In ultimul an, munca s-a mutat de la birou acasa, iar in unele tari in Europa aproape jumatate din angajati isi desfasoara activitatea la distanta. Amploarea pe care a luat-o telemunca in ultima perioada face si mai vizibila nevoia de digitalizare a relatiilor de munca, chiar daca se revine si la munca de la birou. Asociat frecvent conceptului paperless, biroul digital nu inseamna insa eliminarea completa a hartiei, ci digitalizarea fluxurilor de lucru, pentru ca eficienta muncii sa creasca, iar costul de timp si bani sa scada.
Stiai ca acum poti ridica rezervarea unei societati comerciale (firme) noi doar online? In ultimele luni afacerile digitalizate au functionat mult mai eficient, avand suportul mai multor instrumente, softuri, aplicatii si institutii. Acest lucru a fost atat o veste buna pentru antreprenori, cat si pentru corporatiile mari, care au eficientizat costurile si procedurile, atat in avantajul lor intern, cat si in beneficiul angajatilor. Acum un birou digital presupune ca poate opera cu angajati de pe diverse continente, ca semnarea actelor se poate face electronic, ca membrii nu au nevoie sa se intalneasca offline decat daca doresc acest lucru, dar nu pentru ca sunt nevoiti. De asemenea, digitalizarea la birou presupune angajati mai fericiti, mai usurati, mai eficienti si o afacere mai productiva.
Fie ca esti antreprenor sau administrator cu drept de decizie intr-o organizatie mare, digitalizare va eficientiza o multime de procese care acum te pot tine in loc in mod ineficient. Cu siguranta cunosti deja majoritatea metodelor, insa este bine sa te asiguri ca le-ai incadrat pe toate in fluxul tau de lucru.
Digitalizarea la birou a aparut de cand am inceput sa folosim chatul si emailurile in loc sa facem intruniri rapide, care sa intrerupa fluxul de lucru al celorlalti. La acest capitol este important sa ai in vedere aplicatii precum Slack, care se asigura ca angajatii pot vorbi pe canale diferite, fara a face spam pentru ceilalti colegi, sau a vedea multe mesaje dezorganizate. In plus, aceasta metoda scuteste si maniera inconfortabila ca unii angajati sa fie cautati pe retelele sociale de catre alti colegi, pentru a vorbi acolo.
Chiar si daca aplici la fonduri nationale sau europene, organizatia ta va avea nevoie doar de semnatura digitala acum. Acest lucru te poate scuti de drumuri infernale, timp de asteptare la cozi sau si simplele proceduri de semnare, scanare si trimitere a documentului. Semnatura se obtine cu usurinta, iar apoi beneficiezi de ea in mod perpetuu.
Daca angajatii obisnuiau sa spuna ca tichetele de masa nu le incap in portofel, sunt greu de numarat, de urmarit sau de completat la casa de marcat, atunci cu siguranta cardul de masa ii va multumi. Acesta functioneaza precum un card normal, nu ocupa spatiu, iar soldul poate fi verificat, printr-o aplicatie digitala. Membrii organizatiei tale pot achita cu el in aproape orice supermarket si il vor considera extrem de usor de utilizat, putand sa si bugeteze mai bine cumparaturile.
Mai tii minte cand obisnuiai sa spui „s-a blocat calculatorul si nu dadusem save”? Acest lucru ar trebui sa fie de domeniul trecutului acum. Majoritatea aplicatiilor au o alternativa in online, care iti creeaza automat backup in timp ce lucrezi. Astfel, nu mai pierzi progresul, iar echipa necesara poate avea oricand si de oriunde acces catre documentele respective. De exemplu, in loc de suita Microsoft Office poti salva suita Google, dar si de la Microsoft poti alege sistemul lor de cloud, pentru a avea acces de pe orice dispozitiv la fisierele tale.
Cum calculezi costurile, productivitatea si eficienta echipelor tale? Ai un consultant sau o analiza strategica a fiecarui departament, comparat cu investitiile efectuate si rezultatele obtinute? Toate acestea pot fi masurate si puse in context de catre un expert financiar, daca-l poti ajuta cu un soft pe care deja il folosesti, cu ajutorul caruia acesta poate analiza situatia ta monetara.
Digitalizarea a dus la o metoda mai greoaie de a contoriza overtime-ul? Le poti oferi angajatilor optiunea de a contoriza atunci cand lucreaza peste program, iar in rest sa contorizezi doar daca isi indeplinesc obiectivele si lucreaza la inaltimea asteptarilor. Nu recomandam click tracking-ul, prin care verifici efectiv daca angajatul a avut activitate pe calculatorul sau, deoarece ideal ar fi sa lucrezi cu angajati autonomi, care sa se autoresponzabileze singuri in a-si realiza obiectivele.
Digitalizarea la birou va scuti procesele de intretinere si va incuraja procesele de evolutie, devoltare, crestere, invatare. Astfel, tu si angajatii tai va veti putea ocupa de rezultate in loc de lucruri pe care pur si simplu trebuia sa le faceti in scop administrativ.
Drumurile, resursa umana pierduta, cantitatile de hartie irosita, costurile cu chirii fizice sau utilitati pot fi reduse atunci cand compania ta se bucura de o digitalizare accelerata.
Nici nu va mai fi nevoie sa ai acele semnaturi in email care iti amintesc sa te gandesti de doua ori daca sa printezi sau nu acel mesaj. Componenta de birocratie va ocupa mult mai putin spatiu atat fizic, cat si mental.
Inteligenta artificiala (Artificial Intelligence - AI) a schimbat enorm modul in care interactionam intre noi, cu tehnologia sau cu viitorul. Am povestit despre asta si aici. Asa cum Yuval Noah Harari, autorul Sapiens si Homo Deus vorbeste in noua sa carte, cele mai importante abilitati de invatat in scoli vor fi cei 4 C: Gandire Critica, Comunicare, Colaborare si Creativitate.
Ca sa intelegi mai usor AI, te poti gandi la el ca la un Internet mai rapid si mai inteligent. Nassim Nicholas Taleb, autorul cartii Black Swan, defineste o lebada neagra ca pe o aparitie in istorie care schimba complet cursul ei, precum focul, roata, alte procedee chimice etc. Pe masura ce inaintam in timp, distanta dintre doua lebede negre se micsoreaza din ce in ce mai mult, deoarece progresul tehnologic determina o evolutie exponentiala a lucrurilor din jur.
Astfel, AI ne-a impresurat deja viata (Shazam, Waze, asistenti personali, reclame speciale pentru fiecare utilizator, cautari in Google dupa imagini similare), desi in alte domenii inca ne este greu sa ni-l inchipuim (precum in subiectul de masini care se conduc singure).
Daca ne gandim la hartile online si la GPS, ne este greu sa ne mai imaginam acum viata fara inteligenta artificiala. Pe de alta parte, AI nu poate mima emotia. Nu poate sa inteleaga, ca un profesor, unde anume te poticnesti pentru a-ti explica altfel, sau sa te inteleaga atunci cand ai o zi proasta. AI nu poate inlocui jocul actoricesc al lui Morgan Freeman (chiar daca vocea lui a fost folosita pentru Waze!), si nici interactiunea unui tata cu bebelusul lui.
AI nu s-ar putea descurca intr-un caz de disparitii de persoane. Fireste, cu ajutorul AI se pot cauta in baze de date portrete robot, amprente partiale, exista aplicatii care identifica amprentele chiar la fata locului etc, insa ele nu pot inlocui un detectiv care cauta o persoana, pune intrebarile cu atitudinea potrivita si construieste un caz. Motivul este ca AI vine ca o completare, nu ca o inlocuire.
Inteligenta artificiala ne scuteste de sarcini repetitive sau migaloase. Ea ne lasa mai mult timp pentru celelalte, nu ne anuleaza joburile. Dimpotriva, acum este momentul ca fiecare om sa iti diversifice cat mai mult abilitatile, pentru a fi pregatit intr-un mod cat mai versatil in domeniul sau. Inteligenta artificiala ne da spatiu si timp pentru a excela si evolua. Motivul este ca nu ne inlocuieste cu roboti, ci ne face sa fim noi niste super oameni.Creativitatea, sclipirile, genialitatea tin de mintea umana. AI nu poate sa ne inlocuiasca aici. Nu doar pentru ca nu este suficient de avansata, ci si pentru ca nici noi nu functionam astfel incat sa putem face din creativitate algoritmi, astfel incat sa invatam AI ce inseamna asta si sa ii putem da mana libera. Pare un cerc vicios, dar motivul este ca noi vom continua sa fim cea mai creativa specie. Iar AI nu intelege gandirea irationala.Robotii
nu pot intelege contextul. Iar asta poate
fi unul dintre cele mai mari dezavantaje ale lor. Nu inteleg
umorul, sarcasmul, situatiile care sunt exceptionale, in afara
cutiutei lor. Robotii au o gandire previzibila, pe care te poti
baza.
Se vor vedea insa schimbari majore produse de influenta AI in special in domeniile:
In concluzie, AI poate fi cel mai bun lucru care ni s-a intamplat, mai ales daca stim sa-l folosim intr-un mod productiv. Inteligenta artificiala nu este un lucru rau, este un mod de a ne eficientiza munca si viata, prin rapiditate si acuratete. Iar acolo unde ea nu poate face asta, noi o putem face mai bine decat o faceam inainte. Iar daca ne este dor sa ne pierdem pe strazi, putem oricand sa inchidem Waze.
Chatbot-ul Victor a fost lansat in luna ianuarie a acestui an, initial doar pentru beneficiarii tichetelor de valoare pe card Up Romania.
Up Romania isi extinde mijloacele de interactiune si lanseaza o versiune a asistentului virtual Victor dedicata companiilor, atat a celor care folosesc tichete de valoare pe card Up, dar si a celor care urmeaza sa devina clienti Up. Chatbot-ul pentru clienti este disponibil pe platformele companiei upromania.ro si uponline.ro.
Versiunea asistentului virtual dedicata clientilor vine ca o continuare fireasca a procesului de digitalizare, un obiectiv important pentru Up Romania. Aceasta ajuta in interactiunea cu potentialii parteneri, dar si cu companiile care au deja un contract semnat cu Up Romania.
Versiunea asistentului virtual Victor pentru clienti ofera suport si raspunsuri la solicitarile si intrebarile frecvente venite din partea companiilor care vor sa devina parteneri Up Romania sau de la cei care sunt deja clienti.
Digitalizarea este una dintre axele companiei noastre, iar lansarea versiunii pentru clienti a chatbot-ului Victor continua procesul prin care folosim tehnologia pentru a oferi experiente cat mai rapide si mai usoare pentru toti clientii Up Romania, fie ca vorbim de reprezentanti ai companiilor care colaboreaza cu noi, fie ca vorbim de beneficiarii cardurilor Up.
Pentru a intra in dialog cu Victor, clientii Up Romania trebuie sa acceseze din site-ul upromania.ro sau din uponline.ro, sectiunea companii, si sa solicite intrebarile la care au nevoie de raspuns.
Atat beneficiarii de carduri Up Romania, clientii, dar si potentialii clienti vor putea in continuare interactiona cu reprezentantii Up Romania prin platformele de social media si prin call center-ul companiei, la numarul de telefon 021 402 82 23.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 30-09-2021
Data actualizarii: 25-07-2025
Iti recomandam si:
Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala
Citeste mai multStrategii de retentie a angajatilor intr-o lume dinamica
Citeste mai multReducerea costurilor intr-o maniera cat mai eficienta
Citeste mai multCum masori si imbunatatesti productivitatea muncii: angajator si angajat
Citeste mai multRecrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta
Citeste mai multStrategii de branding care functioneaza in era digitala. Idei si reguli
Citeste mai multGhid de comunicare interna cu angajatii. Cultura organizationala si retentia angajatilor
Citeste mai multDespre leadership si importanta unui lider bun pentru un business de succes
Citeste mai multCum sa faci o campanie CSR de impact pentru businessul tau
Citeste mai multDepartamentul de customer service: de ce este important intr-o companie?
Citeste mai multMotivarea angajatilor, metode sigure de stimulare si beneficii aduse
Citeste mai multIdei de cadouri de Craciun, in functie de persoana care le primeste
Citeste mai multCultura generala a angajatilor din organizatia ta. De ce e importanta si cum cresti nivelul acesteia
Citeste mai multIdei inedite pentru petrecerea corporate a firmei
Citeste mai multIdei de vacanta de iarna in Romania
Citeste mai multTop destinatii pentru Revelion Romania 2020: unde mergem
Citeste mai multDe ce sa acorzi tichete valorice: avantajele angajatului si angajatorului
Citeste mai multEvaluarea angajatilor. Cum se realizeaza eficient - metode si cadru legislativ
Citeste mai multCe isi doresc tinerii din generatia millennial de la angajatori. Beneficii preferate si tehnici de abordare
Citeste mai multCum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari
Citeste mai multIdei de cadouri si activitati in casa pentru copii de 1 iunie
Citeste mai multLucrul de acasa: avantaje si dezavantaje pentru angajati si companii
Citeste mai multSchimbarile pe care trebuie sa le faci astazi pentru a-ti proteja business-ul pe termen lung
Citeste mai multObiceiurile zilnice ale oamenilor de succes
Citeste mai multCand si de ce ar trebui sa angajezi freelanceri si cum sa ii tii motivati
Citeste mai multCe este rezistenta la schimbare si cum sa mentii un nivel optim al acesteia printre angajatii tai
Citeste mai multCum sa te pregatesti pentru o sedinta online ca sa decurga fara probleme
Citeste mai multCatalin Marcu: Despre ambitia de a incepe de la zero ceva si de a crea alaturi de alti oameni ceva valoros
Citeste mai multRaluca Ivanescu sau cum sa-ti incepi ziua pentru a fi cu adevarat eficient si pregatit pentru orice raspuns
Citeste mai multEmployee engagement - ce este si cum poate fi stimulata implicarea angajatilor chiar si in perioada de criza
Citeste mai multDaniel Rosu – Un drum in viata gasit pe axa Washington-Londra-Bucuresti
Citeste mai multDenisa Stoica sau despre un vis implinit
Citeste mai mult9 idei de locuri si activitati pentru ziua de 14 februarie
Citeste mai multLoredana Martin: Odata pedagog, toata viata un pedagog
Citeste mai multStefan Budulan – Combativitatea si rigoarea, doua trasaturi pe care le au in comun hocheiul si managementul
Citeste mai multDe ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere
Citeste mai multOliver Birjaru sau cum in spatele comediantului se ascund harnicia si responsabilitatea
Citeste mai multClaudia Mandru: Orice lucru pare imposibil pana este facut
Citeste mai multLucrurile nu se schimba niciodata de la sine
Citeste mai multCum influenteaza spatiul de lucru eficienta angajatilor
Citeste mai multTrateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea tu sa fii tratat
Citeste mai multCum gestionezi diferentele de varsta la locul de munca pentru a crea o echipa unita si performanta
Citeste mai multCand esti implicat 100% si ambitios, nimic nu poate sta in calea ta
Citeste mai multDespre frumusetea modestiei
Citeste mai multCum sa-ti folosesti si gestionezi eficient banii in fiecare luna
Citeste mai multPrietenia este un cuib, iar fericirea este un dans…sau mai multe
Citeste mai multJumatatile de masura nu sunt o optiune pentru mine
Citeste mai multTrec prin viata cu gandul la amintirile pe care le strang
Citeste mai multMicromanagement vs macromanagement
Citeste mai multGina Pavel – Leadership bun este atunci cand organizezi sarcinile fara a lasa loc incertitudinilor
Citeste mai multIdei de a petrece un Paste „altfel” impreuna cu familia
Citeste mai multReconversia profesionala - ce trebuie sa iei in calcul daca planuiesti o schimbare de cariera
Citeste mai multUp Romania: Obiceiul cafelei de dimineata si legatura cu productivitatea la locul de munca
Citeste mai mult8 moduri de a munci eficient pentru a-ti creste randamentul
Citeste mai multCe inseamna un mediu de lucru sanatos si cum stii ca lucrezi intr-unul
Citeste mai multDigital Detox - ce este si cum te poate ajuta pe plan profesional
Citeste mai multCuriozitatea si rolul ei intr-o companie - cum o cultivi printre angajatii tai
Citeste mai multDe ce sa tii cont cand ai de ales intre doua oferte de munca si esti indecis
Citeste mai mult5 idei de petrecere a unei minivacante
Citeste mai multCum iti calculezi bugetul pentru o vacanta in familie
Citeste mai multVacanta cu copiii: cum o organizezi astfel incat toata lumea sa fie fericita
Citeste mai multUP Romania da un byte de ajutor pentru scolile din Romania si doneaza 100 de calculatoare prin intermediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere
Citeste mai multCum sa iti reiei rapid ritmul de lucru cand te intorci dintr-un concediu
Citeste mai multLucruri pe care sa le faci in pauza de pranz si care-ti pot face ziua mai frumoasa
Citeste mai multCele mai bune exercitii pe care sa le faci in timp ce stai la birou
Citeste mai multCum sa rasplatesti corect performantele angajatilor si de ce sa faci asta
Citeste mai multTotul despre recrutarea online - de ce este mai eficienta si ce alte motive ai mai avea sa o alegi
Citeste mai multProgramele de coaching pentru angajati - ce sunt, care este rolul lor, ce beneficii ofera
Citeste mai multCe cadouri mai oferim de 8 martie in companie
Citeste mai multUp Romania a primit certificatul Great Place to Work®, acordat celor mai apreciate organizatii de catre angajati
Citeste mai multTop 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare
Citeste mai multUp Romania Lanseaza platforma Up MultiBeneficii
Citeste mai multDe ce este momentul sa redefinim munca?
Citeste mai multEmployer Branding: Construirea unei Culturi Organizationale Atragatoare
Citeste mai multUp MultiBeneficii este noua platforma de beneficii flexibile pentru angajati
Citeste mai multBurnout de la pasiune la epuizare
Citeste mai multValoarea nominala a tichetului de masa a crescut de la 30 la 35 lei
Citeste mai multBeneficiile extrasalariale, un instrument de loializare si de retentie a angajatilor
Citeste mai multImportanta personalizarii beneficiilor extrasalariale
Citeste mai multEficienta si eficacitatea in managementul timpului
Citeste mai multCum ChatGPT transforma si simplifica operatiunile de HR
Citeste mai multCum contribuie Up Vacanta la descoperirea si cunoasterea Romaniei frumoase
Citeste mai multCum atragi cei mai buni angajati in companie
Citeste mai multCe inseamna bio si care este diferenta dintre bio, eco sau organic
Citeste mai multBeneficiile consumului de produse bio: sanatate pentru tine si pentru planeta
Citeste mai multImpactul Consumului Responsabil Asupra Mediului: Cum Putem Redefini Obiceiurile Noastre Cotidiene
Citeste mai multImportanta agriculturii ecologice
Citeste mai multAvantajele magazinelelor care comercializeaza produse bio
Citeste mai multCum putem identifica sentimentul de burnout in randul angajatilor nostri si cum ii putem sustine sa-l depaseasca?
Citeste mai multSanatatea si consumul responsabil: Cum afecteaza alegerile noastre alimentare binele planetei
Citeste mai multBeneficii de poveste, nu povesti
Citeste mai multUp Dejun: experiente culinare unice, alaturi de colegii de la munca
Citeste mai multSiguranta psihologica la locul de munca: Un pilon esential pentru productivitate si succesul companiei #RedefinimMunca
Citeste mai multPlatile cu cardul Up Dejun si Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Citeste mai multDescopera Romania cu cardul Up Vacanta si bucura-te de concedii de deconectare totala de munca
Citeste mai multCresterea retentiei angajatilor: cum pot angajatorii sa intampine nevoile angajatilor
Citeste mai multStudiu Up Romania despre comportamentul alimentar al romanilor
Citeste mai multUp Romania – partener al HR Masters Summit @ Bucharest Tech Week
Citeste mai multUp Romania, Certificata ca "Great Place To Work" pentru al treilea an la rand
Citeste mai multPeste 1000 de dosare inscrise pe platforma Up-Comunitate in primele doua ore de la lansarea Programului FIV
Citeste mai multLocurile de munca sunt diferite: cum creezi un mediu in care oamenii infloresc, nu doar rezista?
Citeste mai multDeconectarea in vacanta: secretul pentru angajati mai productivi si creativi
Citeste mai multOlimpiada de gatit cu ce ai in frigider: creativitate si responsabilitate pentru reducerea risipei alimentare
Citeste mai multBeneficiile acordarii tichetelor culturale pentru companii mici si mijlocii
Citeste mai multBeneficiile cardurilor de vacanta pentru companii si angajati
Citeste mai multBeneficiile fiscale ale tichetelor de masa pentru angajatori
Citeste mai multCele mai populare beneficii acordate de angajatori in 2025
Citeste mai multCum sa iti maximizezi beneficiile din tichetele de vacanta
Citeste mai multCum sa iti motivezi angajatii prin beneficii flexibile
Citeste mai multCum sa iti organizezi eficient zilele lucratoare pentru un echilibru optim
Citeste mai multTichetele sociale pentru sprijin educational: Cum functioneaza
Citeste mai multCum sa folosesti cardul de vacanta pentru experiente culinare memorabile
Citeste mai multZile libere pentru angajati, in cazul unor evenimente personale deosebite
Citeste mai multZile lucratoare in 2025 Calendar complet si informatii utile
Citeste mai multCum sa economisesti folosind tichetele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa folosesti eficient tichetele de masa în 2025
Citeste mai multCum sa iti optimizezi timpul liber cu ajutorul programelor de beneficii
Citeste mai multGhid complet pentru utilizarea cardurilor sociale
Citeste mai multCum sa transformi tichetele culturale in experiente de neuitat
Citeste mai multCum influenteaza tichetele culturale viata angajatilor
Citeste mai multCum sa planifici o vacanta perfecta utilizand tichetele de vacanta
Citeste mai multCum se acorda voucherele de vacanta in 2025
Citeste mai multCum sa implementezi tichetele de masa intr-o organizatie mare
Citeste mai multAvantajele folosirii cardurilor de masa in restaurantele partenere
Citeste mai multCum sa alegi cel mai bun program de beneficii pentru angajati
Citeste mai multCum sa iti imbunatatesti viata profesionala cu ajutorul beneficiilor
Citeste mai multStrategii de motivare a angajatilor prin beneficii inovatoare
Citeste mai multIdei de vacante in Romania - recomandate de HaiHui in Doi
Citeste mai multComentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe