Petrecerile companiei de sfarsit de an, aniversarea businessului sau alte ocazii par ca se intampla natural, dar cu toate acestea, ele necesita multe pregatiri, adica un flux de taskuri care nu se intampla in mod obisnuit pentru board sau HR, deci iau din resursele clasice de timp. Ele trebuie pregatite cu minutiozitate, dar trebuie anuntate si cu suficient timp inainte, pentru ca angajatii sa poata planifica petrecerea in calendarele lor. Ce presupune si cum se organizeaza o petrecere reusita, care indeplineste si obiectivele companiei, dar lasa angajatii fericiti?
Paradoxul alegerii spune ca oamenii sunt mai stresati atunci cand au de ales intre mai multe optiuni (de exemplu, 24 de sortimente de gem in loc de doar sase). Tematicile petrecerilor ajuta, in primul rand, deoarece restrang aria de optiuni, activitati si dress code pe care petrecerea le poate avea. Deciziile sunt luate mai usor, insa pentru acest lucru este important ca tema sa nu fie una prea complicat de realizat, sau una costisitoare. De exemplu, o petrecere cu tema hippie poate fi usor de improvizat pentru participanti, insa una cu haine din anii 1800 ar presupune costuri suplimentare pentru lucruri pe care nu le-ar mai folosi alta data.
Bugetul de care mai dispune departamentul de resurse umane la sfarsitul anului poate fi un punct de plecare care sa restranga mult aria decizionala si optiunile petrecerii. Asigura dinainte cu managerii o limita a bugetului cu care acestia sunt de acord, pentru a avea asteptarile stabilite de la bun inceput. Este pacat ca ideile de petrecere reusite sa fie irosite din cauza bugetului, de aceea organizatorul este cel mai bun „avocat” al petrecerii firmei.
Localul are doua mari optiuni: o deplasare intr-un alt oras sau o seara petrecuta in acelasi oras. In cazul unei deplasari, bugetul este evident mai mare, deoarece se va asigura cazare si vor fi necesare mai multe mese. Toata petrecerea poate fi mult mai reusita, deoarece toata lumea ajunge in acelasi timp, lumea este mai relaxata si are ocazia sa interactioneze mai mult timp. Cu toate acestea, in perioada sarbatorilor o excursie poate fi o grija in plus, deoarece luna decembrie este deja una aglomerata.
La fel ca in cazul nuntilor, este mereu recomandat sa te bazezi pe un DJ care sa observe live atmosfera. Un playlist nu se muleaza pe ritmul petrecerii si nici nu vreisa sacrifici un coleg care sa iti petreaca seara la pupitru, sau sa ia cereri muzicale de la toti ceilalti participanti. De asemenea, atunci cand primesti recomandari de DJ, intreaba pentru ce anume sunt ei recomandati. Asa iti vei da seama daca se potrivesc cu pretentiile tale.
Mancarea putina sau care nu este gustoasa poate strica atmosfera unei petreceri, sau poate face ca alcoolul consumat sa fie digerat mai repede. La fel ca in cazul celor care asigura muzica, precum mai sus, asigura-te ca recomandarile pe care le primesti sunt potrivite cu standarde cu care sunt participantii obisnuiti si care ofera optiuni tuturor celor vegetarieni, vegani sau intoleranti la gluten.
Desi par multe lucruri de gestionat, este important ca data si locul sa fie rezervate din timp (este greu sa rezervi o data fara sa rezervi si un local). Luna decembrie este aglomerata atat pentru localuri, cat si pentru angajati, care au si alte petreceri personale de Craciun si lucruri de gestionat pentru sarbatori. Toata echipa va aprecia foarte mult daca timpul lor este respectat si apreciat, iar petrecerea va fi anuntata din timp.
La fel ca la evenimentele sociale (nunti, botezuri), un photo booth este acum nelipsit de la orice petrecere. Invitatii se pot distra la poze speciale, cu recuzita si fundal mai interesante, pot pleca cu printuri ale fotografiilor care sa aiba magnet pe spate, iar aceste servicii se gasesc acum foarte usor. In plus, ele pot veni insotite de decoratiuni de petrecere asortate cu tema pe care ai ales-o, intarind recuzita localului.
Exista anumite tematici pe care toata lumea le indrageste: hippies, gipsies, James Bond, bal mascat, dar si teme mai noi si creative: ce meserie voiai sa ai atunci cand erai mic, escape rooms sau jocuri de societate. De cele mai multe ori, petrecerea firmei este singura ocazie in care unii colegi au ocazia sa participe la astfel de evenimente tematice, deci organizarea petrecerii chiar poate aduce un plus valoare la viata sociala a membrilor echipei.
Clasele de tobe, improvizatie, sau mici exercitii de actorie sunt de acum foarte usor de gasit pentru companii. Performerii din aceste domenii se deplaseaza in sediile firmelor sau acolo unde acestea organizeaza petreceri si ofera, pe langa experienta relaxarii, sentimentul invatarii unei noi abilitati.
Cinele misterioase sunt destinate echipelor mari, in care colegii se cunosc doar in cadrul departamentelor, dar cu aceasta ocazie pot interactiona cu alti membri ai echipei, care altfel nu ar fi in grupul lor. Cinele misterioase sunt organizate in diferite restaurante din oras, pentru diferite grupuri sortate eterogen. Astfel, un participant stie cand si unde va fi cina, dar nu si cu ce colegi va sta la masa.
Tururile turistice se pot face atat in orasul in care activeaza compania, dar si in alte orase pe care le poate descoperi un grup. Chiar daca turul dureaza doar cateva ore si se petrece intr-un oras deja cunoscut, un ghid bun poate adauga obiective noi, fapte istorice si interesante care sa faca dintr-o zi obisnuita, una speciala si memorabila.
Exista servicii, destinate petrecerilor de mai mica amploare, in care se pot pregati smoothieuri andurate de motorul unei biciclete stationare, pe care pot pedala chiar participantii.
Agentiile de publicitate pot participa la cupa agentiilor la gatit, o competitie culinara organizata de IQads. La fel pot fi organizate si competitii interne in cadrul unei companii, in care angajatii pot participa pe echipe si sa deguste la sfarsit preparate delicioase.
Cel mai important, atunci cand organizezi o petrecere, este sa te uiti per ansamblu la echipa ta, la rezultatele si atmosfera petrecerilor din anii trecuti si sa vezi daca colegii tai s-ar simti bine. Petrecerea este o incununare a unui succes, a unui nou an sau a spiritului de echipa, si scopul ei trebuie sa fie onest, genuin, si deschis la personalitatile si preferintele membrilor. Atat jocurile, cat si dansul sau pur si simplu interactiunea sociala sunt importante in sudare colegialitatii.
Articol scris de: Echipa editoriala Up |
Data publicarii: 09-12-2019
Data actualizarii: 10-07-2025
Iti recomandam si:
Comentarii
Categorii de articole
Cele mai citite articole
Top 10 intrebari de adresat intr-un interviu de angajare -
Citeste mai mult [...]De ce este important sa stii sa negociezi - si cum poti dezvolta tehnicile tale de negociere - Afla de ce este important sa stii sa negociezi si cum iti poti dezvolta aceasta capacitate
Citeste mai mult [...]Departamentul de customer service: de ce este important intr-o companie? - Imaginea pe piata a unui brand poate fi controlata prin departamentul relatiilor cu clientii. Succesul brandului se afla in stransa legatura cu emotiile oferite de contactul direct cu reprezentantii sai.
Citeste mai mult [...]Cum sa scapi de emotii inaintea unui meeting sau unei prezentari - Teama de a vorbi in public este, pentru multi, mai mare decat multe alte temeri. Ce putem face pentru a ne gestiona mai bine emotiile dinaintea unui meeting important?
Citeste mai mult [...]Recrutarea: Tehnici si Proceduri Actuale de Recrutare Eficienta - Se spune ca o companie este pe atat de buna pe cat sunt angajatii ei, si este complet adevarat. De aceea recrutarea reprezinta unul dintre pilonii principali pentru o buna functionare a unui mediu sanatos, care isi indeplineste obiectivele.
Citeste mai mult [...]Urmareste-ne pe