

Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
- Oamenii de succes pot fi modele de urmat
- Cel mai des intalnite obiceiuri ale oamenilor de succes
- Alte obiceiuri pe care oamenii de succes le adopta
Oamenii de succes pot fi modele de urmat
Sunt foarte multe teorii care sustin faptul ca ar trebui sa urmarim mai mult ce fac ceilalti oameni pe care ii admiram, pentru a obtine rezultatele lor. Pe de o parte, doar pentru ca am prelua si noi anumite obiceiuri nu inseamna ca am si realiza acelasi tip de business sau ca am intelege pe deplin ce trebuie sa facem ca sa avem succes.
Pe de alta parte, suntem influentati de media celor cinci oameni cu care ne petrecem timpul cel mai mult. Obiceiurile noastre sunt determinate si de comunitatile din care facem parte. Iar aceste obiceiuri nu tin atat de mult de motivatia temporara pe care o avem, ci pe cat de mult le identificam cu noi insine.
Cel mai des intalnite obiceiuri ale oamenilor de succes
Merita sa urmarim aceste obiceiuri pentru a lucra la dihotomia dintre cine ne dorim sa fim si cum actionam. Daca ne dorim sa fim alergatori de elita, dar nici nu iesim din casa, atunci avem nevoie sa vedem care sunt obiceiurile atletilor de succes. Daca dorim sa avem afacerea noastra, dar lucram doar 8 ore pe zi ca angajati si nu ne documentam deloc in rest, atunci probabil nu vom deveni curand antreprenori.
Organizare
.jpg)
Organizarea este de multe ori perceputa negativ de catre majoritatea celor care spun ca isi doresc sa fie spontani, sa aiba o viata plina, pe care sa o traiasca la maximum. Ironia este ca atunci cand nu iti stapanesti pe deplin timpul si nu ai un management al lui, rareori reusesti sa fii spontan si sa te bucuri de tot ceea ce ti-ai dori sa faci.
Ceea ce ii deosebeste pe oamenii de succes de cei care sunt mai degraba victime ale timpului lor este atitudinea proactiva. Daca mereu cei din jur iti determina programul, atunci atitudinea este reactiva. Daca stabilesti ce vrei sa faci maine, saptamana viitoare sau anul acesta si imparti acest lucru pe ore, atunci abordezi proactiv timpul tau.
Majoritatea lumii este sceptica la calendare, agende si organizare. Paradoxul este ca pe masura ce organizezi mai bine timpul tau vei capata mai mult control si mai mult timp pentru spontaneitate, pentru a le face pe toate, pentru a duce la bun sfarsit lucrurile la care doar visai.
Relaxare
Daca ne ocupam de organizare, atunci vom avea un timp destinat si relaxarii. Fara aceasta componenta, nu vom avea o gandire limpede, care sa poata continua gandirea obiectiva si rationala. Oamenii de succes practica tenisul sau anumite sporturi nu doar pentru networking, ci si pentru nevoia de relaxare si libertate independenta de restul lucrurilor din viata lor.
Este important sa intelegem aici ca daca vom opta pentru „relaxare spontana” ne vom simti mereu vinovati sau in urma cu termenele limita pentru a ne relaxa complet. Insa daca ne vom respecta organizarea si programul intocmit, atunci ne vom putea desprinde complet de stres si sa fim prezenti in momentele dedicate placerilor personale.
Ingrijire personala
Chiar si intr-o intalnire pe Skype sau Zoom, un om de succes va folosi parfum. Deoarece nu este vorba de aparente, ci de cum se simte el cu sine insusi. Sunt foarte putine cazurile in care am putea ramane toata ziua acasa in pijamale, iar starea noastra de spirit sa fie ridicata, productivitatea marita si rezultatele concrete. Pozitia corpului si infatisarea ne inspira si ne trimit semnale in legatura cu potentialul nostru. De aceea, un om de succes va alege obiceiul de a fi mereu gata pentru o noua provocare, avand incredere in propria aparenta.
Initiativa
La fel ca in cazul organizarii, diferenta dintre proactivitate si reactivitate este specifica pentru antreprenorii de succes. De fapt, daca ar fi sa alegem o reteta a succesului, probabil acest punct ar fi cel mai relevant.
Un om de succes, sau pur si simplu o persoana care a avut succes in afacerile sale este cineva care la un moment dat a avut initiativa de face lucrurile diferit, de a crea ceva, de a incerca ceva nou. Afaceristii de succes se uita in jur si au idei despre cum ar putea imbunatati sistemele, despre cum se pot face lucrurile altfel decat pana acum, despre cum ar putea simplifica proceduri.
Toate ideile de care ne bucuram zilnic si ne fac viata mai usoara sunt o marturie a celor care au avut initiativa nu doar de a le gandi, ci si a le implementa. Iar daca ii iei un interviu unui antreprenor, acesta va spune ca a avut zeci de idei carora nu le-a dat viata, dar acelea pentru care a aplica initiativa au facut diferenta.
Atitudine pozitiva
.jpg)
Fie ca este vorba de cum sa ai succes in viata sau in afaceri, atitudinea pozitiva conteaza mult. A nu se confunda cu optimismul nefondat, ci mai degraba cu spiritul de a cauta solutii si a crede ca mereu se poate face ceva. A te uita la sisteme si a crede ca lucrurile se pot face mai bine nu este irational, ci arata curiozitate si pasiune.
Atitudinea pozitiva nu este despre a vedea totul in roz, ci despre a nu ne victimiza atunci cand suntem nemultumiti. De a crede ca putem schimba lucrurile in mai bine.
Networking
Afacerile par intotdeauna mai usoare atunci cand cunosti multa lume si creezi legaturi profesionale. Desi pentru multi introverti acest pas pare unul neplacut, el face diferenta atunci cand vine vorba de business, clienti si colaborari. Antreprenorii nu ezita in a participa la evenimente, a cunoaste oameni noi si a povesti despre proiectele lor. De aceea si uneori aceste cercuri par unele inchise.
Economisire
Se spune ca oamenii saraci cheltuie uneori mai multi bani decat cei bogati. Cantitativ, probabil ca lucrurile nu sunt asa, insa zicala se refera la modul precar de a gestiona banii. Oamenii de succes sunt mai putin tentati sa iti satisfaca toate dorintele de consum si mai orientati pe a produce mai mult, pe a obtine noi surse de venituri. Afaceristii tind sa investeasca si sa economiseasca, neconsumand tot venitul obtinut in luna respectiva.
Trezit dimineata devreme
Acest lucru a devenit aproape o moda, si de aceea poate parea cliseic. Trezitul la 5 dimineata nu este despre „devreme”. Este despre a castiga un timp (un numar de ore) si o perioada a zilei (in care este putin probabil sa te intrerupa cineva) care pot face diferenta fata de cei din jur, care confera claritate. Trezitul matinal presupune si culcatul mai devreme, ceea ce garanteaza un somn mai bun. Nu este suficient doar sa te trezesti devreme, ci sa valorifici acel timp prin citit, sport, planificare, scriere, documentare sau ce anume te ajuta in a fi mai productiv.
Citit / Documentat
Ce fac toti oamenii de mai sus care se trezesc dimineata devreme? Majoritatea folosesc acel timp pentru a citi si a se documenta mai mult. Rareori vei cunoaste un antreprenor de succes care sa nu citeasca si sa nu aiba o sete de cunoastere care-l determina mereu sa invete lucruri noi. Aceasta educatie autonoma si informala aduce perspective noi si ii ajuta pe oamenii de succes sa invete si din experientele celorlalti.
Activitati caritabile
Pay it forward/ Give it back pot veni din dorinta sincera de a contribui catre anumite cauze sau pur si simplu din dorinta de PR de a te asocia cu ele.
Alte obiceiuri pe care oamenii de succes le adopta
Prioritizat
.jpg)
Matricea Urgent/ Important te ajuta sa evidentiezi, in primul rand, lucrurile care sunt si importante, si urgente. Odata ce acestea sunt prioritizate, matricea te ajuta sa nu te concentrezi doar pe restul lucrurilor urgente, dar neimportante, ci pe lucrurile importante, dar pe care le amanam de mult timp, din cauza lipsei urgentei. Acelea pot fi programari la dentist, instrumente de invatare, cursuri care ne ajuta sa dobandim skill-uri noi.
Multi oameni tind sa se concentreze pe lucrurile urgente, intr-un spirit reactiv. Oamenii de succes sunt proactivi cu lucrurile importante, chiar daca nu sunt urgente, tocmai pentru a evita ca ele sa ajunga critice.
Provocari noi, pregatite de riscuri
Atunci cand ni se pare ca un an a trecut extrem de repede este pentru ca toate zilele au semanat intre ele, iar noi am iesit foarte putin din aria de confort. Dar atunci cand suntem dornici sa exploram lucruri noi, sa raspundem la provocari sau sa alegem neobisnuitul simtim ca traim mult mai mult, datorita lucrurilor pe care le experimentam si invatam. Obiceiurile oamenilor de succes includ receptivitatea la necunoscut, deoarece acolo exista mereu potential de explorat.
Toate aceste obiceiuri zilnice ale afaceristilor de succes sunt doar o parte dintre lucrurile stabilite clar in viata lor. In acelasi timp, experientele antreprenorilor contin o doza de risc, dar obiceiul de a se documenta ii ajuta sa ia decizii calculate si a face diferenta dintre potential si inconstienta.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 02-07-2020
Data actualizarii: 10-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe