Intrebari frecvente

Informatiile de care ai nevoie pentru a intelege pe deplin avantajele solutiilor noastre

Informatiile de care ai nevoie pentru a intelege pe deplin avantajele solutiilor noastre

Aici gasesti raspunsuri la cele mai des intalnite intrebari. Daca informatia pe care o cauti nu se regaseste aici, contacteaza-ne si te vom ajuta cu placere.

Cand s-a modificat legea tichetelor?

Tichetele de masa sunt reglementate in prezent de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare publicata in Monitorul Oficial nr. 599 din 13/07/2018, actualizata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 114/2018. In Monitorul Oficial 24 din 09/01/2019 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Cat timp sunt valabile tichetele de masa?

Tichetul de masa este valabil in anul calendaristic in care a fost emis, cu exceptia tichetului emis in perioada 1 noiembrie - 31 decembrie, care poate fi utilizat pana la data de 31 decembrie a anului urmator.

Tichetele de masa se impoziteaza?

Pentru companii, tichetele de masa ofera deductibilitate 100 % la calculul impozitului pe profit si sunt scutite de la plata contributiilor sociale. Salariatilor li se va aplica insa impozitul pe venit de 10%.

Cum se calculeaza impozitul pe venitul din tichetele de masa?

Impozitul pe veniturile din salarii, in care sunt incluse si tichetele de masa, se determina prin aplicarea cotei de 10% asupra bazei de calcul astfel: Venit brut - Contributiile sociale obligatorii aferente - Deducerea personala - Cotizatia sindicala - Contributiile la fondurile de pensii facultative - Primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de angajati + Valoarea nominala a tichetelor primite de salariat.

Pot sa modific numele angajatului din online?

Da, platforma Up Online in care efectuezi comenzile pentru tichetele de masa este disponibila 24h/24, 7 zile/7 si iti permite sa adaugi, elimini sau sa modifici datele angajatilor.

Pot da comanda si de tichete cu alta valoare?

Da, poti comanda tichete de diverse valori. Totusi, pentru a te asigura ca angajatii tai sunt pe deplin multumiti, sfatul nostru este sa acorzi tichete de valoare egala, in cuantumul maximal prevazut de lege.

Pot comanda pentru unii angajati tichete de masa pe hartie si pentru altii carduri de masa?

Da, poti alege sa acorzi tichete Up Dejun pe hartie pentru anumite categorii de salariati si carduri Up Dejun pentru alte categorii.

Cat timp sunt valabile tichetele de masa?

Tichetele de masa pot fi folosite pe tot parcursul anului calendaristic al emiterii lor. Exceptie fac tichetele emise in intervalul 01.11 – 31.12, caz in care tichetele pot fi folosite pana la data de 31.12 a anului urmator.

Unde pot folosi tichetele?

Tichetele de masa Up Dejun pot fi folosite in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Dejun din locatiile comerciantilor afiliati.

Am tichete expirate, le pot trimite sa-mi dati altele?

Tichetele tale iti sunt acordate de angajatorul tau si nu pot fi inlocuite decat in perioada de valabilitate a acestora, in cazul unor defecte sau deteriorari. Foloseste tichetele in perioada lor de valabilitate pentru a putea profita de sumele primite.

Cum obtin rambursarea tichetelor?

Odata ce ai colectat tichetele, transmite-le catre Up Romania, iar noi ti le vom achita in termenul prevazut in contract. Poti sa trimiti tichetele prin curier folosind platforma Up Online sau sa le depui personal la sediul nostru.

In cat timp mi se ramburseaza tichetele?

Iti rambursam tichetele in maximum 30 de zile de la receptionarea lor.

Produsele nealimentare pot fi achitate cu tichetele de masa?

Legea 165/2018, cu modificarile si actualizarile ei ulterioare, interzice acceptarea tichetelor de masa pentru plata produselor nealimentare, a tigarilor si a bauturilor alcoolice.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Tichetele de masa expirate trebuie sa ajunga la noi in maximum 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe acestea pentru a-ti fi rambursate. Dupa depasirea acestui interval dat, nu mai poti primi contravaloarea acestora.

La ce numar de telefon pot suna utilizatorii de carduri?

Beneficiarii de cardul de masa emise de Up Romania ne pot contacta la numarul de telefon 021. 402. 82.23 de luni pana vineri, intre orele 8:30-17:30.

In cat timp ajung cardurile si PIN-urile?

Cardurile noi si PIN-urile pe hartie iti vor parveni in maximum 7 zile lucratoare de la data incasarii.

Pot incarca si tichete cadou pe cardul de masa?

Legea 165/2018 prevede folosirea unui singur suport electronic pentru fiecare tip de tichet acordat. De asemenea, ea prevede suport electronic si pentru tichetul cadou. Astfel, ai la dispozitie suporturi electronice atat pentru tichetele de masa Up Dejun, cat si pentru tichetul cadou, Up Cadou.

In cazul in care am ales pentru angajati PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Daca ai ales deja un tip de PIN, nu il poti obtine si pe celalalt. Recomandarea noastra e PIN-ul prin IVR, pentru ca este mai sigur si mai usor de folosit de catre angajati.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Daca vrei sa optezi pentru PIN-ul pe hartie, e suficient sa ne anunti printr-un e-mail la adresa info@upromania.ro.

Tichetele de masa pe suport electronic au aceleasi avantaje fiscale ca si tichetele de masa pe hartie?

Da, tichetele de masa pe suport electronic iti ofera aceleasi facilitati fiscale ca si tichetele de masa pe suport hartie: deductibilitate 100 % la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale.

Se pot face plati online cu cardul de masa?

Da, Prevederile referitoare la plata online cu cardurile de tichete au fost introduse prin Legea 165/2018.

Unde pot folosi cardul?

Cardul de masa Up Dejun poate fi folosit in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Dejun din locatiile comerciantilor afiliati.

Cum ma pot loga in aplicatia mobila?

Daca nu te-ai logat niciodata in aplicatia mobila sau daca te-ai logat, insa nu ti-ai modificat parola dupa prima logare, te poti loga folosind ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre de pe card. Daca ti-ai pierdut parola aleasa dupa prima logare, te rugam sa soliciti o noua parola direct din aplicatie, prin optiunea ‘Am uitat parola’.

Cat timp sunt valabile sumele de pe cardul de masa?

Sumele incarcate pe cardul Up Dejun sunt un an de la data incarcarii pe card.

In cazul in care am PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Optiunea pentru modalitatea in care primesti PIN-ul apartine angajatorului tau. Poti primi o singura varianta de PIN, prin hartie sau prin IVR.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Poti sa te adresezi angajatorului tau pentru a solicita modificarea optiunii pentru PIN prin IVR in PIN prin hartie, insa aceasta optiune trebuie sa fie valabila pentru toti colegii tai din cadrul companiei.

Se pot face plati online cu cardul de masa?

Da, prevederile referitoare la plata online cu cardurile de tichete au fost introduse prin Legea 165/2018.

Cum pot recupera pin-ul?

Daca angajatorul tau a optat pentru PIN pe hartie, te vei adresa acestuia pentru a solicita reemiterea PIN-ului pe hartie. Daca ai obtinut PIN-ul prin IVR, poti cere reemiterea printr-un apel la 021.402.82.23.

De ce nu am primit sms?

Te poti adresa angajatorului tau pentru a verifica daca este vorba despre o disfunctionalitate tehnica sau daca acesta a renuntat la optiunea SMS. In acest din urma caz, iti poti verifica istoricul tranzactiilor in aplicatia mobila.

Care sunt pasii de logare in contul online?

Accesezi www.uponline.ro, sectiunea Utilizator. Folosesti la prima logare ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre pentru card in ambele campuri – Utilizator si parola si, ulterior, iti poti modifica parola.

Pot schimba codul pin?

Codul PIN ramane valabil pe toata durata de valabilitate a cardului. In cazul in care l-ai pierdut, poti cere reemiterea lui angajatorului (in cazul PIN-ului pe hartie) sau ne poti contacta la telefon 021.402.82.23 (in cazul PIN-ului prin IVR).

Trebuie sa am internet ca sa pot folosi aplicatia?

Da, este necesar accesul la internet pentru a intra in aplicatia mobila.

La cat timp primesc banii in cont dupa efectuarea tranzactiei cu cardul de masa?

Vei primi banii la fel cum ii primesti pentru orice tranzactie efectuata cu cardul in magazinul tau. Verifica la banca de la care ai POS-ul care este termenul in care ti se vor vira banii pentru tranzactiile cu cardul efectuate la POS. De obicei, bancile vireaza banii a doua zi.

Cine imi vireaza banii?

Vei primi banii de la banca de la care ai POS-ul pentru ca platile vor fi transferate de UP Romania.

Trebuie aprobare/setare din partea bancii care mi-a pus la dispozitie POS-ul pentru a putea incasa cu cardul de masa?

Orice POS inrolat in reteaua Mastercard accepta plati cu cardul de masa Up Dejun, fara a fi necesara o aprobare sau setari din partea bancii acceptatoare. Cu toate acestea, este necesar sa transmiti catre Up Romania MID/BID pentru a putea accepta la plata cardurile emise de Up Romania. De cate ori se modifica MID/BID trebuie sa comunici catre Up Romania noile informatii.

Mi se ofera un raport la final de luna cu tranzactiile efectuate?

Da, poti extrage un raport cu tranzactiile efectuate in anumite intervale de timp din contul tau de partener afiliat de pe www.uponline.ro.

Comisionul se retine la tranzactie sau se plateste ulterior?

Comisionul nu se retine din valoarea tranzactiei, vei primi prin intermediul bancii de la care ai POS-ul, intreaga valoare a tranzactiei. Pentru comision, Up Romania iti va emite factura. Valoarea facturii se poate deduce din valoarea tichetelor pe suport de hartie pe care le-ai trimis catre Up Romania iar in cazul in care nu ai returnat tichete pe suport hartie va trebui sa efectuezi plata prin virament bancar.

Produsele nealimentare pot fi achitate cu cardurile de masa?

Acceptarea tichetelor de masa pentru plata produselor nealimentare, a tigarilor si bauturilor alcoolice este interzisa prin Legea 165/2018.

Daca fac contract de afiliere cu Up Romania, pot incasa cu cardurile emise de catre toti emitentii de tichete valoare?

Este necesar sa inchei un contract cu fiecare emitent de tichete de valoare pentru a accepta la plata cardurile emise de acestia.

Voucherele de vacanta au avantaje fiscale?

Pentru companii, tichetele de masa ofera deductibilitate 100% la calculul impozitului pe profit si sunt scutite de la plata contributiilor sociale atat timp cat cuantumul acestora nu depaseste valoarea a sase salarii minime brute pe economie.

Cand s-a modificat legea tichetelor?

Voucherele de vacanta sunt reglementate in prezent de OUG nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanta, modificata de Legea 173/2015 si de normele de aplicare ale acesteia. Legea 165/2018 va intra in vigoare pentru voucherele de vacanta in anul 2021.

Cat timp sunt valabile voucherele de vacanta?

Voucherele de vacanta sunt valabile un an de la data emiterii, data de expirare fiind inscrisa pe acestea.

Pot folosi vouchere de vacanta la plata combustibilului?

Nu, voucherele de vacanta acopera cheltuielile pentru pachete turistice care au in componenta servicii de turism si agrement cu minimum o noapte de cazare.

Cum se calculeaza impozitul din voucherele de vacanta?

Impozitul pe veniturile din salarii, in care sunt incluse si voucherele de vacanta, se determina prin aplicarea cotei de 10% asupra bazei de calcul astfel: Venit brut - Contributiile obligatorii aferente - Deducerea personala - Cotizatia sindicala - Contributiile la fondurile de pensii facultative - Primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de angajati + Valoarea nominala a tichetelor primite de salariat.

Cat timp sunt valabile voucherele de vacanta?

Voucherele de vacanta sunt valabile un an de la data emiterii. Data de valabilitate este inscrisa pe tichet in format luna/an, tichetele fiind valabile pana la finalul lunii mentionate.

Unde pot folosi voucherele?

Voucherele Up Vacanta pot fi folosite in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Vacanta din locatiile partenerilor afiliati.

Am vouchere expirate, le pot trimite sa-mi dati altele?

Voucherele iti sunt acordate de angajatorul tau si nu pot fi inlocuite decat in perioada de valabilitate a acestora, in cazul unor defecte sau deteriorari. Foloseste-le in perioada lor de valabilitate pentru a putea profita de sumele primite.

Cum procedez pentru rambursarea tichetelor?

Foloseste una dintre cele doua modalitati de transmitere catre Up Romania a tichetelor colectate: prin curier, din platforma Up Online, sau prin depunere personala la sediul nostru. Odata ce voucherele sunt receptionate, ti se ramburseaza contravaloarea lor in termenul mentionat in contract.

In cat timp se ramburseaza tichetele?

In cel mult 30 de zile de la receptionarea lor, ti se ramburseaza contravaloarea tichetelor.

Ce alte produse sau servicii in afara celor turistice pot fi acceptate cu voucherul de vacanta?

Poti accepta plata cu vouchere de vacanta si pentru servicii de masa sau transport, atat timp cat in pachetul turistic achizitionat de posesorul tichetelor este prevazuta si o noapte de cazare.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Voucherele de vacanta expirate trebuie sa ajunga la Up Romania in maximum 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe acestea pentru a-ti fi rambursate. Dupa depasirea acestui interval dat, nu mai poti primi contravaloarea acestora.

La ce numar de telefon pot suna utilizatorii de carduri?

Posesorii de carduri de vacanta emise de Up Romania ne pot contacta la numarul de telefon 021. 402. 82.23 de luni pana vineri, intre orele 8:30-17:30.

In cat timp ajung cardurile si pinurile?

Cardurile noi Up Vacanta si PIN-urile pe hartie iti vor parveni in maximum 7 zile lucratoare de la data incasarii.

In cazul in care am ales pentru angajati PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

PIN-ul prin IVR este cel recomandat, pentru ca este mai sigur, modern si usor de folosit de catre beneficiari. Daca ai optat deja pentru aceasta optiune, nu mai poti obtine si PIN-ul pe hartie.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Trimite un e-mail la info@upromania.ro in care sa soliciti optiunea PIN-ului pe hartie.

Voucherele de vacanta pe suport electronic beneficiaza de aceleasi avantaje fiscale ca si voucherele pe hartie?

Da, voucherele de vacanta pe suport electronic iti ofera aceleasi facilitati fiscale ca si voucherele pe suport hartie: deductibilitate 100% la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale, daca sunt acordate in limita a 6 salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata.

Se pot face plati online cu cardul de vacanta?

Legea 165/2018 care prevede posibilitatea de plata online cu cardul de vacanta se aplica pe voucherele de vacanta din anul 2021.

Pot folosi vouchere de vacanta la plata combustibilului?

Plata combustibilului nu face parte din lista de cheltuieli acoperite de voucherele de vacanta. Acestea pot fi folosite pentru pachete turistice care cuprind servicii de turism si agrement cu cel putin o noapte de cazare.

La cat timp primesc banii in cont dupa efectuarea tranzactiei cu cardul de vacanta?

Vei primi banii la fel cum ii primesti pentru orice tranzactie efectuata cu cardul in magazinul tau. Verifica la banca de la care ai POS-ul care este termenul in care ti se vor vira banii pentru tranzactiile cu cardul efectuate la POS. De obicei, bancile vireaza banii a doua zi.

Cine imi vireaza banii?

Vei primi banii de la banca de la care ai POS-ul pentru ca platile vor fi transferate de Up Romania catre aceasta banca prin Master Card.

Trebuie aprobare/setare din partea bancii care mi-a pus la dispozitie POS-ul pentru a putea incasa cu cardul de vacanta?

Orice POS inrolat in reteaua Mastercard accepta plati cu cardul de vacanta Up Vacanta, fara a fi necesara o aprobare sau setari din partea bancii acceptatoare. Cu toate acestea, este necesar sa transmiti catre Up Romania MID/BID pentru a putea accepta la plata cardurile emise de Up Romania. De cate ori se modifica MID/BID trebuie sa comunici catre Up Romania noile informatii.

Mi se ofera un raport la final de luna cu tranzactiile efectuate?

Din contul tau de partener afiliat de pe www.uponline.ro poti extrage un raport cu tranzactiile realizate intr-un anumit interval de timp.

Comisionul se retine la tranzactie sau se plateste ulterior?

Prin intermediul bancii la care au POS-ul, afiliatii primesc intreaga valoare a tranzactiei, deoarece comisionul nu se retine din valoarea acesteia. Up Romania emite factura pentru plata comisionului. Valoarea facturii poate fi dedusa din valoarea tichetelor pe suport de hartie trimise de afiliat catre Up Romania. In cazul in care nu au fost returnate tichetele pe suport de hartie, plata va trebui efectuata prin virament bancar.

Daca fac contract de afiliere cu Up Romania, pot incasa cu cardurile emise de catre toti emitentii de tichete valoare?

Trebuie sa faci cate un contract cu fiecare emitent de tichete de valoare, pentru a putea accepta plata cu cardurile emise de ei.

Unde pot folosi cardul?

Cardul de Up Vacanta poate fi folosit in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Vacanta din locatiile comerciantilor afiliati.

Cum ma pot loga in aplicatia mobila?

Daca nu te-ai logat niciodata in aplicatia mobila sau daca te-ai logat, insa nu ti-ai modificat parola dupa prima logare, te poti loga folosind ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre de pe card. Daca ti-ai pierdut parola aleasa dupa prima logare, te rugam sa soliciti o noua parola direct din aplicatie, prin optiunea ‘Am uitat parola’.

Cat timp sunt valabile sumele de pe cardul de vacanta?

Sumele incarcate pe cardul Up Vacanta sunt valabile un an de la data incarcarii pe card.

In cazul in care am PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Angajatorul tau are optiunea de a opta pentru una dintre cele doua modalitati de a primi PIN-ul: prin IVR sau pe hartie. Nu se pot accesa ambele variante.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Daca vrei PIN-ul pe hartie, trebuie sa ii ceri angajatorului tau sa solicite modificarea optiunii de PIN prin IVR in varianta PIN-ului pe hartie, caz in care modificarea se face pentru toti beneficiarii din companie.

Se pot face plati online cu cardul de vacanta?

Pana in anul 2021, cardul de vacanta nu va putea fi folosi si pentru plata online, conform legii 165/2018.

Cum pot recupera PIN-ul?

Solicitarea de reemitere se face diferit in functie de modul in care a fost primit PIN-ul initial. In cazul PIN-ului pe hartie, adreseaza-te angajatorului tau. In cazul PIN-ului prin IVR, apeleaza numarul 021.402.82.23.

De ce nu am primit SMS?

Vorbeste cu angajatorul tau si afla daca nu ai primit SMS din cauza unei probleme tehnice sau daca el a decis sa renunte la optiunea SMS, caz in care iti ramane insa optiunea de a verifica istoricul tranzactiilor accesand aplicatia mobila.

Care sunt pasii de logare in contul online?

Pentru prima logare, intra pe www.uponline.ro si completeaza campurile “Utilizator” si “Parola” cu ultimele 6 cifre din CNP, urmate de ultimele 4 cifre din CNP. Dupa prima logare, iti poti modifica parola.

Pot schimba codul PIN?

Codul PIN ramane acelasi pe toata perioada de valabilitate a cardului. In cazul pierderii, se procedeaza diferit in functie de suport. In cazul PIN-ului pe hartie, cere-i reemiterea angajatorului tau. In cazul PIN-ului prin IVR, suna la 021.402.82.23.

Trebuie sa am internet ca sa pot folosi aplicatia?

Aplicatia mobila este accesabila doar cand ai internet.

Pot folosi vouchere de vacanta la plata combustibilului?

Nu, voucherele de vacanta acopera cheltuielile pentru pachete turistice care au in componenta servicii de turism si agrement cu minimum o noapte de cazare.

Cand s-a modificat legea tichetelor?

Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost publicata in Monitorul Oficial pe 10.07.2018 si actualizata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 114/2018 in 20.01.2019. In Monitorul Oficial 24 din 09/01/2019 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018.

Cat timp sunt valabile tichetele cadou?

Tichetul Up Cadou este valabil un an de la data emiterii.

Tichetele cadou se impoziteaza?

Tichetele cadou oferite de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 8 martie, 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase sunt venituri neimpozabile pentru angajat, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei per eveniment. Limita de 150 lei se aplica separat pentru tichetele cadou acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute mai sus, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator. Daca contravaloarea tichetelor cadou depaseste 150 lei, partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii si intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.

Pot acorda tichete cadou si pentru alte evenimente decat cele mentionate in lege?

Da. Poti acorda tichete cadou si cu alte ocazii, precum ziua companiei si alte date marcante, atat timp cat ele sunt mentionate in Contractul colectiv de munca sau intr-un regulament intern.

Cat timp sunt valabile tichetele cadou?

Tichetele cadou sunt valabile un an de la data emiterii. Data de valabilitate este inscrisa pe tichet in format luna/an, tichetele fiind valabile pana la finalul lunii mentionate.

Unde pot folosi tichetele?

Poti folosi tichetele Up Cadou la oricare dintre comerciantii afiliati Up Romania. II identifici usor in lista din harta afiliatilor si urmarind insemnele Up Cadou ale partenerilor din zona ta.

Am tichete expirate, le pot trimite sa-mi dati altele?

Tichetele pot fi inlocuite doar in cazul unor aparitiei unor defecte sau deteriorari, nu si in cazul in care nu mai sunt in perioada lor de valabilitate.

Ce presupune rambursarea tichetelor?

Transmite catre Up Romania tichetele colectate – fie prin curier din platforma Up Online, fie depunandu-le personal la sediul nostru. Ti se vor rambursa sumele in termenul precizat in contract.

In cat timp mi se ramburseaza tichetele?

Iti rambursam tichetele in maximum 30 de zile de la receptionarea lor.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Ai la dispozitie un termen de 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe tichet in care trebuie ca tichetele Up Cadou sa ajunga la Up Romania. Nu se acorda contravaloarea lor in cazurile in care a fost depasit termenul.

Unde pot folosi tichetele sociale?

Afla partenerii Up Romania unde poti folosi tichetele sociale folosind harta partenerilor afiliati.

Cat timp sunt valabile tichetele sociale?

Tichetele Up Social sunt valabile un an de la data emiterii.

Ce pot cumpara cu tichetele sociale?

Tichetul social iti permite sa cumperi alimente, produse de igiena si farmaceutice, servicii si aparatura medicala, materiale de constructii, imbracaminte si incaltaminte, rechizite, activitati educative sau produse specifice copiilor cu varsta mai mica de un an.

Pot primi contravaloarea in bani a tichetelor sociale?

Nu poti primi contravaloarea in bani si nici rest la plata cu tichete sociale.

Cat timp sunt valabile tichetele sociale?

Tichetele sociale sunt valabile un an de la data emiterii.

Tichetele sociale pot fi personalizate?

Da, tichetele sociale pot fi personalizate cu logo si mesaj, iar coperta acestora poate fi personalizata integral.

Cum pot limita achizitiile cu tichetul social doar la anumite categorii de produse/servicii?

Puteti stabili categoriile de produse si servicii care sa poata fi achizitionate de beneficiarii acestora, asigurandu-va astfel de transparenta in utilizarea fondurilor.

Cum procedez pentru rambursarea tichetelor?

Tichetele sociale se colecteaza si se trimit catre sediul Up Romania – fie prin depunerea personala la sediul nostru, fie prin intermediul curierului, din platforma Up Online. Iti vom rambursa sumele aferente in termenul agreat in contract.

In cat timp mi se ramburseaza tichetele?

In maximum 30 de zile de la primirea tichetelor, Up Romania face rambursul.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Pentru a primi contravaloarea in bani, incadreaza-te in termenul limita de 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe tichetele Up Social.

Cat timp sunt valabile tichetele pentru gradinita?

Tichetele Up Social pentru Gradinita sunt valabile un an de la data emiterii.

Tichetele sociale pot fi personalizate?

Da, tichetele Up Social pentru gradinita pot fi personalizate cu logo si mesaj, iar coperta acestora poate fi personalizata integral.

Cum pot limita achizitiile cu tichetul social doar la anumite categorii de produse/servicii?

Puteti stabili categoriile de produse si servicii care sa poata fi achizitionate de beneficiarii acestora, asigurandu-va astfel de transparenta in utilizarea fondurilor.

Unde pot folosi tichetele sociale pentru gradinita?

Vezi in harta partenerilor afiliati care sunt partenerii Up Romania care accepta plata cu tichetele Up Social.

Cat timp sunt valabile tichetele?

Tichetele Up Social pentru gradinita sunt valabile un an de la data emiterii.

Ce pot cumpara cu tichetele sociale?

Tichetul Up Social pentru gradinita iti permite sa cumperi alimente, produse de igiena si farmaceutice, imbracaminte si incaltaminte, rechizite, activitati educative sau produse specifice copiilor care merg la gradinita.

Pot primi contravaloarea in bani a tichetelor?

Nu poti primi contravaloarea in bani si nici rest la plata cu tichete sociale pentru gradinita.

Ce presupune rambursarea tichetelor?

Trimite-ne tichetele colectate folosind optiunile disponibile: transport prin curier din platforma Up Online sau prin depundere personala la sediul Up Romania. Noi iti rambursam contravaloarea lor in termenul prevazut in contract.

In cat timp mi se ramburseaza tichetele?

Dupa receptionarea tichetelor, Up Romania ramburseaza in termen de 30 de zile.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Poti trimite tichetele expirate in termen de cel mult 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe suprafata lor. Dupa aceast termen, nu se mai acorda contravaloarea lor.

Tichetele de cresa ofera avantaje fiscale?

Da, acordarea de tichete de cresa salariatilor tai este deductibila in limita a 5% de la calculul impozitului pe profit si ofera scutire de la plata contributiilor sociale si patronale.

Ce lege sta la baza acordarii tichetelor de cresa?

Tichetele de cresa sunt reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare publicata in Monitorul Oficial nr. 599 din 13/07/2018, actualizata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 114/2018. In Monitorul Oficial 24 din 09/01/2019 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Cum pot beneficia de tichete de cresa?

Angajatorul tau poate include tichetele Up Cresa in pachetul de beneficii extrasalariale oferte parintilor cu copii de pana la 2 ani, respectiv 3 ani (in cazul copiilor cu handicap) care aleg sa revina la serviciu pe timpul concediului de ingrijire copil.

Ce pot achita cu tichetele de cresa?

Tichetele Up Cresa iti permit sa achiti, partial sau integral, serviciile educative oferite de crese de stat sau particulare.

Cum procedez pentru rambursarea tichetelor?

Pentru a primi contravaloarea tichetelor, trimite-le catre Up Romania. Poti alege sa le depui personal la sediul nostru sau sa le livrezi prin curier, din platforma Up Online.

In cat timp mi se ramburseaza tichetele?

Rambursarea se face in termen de 30 de zile de la receptionarea tichetelor de catre Up Romania.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Sumele pentru Tichetele Up Cresa care au expirat pot fi returnate, cat timp tichetele ajung la Up Romania in cel mult 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe suprafata lor.

Cum se face achizitia pe SICAP?

In cazul achizitiei directe, selectati Vouchere de vacanta din catalogul de produse, selectati UP ROMANIA SRL, cod CPV 79823000-9, Servicii de tiparire si livrare.

Trebuie sa fac achizitie pe SICAP de fiecare data cand comand vouchere de vacanta?

Da, este necesara o achizitie prin SICAP. Pasii pentru achizitia directa sunt: selectare ‘Vouchere de vacanta’ din catalogul de produse, selectare UP ROMANIA SRL, cod CPV 79823000-9, Servicii de tiparire si livrare.

Putem plati si masa cu voucherul de vacanta?

Da, masa poate fi achitata cu voucherul de vacanta in cadrul unui sejur care cuprinde cel putin o noapte de cazare.

Tichetele cadou STIM au avantaje fiscale?

Tichetele cadou utilizate in campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piata, reclama si publicitate sunt deductibile la calculul impozitului pe profit daca: sunt efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor; sunt acordate cu scopul stimularii vanzarilor; exista o justificare a utilizarii acestora. Conform art. 25 alin. (1) din Codul fiscal si Normele de aplicare pct 13, alin. (1) lit. a) si c) referitor la impozitarea veniturilor persoanelor fizice care primesc tichetele cadou, acestea se pot incadra in doua categorii: 1. Venituri din alte surse – se aplica impozit 10% asupra venitului brut (cf art. 114 alin. (1) din Codul fiscal si Normele de aplicare); 2. Venituri din premii – fara impozit pentru premii de pana in 600 lei, impozit de 10% pentru sumele ce depasesc 600 lei (se aplica asupra venitului net, cf art. 109-110 din Codul fiscal si Normele de aplicare). Impozitul va fi platit de catre platitorul venitului (firma care acorda tichetele cadou).

Cat timp sunt valabile tichetele?

Tichetele Up Cadou sunt valabile un an de la data emiterii.

Tichetele cadou STIM sunt nominale?

Pentru tichetele cadou acordate pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, unitatile emitente nu au obligatia de a tipari pe suportul hartie, respectiv de a inscrie sau stoca intr-un alt mod in suportul electronic al acestor bilete de valoare datele personale ale beneficiarului (cf Art 23 al alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018).

Cat timp sunt valabile tichetele cadou?

Tichetele Up Cadou STIM sunt valabile un an de la data emiterii. Data de valabilitate este inscrisa pe tichet in format luna/an, tichetele fiind valabile pana la finalul lunii mentionate.

Unde pot folosi tichetele?

Tichetele Up Cadou pot fi folosite in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista acestora in harta afiliatilor si urmareste insemnele Up Cadou din locatiile comerciantilor afiliati.

Cum obtin rambursarea tichetelor?

Colecteaza tichetele si transmite-le catre Up Romania. Poti sa le depui personal la sediul nostru sau sa le trimiti prin curier, din platforma Up Online. Noi iti rambursam contravaloarea lor in termenul prevazut in contract.

Pana cand va pot trimite tichetele expirate?

Pentru a putea primi contravaloarea tichetelor expirate, acestea trebuie sa ajunga la Up Romania in cel mult 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe acestea.

La ce numar de telefon pot suna utilizatorii de carduri?

Numarul de telefon pe care il pot folosi posesorii cardurilor de vacanta emise de Up Romania este 021.402.83.23. Apelurile se pot face de luni pana vineri, intre orele 08.30 si 17.30.

In cat timp ajung cardurile si PIN-urile?

Atat cardurile noi Up Vacanta, cat si PIN-urile pe hartie, vor ajunge in cel mult 7 zile lucratoare de la data incasarii.

In cazul in care am ales pentru angajati PIN prin IVR, pot sa obtin si PIN pe hartie?

Aveti posibilitatea de a selecta un singur tip de PIN pentru angajatii institutiei dumneavoastra. Recomandarea Up Romania este sa alegeti PIN-ul prin IVR. Este mai sigur, modern si usor de folosit de catre posesorii cardurilor.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Daca vreti sa optati pentru PIN-ul pe hartie, trimiteti un mail cu acest subiect la adresa info@upromania.ro.

Voucherele de vacanta pe suport electronic beneficiaza de aceleasi avantaje fiscale ca si voucherele pe hartie?

Beneficiati de aceleasi facilitati fiscale atat la voucherele de vacanta pe suport electronic, cat si la cele pe suport hartie: 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contributiilor sociale.

Se pot face plati online cu cardul de vacanta?

Cardul de vacanta nu se poate folosi inca pentru plata online, conform legii 165/2018. Din anul 2021 insa, va exista si aceasta posibilitate.

Pot folosi vouchere de vacanta la plata combustibilului?

Nu se pot acoperi cheltuielile cu combustibililul, voucherele de vacanta putand fi folosite doar la plata pachetelor turistice cu o componenta de servicii de turism si agrement si cu cel putin o noapte de cazare.

Cum se face achizitia pe SICAP?

Pentru achizitia direct, intrati in catalogul de produse, selectati Vouchere de vacanta, apoi alegeti UP ROMANIA SRL, cod CPV 79823000-9, Servicii de tiparire si livrare.

Trebuie sa fac achizitie pe SICAP de fiecare data cand comand vouchere de vacanta?

Da, cand comandati vouchere de vacanta, va trebui sa faceti o achizitie prin SICAP urmand pasii urmatori: din catalogul de produse, selectati Vouchere de vacanta , apoi selectati UP ROMANIA SRL, cod CPV 79823000-9, Servicii de tiparire si livrare.

Se poate plati si masa cu voucherul de vacanta?

Da, voucherele de vacanta pot fi folosite si pentru plata meselor, in cadrul unui sejur care cuprinde minimum o noapte de cazare.

In cate zile se ramburseaza contravaloarea tichetelor culturale?

Odata receptionate tichetele culturale, in maximum 30 de zile iti rambursam contravaloarea lor.

Pana la ce data pot trimite la rambursare tichete a caror valabilitate este expirata?

In termen de 60 de zile de la data de expirare inscrisa pe tichetul cultural, tichetele Up Cultura trebuie sa ajunga la Up Romania. Daca receptionam tichete culturale a caror valabilitate a fost depasita, atunci nu acordam contravaloarea acelor tichete.

Ce produse culturale pot achizitiona?

Cu tichetele Up Cultura poti cumpara de la partenerii afiliati bunuri si servicii culturale: bilete sau abonamente la teatru, cinema, proiectii cinematografice, concerte, targuri si expozitii, festivaluri, parcuri tematice – inclusiv cele destinate copiilor, spectacole si muzee, precum si carti, manual scolare, filme, in orice format, si albume muzicale.

Care este durata de valabilitate a tichetelor culturale?

Data de valabilitate a tichetelor culturale este inscrisa pe tichet in forma luna si an. Conform legii, tichetele culturale sunt valabile un an de la data emiterii.

Cum procedez daca tichetele culturale expira?

Cand tichetele culturale nu mai sunt in perioada lor de valabilitate, nu mai pot fi inlocuite. Tichetele pot fi inlocuite doar in cazul unor aparitiei unor defecte sau deteriorari.

Ce operatiuni trebuie sa fac pentru a rambursa tichetele culturale?

Transmite catre Up Romania tichetele colectate – fie prin curier din platforma Up Online, fie depunandu-le personal la sediul nostru. Sumele se ramburseaza conform termenelor stabilite din contract.

Tichetele culturale se impoziteaza?

Tichetele culturale oferite de angajatori salariatilor intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii. De aceea, angajatul plateste impozit de 10%, impozit aferent venitului realizat.

Pot acorda tichete culturale la ocazii speciale?

Desigur. In cadrul evenimentelor interne, realizate de companie, puteti acorda tichete culturale in valoare de cel mult 300 de lei pentru un angajat.

Care este legea care reglementeaza acordarea tichetelor culturale pe suport hartie?

Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost publicata in Monitorul Oficial pe 10.07.2018 si actualizata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 114/2018 in 20.01.2019. In Monitorul Oficial 24 din 09/01/2019 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018.

Pot acorda tichete culturale lunar?

Da, conform legislatiei in vigoare poti acorda tichete culturale in fiecare luna, valoarea maxima de 150 de lei pentru un angajat.

Care este legea care reglemeanteaza acordarea tichetelor culturale pe suport electronic?

Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost publicata in Monitorul Oficial pe 10.07.2018 si actualizata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 114/2018 in 20.01.2019. In Monitorul Oficial 24 din 09/01/2019 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018.

Pot folosi cardul cultural in cadrul magazinelor online?

Desigur. Prevederile referitoare la plata online cu cardurile de tichete culturale sunt mentionate in Legea 165/2018.

Pot incarca tichetele culturale pe alte carduri emise de Up Romania?

Legea 165/2018 prevede folosirea unui singur suport electronic pentru fiecare tip de tichet acordat. De asemenea, legea are prevederi specifice pentru tichetul cultural. Ai posibilitatea sa alegi cardul Up Dejun pentru tichetele de masa si cardul Up Cultura pentru tichetele culturale.

Cum trebuie sa procedez daca vreau PIN-ul pe hartie?

Este simplu sa soliciti emiterea PIN-ului pe suport hartie. Trimite solicitarea ta pe adresa info@upromania.ro.

In cat timp primesc cardurile culturale de la momentul plasarii comenzii?

Cardurile noi si PIN-urile pe suport hartie sunt livrate in termen de maximum 7 zile lucratoare de la data incasarii.

In cat timp primiti contravaloarea unei plati efectuate cu cardul cultural?

Banii intra in contul tau conform contractului pe care il ai cu furnizorul tau de POS. Verifica aceste informatii cu banca de la care ai POS-ul; cel mai probabil iti vor transfera banii a doua zi.

Up Romania transfera banii in contul meu?

Nu. Contravaloarea incasarilor facute cu cardul cultural iti va fi transferata de catre banca de la care ai POS-ul.

Trebuie aprobare/setare din partea bancii care mi-a pus la dispozitie POS-ul pentru a putea incasa cu cardul Up Cultura?

Orice POS inrolat in reteaua Mastercard accepta plati cu cardul de cultural Up Cultura, fara a fi necesara o aprobare sau setari din partea bancii acceptatoare. Cu toate acestea, este necesar sa transmiti catre Up Romania MID/BID pentru a putea accepta la plata cardurile emise de Up Romania. De cate ori se modifica MID/BID trebuie sa comunici catre Up Romania noile informatii.

Unde pot folosi cardul Up Cultura?

Cardul Up Cultura poate fi folosit pentru a cumpara bunuri si servicii culturale in reteaua de parteneri afiliati Up Romania. Consulta lista actualizata a partenerilor afiliati.

Care sunt datele de login in aplicatia Card UpRomania?

Daca nu ti-ai modificat parola dupa prima logare, te poti loga folosind ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre de pe card. Daca ti-ai pierdut parola aleasa dupa prima logare, te rugam sa soliciti o noua parola direct din aplicatie, prin optiunea ‘Am uitat parola’.

Angajatorul a optat pentru PIN prin IVR. Pot solicita PIN pe suport hartie?

Poti sa soliciti angajatorului modificarea optiunii pentru PIN prin IVR in PIN prin hartie. Te informam ca aceasta optiune trebuie sa fie valabila pentru toti colegii tai din cadrul companiei.

Care sunt pasii de logare in contul online?

Accesezi www.uponline.ro, sectiunea Utilizator. Pentru prima logare introdu in campul utilizator ultimele sase cifre din CNP si ultimele 4 cifre pentru card in ambele campuri. – Utilizator si parola si, ulterior, iti poti modifica parola.

Cum pot schimba PIN-ul?

Codul PIN este valabil 4 ani de la emiterea suportului de card. In cazul in care l-ai pierdut, solicita angajatorului reemiterea (in cazul PIN-ului pe hartie) sau contacteaza-ne la telefon 021.402.82.23 (in cazul PIN-ului prin IVR).