

Schimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
- Informatii generale despre ce schimbari sa faci pentru a-ti proteja businessul pe termen lung
- Atitudinea pe care trebuie sa o adopti ca manager
- Atitudinea pe care trebuie sa o adopti fata de angajat
- Greseli de evitat
Informatii generale despre ce schimbari sa faci pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Cum definesti un business de succes? Nu este mereu vorba despre cifra de afaceri, listarea la bursa sau profitul pe care-l obtii la sfarsitul anului. Majoritatea antreprenorilor definesc un business de succes prin doua mari conditii: acea afacere a adus un produs sau serviciu care diferenta in comunitatea in care activeaza si totodata a creat locuri de munca si echipe care au imbunatatit viata acelor angajati.
Atitudinea pe care trebuie sa o adopti ca manager
Responsabilitatea unui manager este uriasa atunci cand vorbim despre un business etic si de succes. Nu vrei sa faci compromisuri sau scurtaturi, lansand produse ieftine. Nu vrei sa periclitezi viata profesionala a angajatilor tai sau sa ai un scandal de imagine. De cele mai multe ori, angajatii vor depinde de afacerea ta prin creditele bancare pe care le au, prin linistea unui loc de munca, prin interactiunile pe care le au cu colegii si loialitatea resimtita fata de business-ul creat.
.jpg)
Implica-te in echipa
Echipa unui business este o familie profesionala, in care spiritul nu poate fi unul unit daca nu este toata lumea implicata. Angajatii percep managerul ca pe un lider care ii ghideaza profesional, astfel ca implicarea acestuia face o diferenta enorma. De la deciziile critice, pana la atitudinea umana din viata de zi, este important ca managerul sa fie investit in echipa sa precum intr-o familie pe care o dezvolta.
Conecteaza-te la noutati
Atunci cand angajatii tai iti semnaleaza ca esti demodat, in urma cu noutatile, nu esti conectat la trenduri sau le tehnologie, esti deja in pericol. Echipa nu ar trebui sa simta ca organizatia din care face parte o tine in loc, ci ca este in pas cu noutatile relevante din industria in care activeaza. Fie ca e vorba de decizii mari de business sau de programe folosite, managerul este primul care ar trebui sa aiba initiativa de a aplica profesionist ultimele noutati in materie de business.
Actioneaza
Un lider si un manager se distinge nu doar prin viziune, ci si prin actiune. Unul dintre pericolele cunostintelor si documentarii este sa te mentina in rolul de observator al datelor, in loc de factor determinant. Exista uneori un risc in actiune, insa exista intotdeauna unul in a nu face nimic si a amana lucrurile care ar dezvolta afacerea ta. Odata ce esti la curent cu noutatile si analizezi datele, hotaraste care sunt masurile care ar ajuta afacerea ta sa se dezvolte.
Largeste-ti constant network-ul (reteaua)
Ce fac ceilalti antreprenori din domeniu? Care sunt clientii cu care ai putea colabora cu succes? Care sunt evenimentele relevante la care ai putea participa pentru a dezvolta legaturi profesionale? Cum procedeaza ceilalti lideri pentru a-si motiva angajatii? Toate acestea sunt intrebari la care un manager ar trebui sa cunoasca si implementeze raspunsurile. Reteaua profesionala de cunostinte te ajuta sa nu ramai izolat in bula afacerii tale, ci sa ai o privire de ansamblu asupra a ce inseamna business, motivatie si succes.
Atitudinea pe care trebuie sa o adopti fata de angajati
Motivarea constanta a angajatilor
Poti citi mai multe si aici despre tehnicile de motivare a angajatilor. Acestia raspund pozitiv la obiective concrete, discutii deschise, franchete, coerenta si respect. Motivarea constanta este un task suplimentar in viata unui manager si chiar daca de multe ori nu va parea urgenta sau prioritara, ea este mereu importanta. Motivarea angajatilor contribuie la retentia si unitate echipei, dar si la costurile optime ale organizatiei.

Retentia angajatilor
Timpul si resursele financiare investite intr-un om nou sunt mult mai mari decat cele pentru a pastra un angajat fericit. Daca un angajat simte ca se dezvolta in organizatia din care face parte, ca este respectat, ca are valorile aliniate cu cele ale managerilor sai, atunci el nu se va gandi in permanenta la noi interviuri si recrutari. De cele mai multe ori un angajat se gandeste sa plece de la jobul sau din cauza unor frustrari acumulate, a unui sentiment ca bate pasul pe loc sau a nepotrivirii cu cultura organizationala. Dar un mediu dinamic si orientat pe crestere va contribui exponential la retentia angajatilor.
Acorda beneficii extrasalariale
Ia in calcul si beneficiile pe care generatia millennial le percepe relevante, uneori chiar mai relevante decat salariul propriu zis. Respectarea timpului liber, a programul si spatiului flexibil, incurajarea hobby-urilor si pasiunilor, beneficiile la sali de sport, cursuri de dezvoltare sau obiceiuri sanatoase sunt apreciate in ziua de astazi, fiind un semn al unei culturi organizationale cu care angajatii se pot identifica. Astfel ei se simt inclusi intr-o poveste care li se potriveste, nu doar angajatii unui sef.
Alte modalitati de a acorda beneficii extrasalariale sunt prin cardul de masa, cardul de vacanta sau cardul cultural. Acestea sunt impozitate diferit, iar angajatii observa respectul pe care compania il acorda pentru pasiunile si timpul lor liber. Cardurile pot fi folosite in toate cumparaturile din domeniul respectiv si creeaza o unitate specifica pentru echipa ta.
Implica-i in cat mai multe activitati
Cat de conectati sunt angajatii la misiunea organizatiei tale? Petrec si timp impreuna, in teambuildinguri sau in iesiri in care se cunosc mai bine? Sunt ei parte din deciziile organizatiei de a merge mai departe si a trece la nivelul urmator?
Atunci cand angajatii se simt neinclusi in deciziile importante ale afacerii, loialitatea lor fata de business scade. Vor vedea rolul lor in echipa doar ca pe un job pe care il pot schimba oricand, si nu ca pe o contributie semnificativa intr-o afacere de succes.
Greseli de evitat
Nu iti verifici clientii
Clientii formeaza o relatie cu compania ta. Pe de o parte, sunt influentati de imaginea brandului pe care l-ai dezvoltat. Pe de alta, au o relatie efectiva cu o persoana, iar atitudinea aceasta determina ceea ce simt si cred despre businessul tau. La fel ca in orice relatie, este important ca nevoile si asteptarile sa fie comunicate, sa aduci lucruri noi in relatia cu clientii si sa verifici daca ei sunt multumiti de ceea ce ati construit.
Nu esti atent la schimbarile din piata
Trendurile din domeniul tau si noutatile din zona de IT te influenteaza mereu. Atunci cand nu actionezi conform cu piata in care activezi vei fi probabil depasit de cei care implementeaza deja alte tipuri de plati online, siteuri, aplicatii, servicii, moduri de a motiva angajatii.
Iti acorzi un salariu consistent
Acest lucru suna aparent foarte bine, insa ai nevoie de un consultant financiar care sa analizeze impactul unui salariu disproportionat mai mare in contabilitatea firmei. Dezechilibrul poate face un manager sa para dezinteresat de echipa sa, sau chiar de finantele si binele companiei.
Neglijezi importanta promovarii
Statutul social si profesional este o nevoie dobandita inevitabil din povestile cu care crestem, din societatea in care ne aflam. Progresul este un instinct al mintii umane, pe care aceasta il cauta in orice sistem.
Este important sa eviti urmatoarele greseli in ceea ce priveste promovarea:
- Sa nu ai un sistem bine implementat, astfel incat angajatii sa nu stie in ce perioada se intocmesc evaluarile si ei pot promova
- Sa amani aceste etape, astfel incat angajatii sa simta ca asteapta in van si nu au un viitor in organizatia ta.
Angajezi oameni talentati, dar cu atitudinea gresita
Atunci cand recrutezi o noua persoana in echipa ta, ai nevoie de un profil concret. Acela nu contine doar abilitatile si experienta sa, ci si atitudinea si obiectivele pe care le are in organizatia ta. Un antreprenor de succes are nevoie de profiluri responsabile, dornice de dezvoltare, orientate pe proactivitate si spirit de echipa. Orice dezechilibru dintr-un profil poate umbri alte calitati si skilluri pe care un angajat le are.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 19-06-2020
Data actualizarii: 10-07-2025
Iti recomandam si:

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai mult
Strategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai mult
Reducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai mult
Cum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai mult
Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai mult
Strategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai mult
Ghid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai mult
Despre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai mult
Cum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai mult
Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai mult
Motivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai mult
Idei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai mult
Cultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai mult
Idei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai mult
Idei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai mult
Top destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai mult
De ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai mult
Evaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai mult
Ce isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai mult
Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai mult
Idei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai mult
Lucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai mult
Obiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai mult
Cand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai mult
Ce este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai mult
Cum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai mult
Employee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai mult
9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai mult
De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai mult
Cum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai mult
Cum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai mult
Cum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai mult
Micromanagement vs macromanagement
Citeste mai mult
Idei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai mult
Reconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai mult
Up Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult
8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai mult
Ce inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai mult
Digital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai mult
Curiozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai mult
De ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult
5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai mult
Cum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai mult
Vacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai mult
UP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai mult
Cum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai mult
Lucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai mult
Cele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai mult
Digitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai mult
Totul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai mult
Programele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai mult
Ce cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai mult
Up Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai mult
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai mult
Up Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai mult
De ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai mult
Employer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai mult
Burnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai mult
Valoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai mult
Beneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai mult
Importanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai mult
Eficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai mult
Cum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai mult
Cum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai mult
Cum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai mult
Ce inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai mult
Beneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai mult
Impactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai mult
Importanta agriculturii ecologice
Citeste mai mult
Avantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai mult
Cum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai mult
Sanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai mult
Beneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai mult
Up Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai mult
Siguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai mult
Platile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai mult
Descopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai mult
Cresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai mult
Studiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai mult
Up Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Up Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai mult
Peste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai mult
Locurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai mult
Deconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai mult
Olimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai mult
Beneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai mult
Beneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai mult
Beneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai mult
Cele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai mult
Cum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai mult
Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai mult
Cum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai mult
Zile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai mult
Zile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai mult
Cum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai mult
Cum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai mult
Ghid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai mult
Cum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai mult
Cum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai mult
Cum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai mult
Cum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai mult
Cum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai mult
Avantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai mult
Cum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai mult
Cum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai mult
Strategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Tichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza - Tichetele sociale pentru sprijin educational – o resursa pentru viitor. Afla care sunt conditiile de acordare si cum functioneaza
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe

