Leadershipul este o combinatie intre viziunea si strategia clara pe care o are un conducator asupra businessului sau, impreuna cu abilitatea sa de a o comunica corect si clar angajatilor sai si celor care il urmeaza. De aceea, definitia liderului reuneste trasaturi complexe, pe de o parte specifice vizionarilor introverti, dar in acelasi timp ale extrovertilor charismatici, care creeaza comunitati in care oamenii cred si chiar isi pun speranta.
Astfel, calitatile unui lider construiesc ceva nou, care functioneaza, si in acelasi timp ofera o identitate comuna unei echipe bine sudate.
De ce avem nevoie de lideri la locul de munca? In mod natural, suntem predispusi sa ii cautam pe cei ce au inclinatia de a conduce. Oamenii urmeaza oameni. In companii mari si mici, ii recunosti pe cei cu calitati de lider dupa felul in care te fac sa te simti la serviciu: te inspira, dau sens si directie afacerii. Sunt aceia care creeaza un spatiu de confort emotional si, implicit, un mediu de lucru eficient si orientat spre rezultate.
Oamenii urmeaza oameni din convingere si cu incredere, iar asta ar fi, potrivit studiilor realizate pe leadership, perpetuarea tendintei ancestrale, biologice, de a ne organiza: viata personala, munca, societatea. Liderii se ridica, mai concret, pentru „a face ordine”. In zilele noastre, asta inseamna colaborare cu membrii echipei, orientare spre echipa si tintele propuse, distributia responsabilitatilor in functie de obiective, calitati si competente.
Precum liderii din trecut asigurau continuitatea speciei sau a unui imperiu, astazi, liderii asigura buna functionare a organizatiilor, a companiilor, si asta deopotriva la nivel inalt si, in cascada, catre toate departamentele, cu ajutorul oamenilor cu capacitate de lider de la fiecare nivel in parte.
Un lider bun al zilelor noastre asculta parerea membrilor echipei si cauta posibilitati de a-i face pe acestia sa creasca. Mai multe aptitudini dezvoltate, prin mentorat si formare, inseamna valoare adaugata pentru toata lumea. In acelasi timp, liderul le da oamenilor posibilitatea sa se evidentieze cu ceea ce pot aduce – inovatie, idei, creativitate. Dar cel mai important este ca le acorda incredere si le da responsabilitati. Distributia puterii le permite oamenilor sa devina mai increzatori in propriile forte, mai competenti, mai implicati. Iar atunci cand suntem cu totii implicati in scopul de a atinge tintele, talentele combinate ale grupului amplifica de zeci, sute, mii de ori, capacitatile liderului care actioneaza singur.
In acelasi timp, mediul economic al zilelor noastre avantajeaza viteza, flexibilitatea si capacitatea oamenilor de a-si conduce echipele in situatii si perioade incerte. Pentru a combate „aplatizarea” organizatiilor, nevoia de oameni cu abilitati de lider, la toate nivelurile, este continua. Pentru a supravietui si prospera, asadar, companiile de succes isi „cresc” liderii si ii echipeaza cu capacitatile si abilitatile critice necesare intr-un astfel de mediu, cautand sa identifice continuu si alti potentiali lideri, in interiorul sau in afara organizatiei, aplicand principiul „liderii formeaza lideri”.
Dupa cum spuneam definitia liderului este complexa, deoarece acesta trebuie sa aiba un caracter exemplar, pentru a fi admirat si urmat fara scepticism din partea echipei lui. Pe cat de mult un lider trebuie sa aiba grija la imaginea lui, pe atat de solitar este rolul sau in a se asigura ca a construit o strategie clara pe care o implementeaza corect pentru businessul sau.
Odata ce liderul are aceasta strategie si viziune construite, el trebuie sa le comunice clar, onest, cu optimism. Calitatile oratorice conteaza mult in acest aspecte, deoarece liderul trebuie sa-i inspire pe ceilalti atunci cand le comunica obiectivele pe care le propune.
Liderul nu este un manager, cu atat mai putin un micro manager. Nu orice sef are rolul de lider, iar liderul nu este acea persoana care gestioneaza pana in detaliu responsabilitatile celorlalti. O persoana poate avea si functia de lider, si functia de manager, insa cele doua nu reprezinta o fuziune automat.
Este foarte important sa fiti un manager foarte bun, cu calitati de lider pentru a putea lucra in cel mai bun mod cu acesti oameni. In caz contrar, chiar daca oamenii pe care ii ai alaturi sunt oamenii potriviti, atunci cand cadrul de comunicare si incredere pe care l-ati stabilit cu ei nu este corect, nu se poate vorbi despre o echipa de succes.
Cu ajutorul cele 10 sfaturi de management, usor de invatat si de implementat, puteti avea o comunicare mai buna cu colegii dvs. si puteti deveni un lider mai bun.
Da, e un cliseu. Dar este poate cel mai bun sfat care va poate fi dat pentru situatiile care sunt corect intelese si aplicate.
Nu stiu cum va numiti antreprenor, manager sau patron. Indiferent de categoria in care va incadrati, nici una nu este pentru oamenii slabi sau fara vointa. Dimpotriva, este pentru cei care sunt constienti de abilitatile lor, cred in ei pana la sfarsit si sunt mandri sa lucreze cu coechipierii lor actuali.
Abandonarea unui proiect inceput, indiferent daca este un proiect mare sau unul de dimensiuni mai mici, nu inseamna altceva decat sa va pierdeti credinta in voi insiva.
Pardon, de fapt inseamna distrugerea increderii oamenilor care au lucrat in echipa dumneavoastra, ceea ce este mult mai important.
Implementarea unei idei este de o suta de ori mai grea fara oamenii potriviti.
Incercati sa gasiti cei mai buni oameni posibili pentru munca pe care o faceti. Nu vedeti timpul petrecut astfel ca timp pierdut, pentru ca acum stiti ca nu puteti reusi fara echipa potrivita. Dupa ce ati creat echipa potrivita, utilizati-va toate resursele ca impreuna cu echipa sa creati cel mai productiv sistem de lucru.
Cele mai solide relatii de afaceri au la baza respectul reciproc si invatarea lucruri noi. Ca lider bun puteti fi responsabil cu imbunatatirea continua a nivelului de cunostinte si al abilitatilor generale ale fiecarui membru al echipei dar in acelasi timp, trebuie sa aveti intotdeauna lucruri noi de invatat de la ei. Asa cum au ei de invatat de la dumneavoastra.
Numitorul comun al celor pe care oamenii ii vad ca idoli este puternica incredere in propria persoana. Nimeni nu vrea sa aiba incredere si sa urmeze o persoana care nu crede in el insusi. Nu conteaza deloc cata incredere au in propria persoana, daca sunt pozitivi sau negativi, sau daca sunt inconsecventi.
Indoielile asupra corectitudinii sau eficientei actiunilor sau alegerilor facute, nu afecteaza negativ doar increderea in propria persoana, afecteaza si increderea colegilor care cred in dumneavoastra. Este foarte important atat pentru dvs cat si pentru echipa sa aveti un caracter puternic si sa va asumati responsabilitatea pentru toate alegerile si actiunile efectuate.
Aproape toata lumea este deschisa la dezvoltare si autoperfectionare, asa ca dumneavoastra.
O experienta de viata profesionala pozitiva nu cuprinde numai dezvoltare, are si efecte pozitive si asupra procesului de invatare si dezvoltare.
Ceea ce aveti de facut ca lider este sa ignorati greselile mici si sa depuneti eforturi si sa va incurajasi colegii de echipa sa se dezvolte si nu sa ii faceti sa se simta rusinati de pierderile cauzate.
De asemenea trebuie sa creati oportunitati care sa creasca increderea acestora in propriile persoane.
Si acceptati acest lucru: chiar daca sunteti un bun lider, oricand e loc si de mai bine.
Eu personal nu am auzit de nicio societate sau lider care nu a avut esecuri in niciun domeniu.
Este foarte important pentru dezvoltarea dumneavoastra sa faceti greseli fara frica si sa priviti acest lucru ca pe o experienta in loc sa actionati cu frica de esec. Cel putin, pe parcursul vietii veti putea lua decizii mai calm in fata unui insucces cu privire la ce aveti de facut. Pentru ca anterior v-ati dat sansa sa gresiti si ati invatat din asta.
Nu poti conduce ca peste mic aglomeratia dintr-o mare imensa. De aceea inversati aceasta situatie. Nu formati o echipa pe care nu o puteti conduce. Creati o autoritate bazata pe respect reciproc fara a afisa o atitudine de presare.
Ce preferati, sa fiti extraordinar intr-o afacere sau la nivel mediu in mai multe afaceri? Cel mai probabil prima varianta este mai apropiata de dvs.
Atunci cand demarati o afacere, concentrati-va pe partea care o va face sa devina „numarul 1” intr-un domeniu specific. O data ce ati facut acest lucru, ati stabilit focalizarea si puteti face pasi mai sanatosi planificandu-va urmatoarea miscare.
Nu amestecati calitatea de lider cu egou-ul dvs, fiti modest. De fapt puterea nu are nevoie sa il folositi permanent.
Faceti ca oamenii sa va urmeze si sa va ia ca exemplu.
Sa fii un lider extraordinar nu inseamna sa stai la birou si sa vanezi greselile oamenilor. Ba dimpotriva, inseamna sa va implicati in toate activitatile. Mai mult, ar trebui sa fiti cel mai muncitor din companie. Acest lucru va va oferi o imagine clara a modului in care lucrurile functioneaza in compania dvs. si va va permite sa construiti relatii mai sincere si mai stranse cu angajatii dvs.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 25-09-2019
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:
Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multCe cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai multUp Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai multTop 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multDe ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multBeneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai multBeneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai multBeneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai multCele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai multCum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai multCum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai multCum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai multTichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai multCum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai multZile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai multZile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai multCum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai multCum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai multGhid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai multCum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai multCum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai multCum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai multCum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai multAvantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai multCum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai multCum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai multStrategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Urmareste-ne pe