Intr-o lume ideala, angajatii ar fi fericiti, proactivi si productivi. Cu totii ne dorim o productivitate maximizata in businessul din care facem parte, dar ce este de fapt productivitatea? Cum putem sti daca este la cotele pe care ni le dorim, daca nu stim sa o masuram?
In primul rand, o persoana productiva nu presupune una care munceste opt ore incontinuu, ca si cum a baut cinci cafele si energizante si alearga un maraton. De altfel, nici profesionistii alergatori nu fac un maraton zilnic.
Cele mai mari provocari atunci cand vorbim de productivitate sunt:
- Sa intelegem cum sa o masuram, astfel incat sa nu stabilim „ochiometric” daca cineva este productiv sau nu
- Sa avem indici de masurare (KPI - key performance indicators) pe care sa ii comunicam si echipei respective
- Sa mentinem nivelul de productivitate, odata ce acesta este atins
- Sa putem motiva o echipa care nu mai este productiva
Productivitatea este diferenta dintre resursele si efortul pe care il depunem intr-o activitate/ proiect si rezultatele pe care le obtinem ulterior. Productivitatea inseamna ca aceasta diferenta este pozitiva.
Productivitatea are cinci fundamente:
1. Directionare. Aceasta presupune ca angajatii sunt directionati clar catre niste obiective concrete si masurabile, iar proiectele au niste scopuri si mize care le sunt clare si care ii motiveaza.
2. Suport. Acesta previne de la managerii echipelor, care ii ghideaza, inteleg, asculta si indruma pe cei din subordine. Angajatii nu se simt singuri sau fara o calauza.
3. Abilitati. Omul potrivit la locul potrivit se aplica si in business, si de aceea cautam oameni cu priceperi specifice pentru fiecare pozitie in parte. Pe langa experienta in munca, fiecare om are o abilitate de multi-tasking sau single-tasking, care poate prezenta avantaje sau nu.
4. Resurse. Businessul in care lucreaza angajatii le pune la dispozitie (sau nu) cele necesare pentru ca acestia sa se poata concentra, sa poata avea un loc in care sa ia masa, sa se deconecteze, sa aiba intalniri, este aerisit, luminos etc.
5. Factori aleatori. Personalul are probleme pe care le nu le cunoastem, care pot tine de viata de familie, de starea de sanatate, poate avea alergii pe timp de vara sau sa fie meteosensibil pe timp de iarna, poate sa nu fie productiv in temperatura sau zgomotul de la birou, poate sa fie stresat de stirile negative citite.
Odata ce acestea sunt indeplinite, ce poate
face un manager pentru a aduce, creste si mentine productivitatea
in businessul sau?
Nu uita de alte detalii care pot influenta oricand productivitatea intr-un business.
Asigura-te ca beneficiezi de echipe organizate, care inteleg ce obiective au. Motivatia si dorinta de lucru sunt strang legate de insemnatatea pe care oamenii o atribuie sarcinilor.
Rutina pozitiva este cea conceputa de noi pentru a avea o viata mai buna. Orice insiruire de obiceiuri compune o rutina, insa ea este o rezultanta pasiva, atunci cand intrunim toate lucrurile pe care le facem in mod recurent. Rutina pozitiva are rolul de a ne ajuta sa ne creionam noi insine ziua, luna si viata, astfel incat sa ajungem la o stare de spirit buna si la rezultatele pe care ni le dorim, fie ca este vorba de obiective personale, in business sau de ordin administrativ.
Poti incerca metoda pomodoro, in care lucrezi pentru 25 de minute, apoi te bucuri de 5 minute de pauza. Sau sa iti setezi alarme pentru alte durate de timp pe care ti le propui. Daca te ajuta in productivitate, atunci poti sa te „premiezi” cu diverse activitati dupa fiecare task, de tipul „dupa acest task, pot citi un capitol din cartea mea”, sau „nu ma ocup acum de acest lucru, ci dupa ce trimit mailurile de care am nevoie” - chiar daca uneori ai prefera atunci cand lucrezi de acasa sa iti setezi altfel prioritatile.
Poate inainte obisnuiai sa mananci pranzul pe tastatura, intre doua intalniri sau in timp ce rezolvai un task sau scrollai retelele sociale. Recomandam ca pranzul sa fie un mod bun de a imparti ziua in doua: poti iesi la pranz cu cineva drag, sau sa mananci acasa si sa iti iei o ora intreaga, chiar daca ai terminat de mancat in zece minute. Deconectarea, ocazia sa exersezi putin hobby-ul tau preferat (poate sa fie cititul, invatatul unei limbi straine pe o aplicatie sau o sesiune de yoga) ajuta mult creierul sa se poata concentra ulterior, in a doua parte a zilei.
O modalitate sa mananci mai sanatos, mai ieftin si sa iti deconectezi este sa iti pregatesti tu masa de pranz. Fie ca incepi cu retete usoare, fie ca exersezi mancaruri complexe, vei simti mandrie pentru pranzul preparat de tine, iar gatitul poate fi relaxant si chiar placut. Pentru cumparaturi te poate ajuta si cardul de masa, care functioneaza ca un card obisnuit, atat in restaurante, cat si in supermarketuri.
Ai terminat de mancat in zece minute si nu stii ce sa faci cu restul din ora pentru pranz? Poti iesi la aer, sau sa faci cateva exercitii. Partea aceasta de activitati poate fi rezervata si pentru dimineata sau seara, sau oricand iti doresti. De cele mai multe ori ne este greu sa iesim din casa sau birou, insa odata ce am iesit, ne bucuram de aer, priveliste si miscare.
Daca iti petreci jumatate de zi facand curat pentru a te putea concentra la lucru, atunci probabil prioritatile tale nu sunt sortate intr-un mod productiv. Chiar daca instinctele tale spun altceva, odata ce prioritatile tale sunt listate in mod rational, este mai usor sa faci alegerile. De fapt, „instinctele” nu ne sunt mereu de ajutor, ci pur si simplu mecanisme ale creierului nostru care aleg calea mai usoara. Pentru a antrena noi obiceiuri, este nevoie de a exersa decizii inteligente si alegeri productive, pana cand creierul alege sa le faca si el din „instinct”.
Ziua nu pare una buna, vremea este mohorata sau un email ne-a stricat ziua? Intotdeauna putem sa schimbam noi lucrurile. Putem sa facem ceva nou, sa citim un capitol dintr-o carte, sa iesim la o plimbare sau sa facem cateva exercitii. Putem sa terminam cel mai greu task din ziua respectiva sau sa rezolvam ceva ce amanam de multa vreme. Proactivitatea presupune sa fim noi propriii nostri manageri si sa depinda de noi cum ne va fi ziua.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 12-06-2019
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:
Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multDigitalizarea la birou - ce masuri poti lua in folosul angajatilor
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multCe cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai multUp Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai multTop 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multDe ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multBeneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai multBeneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai multBeneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai multCele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai multCum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai multCum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai multCum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai multTichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai multCum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai multZile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai multZile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai multCum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai multCum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai multGhid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai multCum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai multCum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai multCum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai multCum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai multAvantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai multCum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai multCum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai multStrategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe