-un spatiu plictisitor, anonim sau chiar ineficient. De aceea, ingrijeste-te ca spatiul in care lucreaza angajatii tai sa fie cat mai coerent organizat, astfel incat productivitatea lor sa nu fie afectata, sa aiba acele echipamente necesare echipei, sa fie curat, presarat cu elemente care ridica moralul – plante, elemente de decor.
O motivatie cu greutate pentru angajati este atunci cand compania le ofera acel spatiu de crestere profesionala. Acest lucru ii va face sa se simta valorosi si apreciati, ceea ce va contribui la cresterea increderii reciproce. Atunci cand oferi oportunitati de crestere angajatilor tai, acestia isi modifica intregul mod de gandire: de la un job printre altele, la jobul mult visat.
Tot mai multe studii arata ca noile generatii de angajati prefera mai degraba un program flexibil in fata unui salariu mai mare. Daca munca angajatilor presupune foarte multa munca de birou, atunci o mare parte dintre ei vor prefera sa-si faca munca respectand deadline-urile, insa in propriii termeni de spatiu si timp. Astfel, peste 46% dintre angajati privesc programul flexibil ca pe un criteriu cheie atunci cand isi cauta un nou job, iar companiile cele mai apreciate sunt acelea care ofera diferite formule de program flexibil.
Gestionarea acestor instrumente se poate face cu 0% efort investit din partea companiei si cu castiguri financiare importante. Printre instrumentele cele mai indragite de angajati se numara tichetele de masa, tichetele cadou, voucherele de vacanta si tichetele culturale, toate disponibile atat in format card, pe suport de hartie, cat si in format electronic, pe card.
Tichetele si cardurile de masa, un beneficiu dorit de 80% dintre angajatii din Romania, reprezinta un element cheie in negocierea pachetului extrasalarial, acestea devenind in ultima vreme un element indispensabil pentru orice angajator. Fata de varianta maririi de salariu, acestea sunt un mijloc de economisire pentru companie, salvandu-se pana la 40% din bugetul de cheltuieli. Astfel, o companie cu 10 angajati care acorda tichete de masa Up Dejun ca bonus in locul banilor realizeaza pe luna o economie. Tichetele si cardurile cadou sunt cea mai eficienta solutie pentru recompensarea angajatilor cu ocazia unor evenimente speciale. Valoarea tichetelor poate varia, iar acestea pot fi oferite tuturor angajatilor, dar si copiilor minori ai acestora. In plus, acestea pot fi personalizate cu mesaje speciale, numele angajatului sau logo-ul companiei, fiind astfel o surpriza eleganta si moderna. Cu ele se pot cumpara produse si servicii intr-o retea de peste 55.000 de magazine, in toata tara.
Voucherele si cardurile de vacanta sunt scutite de contributiile angajatorului si angajatului – CAS, fond de sanatate, de somaj, asigurare de accidente etc. – facilitand o economie. Angajatii care primesc voucherele Up Vacanta vor dispune de o valoare mai mare fata de cea acordata cash si vor avea acces la o vasta retea de parteneri afiliati: hoteluri, pensiuni, unitati balneare, campinguri, in toate zonele turistice din tara.
Tichetele si cardurile culturale sunt cel mai nou beneficiu disponibil pentru angajatii din Romania. Acestea pot fi utilizate pentru achizitionarea de carti si manuale scolare, filme si albume muzicale in orice format, pentru a merge la spectacole de teatru, filme si proiectii cinematografice, concerte, targuri si expozitii, festivaluri, dar si pentru intrarea la muzee si parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor. Tichetele si cardurile Up Cultura sunt acel beneficiu care demonstreaza cel mai fidel angajamentul unui angajator in a contribui la echilibrul viata profesionala/viata personala. Evident, exista si beneficii fiscale. Tichetele culturale se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale si sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in limita a 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile angajatilor.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 30-10-2019
Data actualizarii: 26-07-2025
Iti recomandam si:
Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multCe cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai multUp Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai multTop 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multDe ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multBeneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai multBeneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai multBeneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai multCele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai multCum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai multCum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai multCum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai multTichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai multCum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai multZile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai multZile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai multCum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai multCum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai multGhid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai multCum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai multCum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai multCum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai multCum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai multAvantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai multCum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai multCum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai multStrategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe