Sunt foarte multe teorii care sustin faptul ca ar trebui sa urmarim mai mult ce fac ceilalti oameni pe care ii admiram, pentru a obtine rezultatele lor. Pe de o parte, doar pentru ca am prelua si noi anumite obiceiuri nu inseamna ca am si realiza acelasi tip de business sau ca am intelege pe deplin ce trebuie sa facem ca sa avem succes.
Pe de alta parte, suntem influentati de media celor cinci oameni cu care ne petrecem timpul cel mai mult. Obiceiurile noastre sunt determinate si de comunitatile din care facem parte. Iar aceste obiceiuri nu tin atat de mult de motivatia temporara pe care o avem, ci pe cat de mult le identificam cu noi insine.
Merita sa urmarim aceste obiceiuri pentru a lucra la dihotomia dintre cine ne dorim sa fim si cum actionam. Daca ne dorim sa fim alergatori de elita, dar nici nu iesim din casa, atunci avem nevoie sa vedem care sunt obiceiurile atletilor de succes. Daca dorim sa avem afacerea noastra, dar lucram doar 8 ore pe zi ca angajati si nu ne documentam deloc in rest, atunci probabil nu vom deveni curand antreprenori.
Organizarea este de multe ori perceputa negativ de catre majoritatea celor care spun ca isi doresc sa fie spontani, sa aiba o viata plina, pe care sa o traiasca la maximum. Ironia este ca atunci cand nu iti stapanesti pe deplin timpul si nu ai un management al lui, rareori reusesti sa fii spontan si sa te bucuri de tot ceea ce ti-ai dori sa faci.
Ceea ce ii deosebeste pe oamenii de succes de cei care sunt mai degraba victime ale timpului lor este atitudinea proactiva. Daca mereu cei din jur iti determina programul, atunci atitudinea este reactiva. Daca stabilesti ce vrei sa faci maine, saptamana viitoare sau anul acesta si imparti acest lucru pe ore, atunci abordezi proactiv timpul tau.
Majoritatea lumii este sceptica la calendare, agende si organizare. Paradoxul este ca pe masura ce organizezi mai bine timpul tau vei capata mai mult control si mai mult timp pentru spontaneitate, pentru a le face pe toate, pentru a duce la bun sfarsit lucrurile la care doar visai.
Daca ne ocupam de organizare, atunci vom avea un timp destinat si relaxarii. Fara aceasta componenta, nu vom avea o gandire limpede, care sa poata continua gandirea obiectiva si rationala. Oamenii de succes practica tenisul sau anumite sporturi nu doar pentru networking, ci si pentru nevoia de relaxare si libertate independenta de restul lucrurilor din viata lor.
Este important sa intelegem aici ca daca vom opta pentru „relaxare spontana” ne vom simti mereu vinovati sau in urma cu termenele limita pentru a ne relaxa complet. Insa daca ne vom respecta organizarea si programul intocmit, atunci ne vom putea desprinde complet de stres si sa fim prezenti in momentele dedicate placerilor personale.
Chiar si intr-o intalnire pe Skype sau Zoom, un om de succes va folosi parfum. Deoarece nu este vorba de aparente, ci de cum se simte el cu sine insusi. Sunt foarte putine cazurile in care am putea ramane toata ziua acasa in pijamale, iar starea noastra de spirit sa fie ridicata, productivitatea marita si rezultatele concrete. Pozitia corpului si infatisarea ne inspira si ne trimit semnale in legatura cu potentialul nostru. De aceea, un om de succes va alege obiceiul de a fi mereu gata pentru o noua provocare, avand incredere in propria aparenta.
La fel ca in cazul organizarii, diferenta dintre proactivitate si reactivitate este specifica pentru antreprenorii de succes. De fapt, daca ar fi sa alegem o reteta a succesului, probabil acest punct ar fi cel mai relevant.
Un om de succes, sau pur si simplu o persoana care a avut succes in afacerile sale este cineva care la un moment dat a avut initiativa de face lucrurile diferit, de a crea ceva, de a incerca ceva nou. Afaceristii de succes se uita in jur si au idei despre cum ar putea imbunatati sistemele, despre cum se pot face lucrurile altfel decat pana acum, despre cum ar putea simplifica proceduri.
Toate ideile de care ne bucuram zilnic si ne fac viata mai usoara sunt o marturie a celor care au avut initiativa nu doar de a le gandi, ci si a le implementa. Iar daca ii iei un interviu unui antreprenor, acesta va spune ca a avut zeci de idei carora nu le-a dat viata, dar acelea pentru care a aplica initiativa au facut diferenta.
Fie ca este vorba de cum sa ai succes in viata sau in afaceri, atitudinea pozitiva conteaza mult. A nu se confunda cu optimismul nefondat, ci mai degraba cu spiritul de a cauta solutii si a crede ca mereu se poate face ceva. A te uita la sisteme si a crede ca lucrurile se pot face mai bine nu este irational, ci arata curiozitate si pasiune.
Atitudinea pozitiva nu este despre a vedea totul in roz, ci despre a nu ne victimiza atunci cand suntem nemultumiti. De a crede ca putem schimba lucrurile in mai bine.
Afacerile par intotdeauna mai usoare atunci cand cunosti multa lume si creezi legaturi profesionale. Desi pentru multi introverti acest pas pare unul neplacut, el face diferenta atunci cand vine vorba de business, clienti si colaborari. Antreprenorii nu ezita in a participa la evenimente, a cunoaste oameni noi si a povesti despre proiectele lor. De aceea si uneori aceste cercuri par unele inchise.
Se spune ca oamenii saraci cheltuie uneori mai multi bani decat cei bogati. Cantitativ, probabil ca lucrurile nu sunt asa, insa zicala se refera la modul precar de a gestiona banii. Oamenii de succes sunt mai putin tentati sa iti satisfaca toate dorintele de consum si mai orientati pe a produce mai mult, pe a obtine noi surse de venituri. Afaceristii tind sa investeasca si sa economiseasca, neconsumand tot venitul obtinut in luna respectiva.
Acest lucru a devenit aproape o moda, si de aceea poate parea cliseic. Trezitul la 5 dimineata nu este despre „devreme”. Este despre a castiga un timp (un numar de ore) si o perioada a zilei (in care este putin probabil sa te intrerupa cineva) care pot face diferenta fata de cei din jur, care confera claritate. Trezitul matinal presupune si culcatul mai devreme, ceea ce garanteaza un somn mai bun. Nu este suficient doar sa te trezesti devreme, ci sa valorifici acel timp prin citit, sport, planificare, scriere, documentare sau ce anume te ajuta in a fi mai productiv.
Ce fac toti oamenii de mai sus care se trezesc dimineata devreme? Majoritatea folosesc acel timp pentru a citi si a se documenta mai mult. Rareori vei cunoaste un antreprenor de succes care sa nu citeasca si sa nu aiba o sete de cunoastere care-l determina mereu sa invete lucruri noi. Aceasta educatie autonoma si informala aduce perspective noi si ii ajuta pe oamenii de succes sa invete si din experientele celorlalti.
Pay it forward/ Give it back pot veni din dorinta sincera de a contribui catre anumite cauze sau pur si simplu din dorinta de PR de a te asocia cu ele.
Matricea Urgent/ Important te ajuta sa evidentiezi, in primul rand, lucrurile care sunt si importante, si urgente. Odata ce acestea sunt prioritizate, matricea te ajuta sa nu te concentrezi doar pe restul lucrurilor urgente, dar neimportante, ci pe lucrurile importante, dar pe care le amanam de mult timp, din cauza lipsei urgentei. Acelea pot fi programari la dentist, instrumente de invatare, cursuri care ne ajuta sa dobandim skill-uri noi.
Multi oameni tind sa se concentreze pe lucrurile urgente, intr-un spirit reactiv. Oamenii de succes sunt proactivi cu lucrurile importante, chiar daca nu sunt urgente, tocmai pentru a evita ca ele sa ajunga critice.
Atunci cand ni se pare ca un an a trecut extrem de repede este pentru ca toate zilele au semanat intre ele, iar noi am iesit foarte putin din aria de confort. Dar atunci cand suntem dornici sa exploram lucruri noi, sa raspundem la provocari sau sa alegem neobisnuitul simtim ca traim mult mai mult, datorita lucrurilor pe care le experimentam si invatam. Obiceiurile oamenilor de succes includ receptivitatea la necunoscut, deoarece acolo exista mereu potential de explorat.
Toate aceste obiceiuri zilnice ale afaceristilor de succes sunt doar o parte dintre lucrurile stabilite clar in viata lor. In acelasi timp, experientele antreprenorilor contin o doza de risc, dar obiceiul de a se documenta ii ajuta sa ia decizii calculate si a face diferenta dintre potential si inconstienta.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 02-07-2020
Data actualizarii: 10-10-2024
Iti recomandam si:
Inteligenta artificiala ne imbunatateste joburile, nu le inlocuieste
Citeste mai multEste 2019 si angajatii tai trebuie motivati in continuare
Citeste mai multEchilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multNeuromarketingul sau neurostiinta: ce este si unde se aplica
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCe Targuri de Craciun din Romania sa vizitezi, anul acesta
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multUp Romania a primit Medalia de Aur la evaluarea pe sustenabilitate realizata de EcoVadis
Citeste mai multUP ROMANIA PREMIAZA ANGAJATORII DE TOP
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multIdei de cadouri corporate pentru 8 martie
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multCum sa gestionezi situatia in compania ta in timpul pandemiei Covid-19
Citeste mai multTichete de masa 2021. Ofera angajatilor tichete de masa cu valoare maxima de 20,01 lei
Citeste mai multCe cadouri poti oferi angajatilor cu ocazia Pastelui
Citeste mai multCopiii din mediile dezavantajate au nevoie sa fie sustinuti si in timpul pandemiei
Citeste mai multCum sa creezi un mediu sigur pentru angajatii tai pe termen lung
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multUp Romania: Cum sa alegi evenimentele in aer liber in vara lui 2020
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multMetode practice de a stimula creativitatea
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multRezultatele tombolei „UP CADOU. ACCELERATOR DE BUCURIE ÎN VACANTA TA DIN 2021”
Citeste mai multCum sa pastrezi echilibrul dintre munca si viata privata daca lucrezi de acasa
Citeste mai multCheltuielile din perioade de criza - trucuri care te ajuta sa economisesti mai mult
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multCu ce surprize iti poti bucura angajatele de 8 Martie
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai mult10 obiceiuri care iti fac viata mai frumoasa in perioada de work from home
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multRutina de lucru din timpul zilei - cum sa fii productiv, multumit si sanatos de fiecare data
Citeste mai multAcordarea de beneficii cu avantaje fiscale in sectorul constructii
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCastiga o masina electrica Tesla Model 3
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai multCare sunt tendintele pe piata HR in 2021 si cum te adaptezi la ele
Citeste mai multPregatirea pentru reintoarcerea la birou
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multIntrebarile pe care ar trebui sa le pui intotdeauna la un interviu de job
Citeste mai multUn nou mod de a munci pentru peste 70% dintre români, în urma efectelor pandemiei
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multAlimentatia in timpul verii - ce sa consumi ca sa faci fata caldurii si sa ai randament la serviciu
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multIdei de destinatii linistite din Romania pentru vacanta in siguranta cu familia
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multComunicarea nonverbala - cum o interpretezi si ce secrete poate ascunde
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multSchimbari legislative aplicabile biletelor de valoare emise de Up Romania, incepand cu anul 2022
Citeste mai multVesti bune! Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 20,17 la 30 lei
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multUp Romania obtine certificatul “Great Place to Work” pentru al doilea an consecutiv
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multCum sa reduci costurile de recrutare prin employer branding
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multTraditii si obiceiuri la locul de munca pentru ziua de 8 martie
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Urmareste-ne pe