

Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
- Beneficiile coachingului pentru angajati
- Rolul si atributiile unui coach intr-o companie
- Cand are compania nevoie de un coach
- Diferenta dintre coaching si mentorat
- Metode practice pentru a stimula creativitatea
Beneficiile coachingului pentru angajati
Dezvoltarea angajatilor cu potential crescut
Crearea unei echipe de leadeship mai puternice

Dezvoltarea abilitatilor de comunicare
- Lipsa comunicarii
- Viteze diferite de dezvoltare
- Directii diferite de dezvoltare
- Comunice asertiv
- Sustina o idee, nu o persoana
- Combata o idee, nu o persoana
- Sa dezbata inteligent, cu o miza concreta
- Medieze eventualele conflicte pe care le au in interiorul echipei
- Vada buna functionare a echipei ca pe un obiectiv, dincolo de orgolii personale.
Rezolvarea problemelor
Dezvoltarea si atingerea obiectivelor pe termen lung
Imbunatatirea performantei

Rolul si atributiile unui coach intr-o companie
Rolul unui coach
Obiectivele urmarite de un coach la angajatii unei companii
Cresterea productivitatii
Performanta mai buna
Angajament
Cresterea gradului de satisfactie la locul de munca
Imbunatatirea relatiilor de munca
Cand are compania nevoie de un coach

Probleme de comunicare
Angajati demotivati, care nu mai respecta deadline-urile
Retentie scazuta
Probleme legate de viziune
Diferenta dintre coaching si mentorat
Metode practice de a stimula creativitatea
Creativitatea este, in linii generale, procesul prin care sunt generate noi idei sau concepte, sau prin care mintea asociaza idei si concepte existente. In viata de zi cu zi, creativitatea este implicata in viata noastra atunci cand cream un outfit pentru a ne imbraca, alegem un mod nou de a raspunde la o intrebare, spunem o gluma sau povestim legatura dintre doua carti diferite, pentru ca am gandit lucruri comune si le-am pus intr-un nou punct de vedere.
Care sunt beneficiile creativitatii pentru angajati
Intr-o companie, angajatii pot fi sau nu in joburi care necesita creativitate. Indiferent de natura postului lor, creativitatea este intotdeauna un semn pozitiv. Ea implica curiozitate, energie, vitalitate mentala, iar faptul ca un angajat doreste sa-si exercite sau dezvolte creativitatea in viata profesionala sau personala arata ca el este satisfacut la locul de munca.
Pentru un angajator are sens sa incurajeze creativitatea angajatilor sai, deoarece vor sustine nevoia acestora de dezvoltare, apreciere si respect. Iar acestia vor avea o stare de spirit buna pentru a performa si vor aduce sugestii si idei noi, utile, la locul de munca.
Instrumente de lunga durata ce stimuleaza creativitatea
Creativitatea este, intr-un fel, opusul sentimentului de supravietuire. Creierul nostru foloseste resurse diferite pentru a gasi forme de subzistenta, fata de a crea diverse forma de arta, concepte sau idei. De exemplu, cineva care se lupta zilnic cu probleme financiare va avea mai putina dispozitie emotionala pentru a desena, pe cand cineva care va avea nevoile de baza acoperite va fi mult mai predispus sa creeze ceva nou.
Climatul pozitiv
Atmosfera face o mare diferenta in starea de spirit a unui angajator: o atmosfera tensionata induce o stare, stres si supravietuire, pe cand una placuta si sanatoasa va stimula productivitatea, relaxarea si creativitatea.
Sentimentul de siguranta
Daca un angajat se va teme zilnic ca s-ar putea sa isi piarda jobul, ca managerul ar putea sa-i vorbeasca urat sau va fi controlat si gresi la fiecare pas, isi va petrece timpul fiind anxios si iritat de aceste aspecte. De aceea, sentimentul de siguranta intr-o companie va fi mereu un teren propice pentru a stimula creativitatea angajatilor, care vor avea suficient spatiu mental sa o exerseze.
Autonomie
O companie orientata pe progres va dori angajati autonomi, autodidacti si cu spiritul gandirii proprii si libere. Un angajat pe care trebuie sa-l controlezi in permanenta nu va avea initiativa si nici nu va sti ce sa faca atunci cand se confrunta cu orice situatie noua, nu va aduce perspective noi si nu va propune ca lucrurile sa fie facute diferit pentru mai multa eficienta.
Tehnici de stimulare a creativitatii
Putine lucruri ne blocheaza asa de tare precum momentele in care avem nevoie sa fim creativi, sa scriem, sa ne exprimam gandurile si trairile, sa fim originali si sa venim cu o noua perspectiva. Numai faptul ca trebuie sa facem aceste lucruri deja ne aduce anxietate, stres, frica, dorinta de a amana acest lucru. Mai jos sunt mai metode prin care recomandam sa trecem de zidul initial si sa ajungem la un proces creativ si eficient.
Metoda Brainstorming
Cu siguranta ai trecut deja prin brainstorminguri la locul de munca, de studiu sau in alte intalniri informale. Ce este important sa stii legat de brainstorminguri este ca ele reprezinta ocazii de a imbina idei, astfel ca nici una nu este considerata o idee nepotrivita. Brainstormingurile pleaca de la premisa ca fiecare propunere poate duce pe altcineva cu gandul la o varianta si mai buna, astfel ca fiecare aport este primit cu respect si deschidere.
Brainstormingurile pot realiza analize SWOT, pot fi abordate invers (in loc sa rezolve probleme, se gandesc la ce ar putea cauza probleme, pentru o perspectiva diferita), incearca sa raspunda la intrebari de tipul Cine, ce, unde, cand, de ce si cum si intotdeauna incurajeaza aportul tuturor participantilor.
Metoda Delphi
Un mod creativ de a prevedea viitorul - asa poate fi descrisa metoda Delphi. Fie ca este vorba de impactul tehnologiei asupra urmatorilor ani, modul in care se va dezvolta stiinta sau cum va receptiona societatea anumite schimbari, metoda foloseste liste de intrebari bine gandite pentru a facilita accesul la noi puncte de vedere.
Mintea noastra lucreaza mai bine atunci cand primeste noi perspective, atunci cand verbalizeaza necunoscutul, sau atunci cand i se pun intrebarile potrivite. Spre deosebire de brainstorming, in aceasta tehnica participantii nu interactioneaza, ci fiecare are acces la punctele de vedere ale celorlalti abia dupa ce cu totii au completat si raspuns la intrebari.
Metoda Philips
Metoda 6-6: doar sase participanti, in doar sase minute. Aceasta metoda planuieste, practic, un sprint al creierului pentru participantii implicati, care nu vor tinde sa piarda timpul cu momente moarte, ci vor lucra intens, incercand sa aduca in minutul destinat lor cele mai bune idei. Timpul este suficient de scurt astfel incat fiecare sa se simta motivat, iar numarul de participanti optim astfel incat sa nu para nici aglomerat, nici un grup fara nici o idee.
Acest mod de a rezolva probleme si a aduce idei creative este similar si cu elevator pitch, in care iti imaginezi ca ai nimerit in lift cu un investitor si trebuie sa ii prezinti ideea ta pana cand liftul va ajunge la etajul acestuia. Nu vei mai pierde timpul si vei prezenta in cateva propozitii planul tau astfel incat sa fie cat mai vandabil si atragator.
Metoda analizei valorii
In analiza valorii se trece prin 6 etape: Informatie, Functionalitate, Creative, Evaluare, Dezvoltare si Prezentare. Dupa ce primii doi pasi sunt stabiliti, pasii 3, 4, 5, 6 sunt repetati pana proiectul este considerat perfect.
Metoda aceasta este ideala pentru proiectele ample, pentru managementul software, pentru etapele intregi de dinaintea, din timpul si de la sfarsitul proiectelor.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 19-11-2021
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe